zx6r: euro 95 of 98??

Piede

MF'er
23 mrt 2004
172
0
Groningen
Hallo, heb net een zx6r gekocht, en kreeg te horen van de verkoper dat ik euro 98 moest gaan tanken.
De motor komt uit '95. Is dit idd noodzakelijk? Of kan ik ook gewoon 95 gaan tanken?

Alvast bedankt voor de reacties,
Gr, Piede

Ps: Het is wel een 25 kw-er '( (als dat wat uitmaakt)
 
En nog een vraagje: Heeft er nog iemand een leuke legale sportdemper liggen voor een zx6r van '95? Voor een mooi prijsje...... ;)
 
Hallo, heb net een zx6r gekocht, en kreeg te horen van de verkoper dat ik euro 98 moest gaan tanken.
De motor komt uit '95. Is dit idd noodzakelijk? Of kan ik ook gewoon 95 gaan tanken?

Alvast bedankt voor de reacties,
Gr, Piede

Ps: Het is wel een 25 kw-er '( (als dat wat uitmaakt)
Tank maar gewoon 95.....benzine is toch al zo duur ;)
 
Gewoon 95 tanken. Deed ik ook altijd met mijn ZX-6R. 98 is bij deze motor gewoon niet nodig, en dus zonde van het geld!
 
heb ook net een zx6r gekocht en de dealer raade me ook aan om 98 te tanken !
blijkbaar lopen ze beter met 98 :]
 
Hmmm, heb nog niet echt een hele goeie reden gehoord en de kmeningen lopen wat heen en weer, maar ik trek er wel de conclusie uit dat het blok niet aan gort loopt als ik het doe.

En nog iemand over een dempertje?

Greetz, piede
 
heb ook net een zx6r gekocht en de dealer raade me ook aan om 98 te tanken !
blijkbaar lopen ze beter met 98 :]
Hmmm, heb nog niet echt een hele goeie reden gehoord en de kmeningen lopen wat heen en weer, maar ik trek er wel de conclusie uit dat het blok niet aan gort loopt als ik het doe.

En nog iemand over een dempertje?

Greetz, piede
Het oktaangetal zegt iets over de klopvastheid van de brandstof. Oftewel hoe goed deze tegen zelfontbranding bestand is. De compressieverhouding bepaalt welke brandstof je nodig hebt. Als een motor het best op 95 loopt zal hij minder goed op 98 lopen. Die van mij loopt het best op 91. (die ik in Deutschland tank)
Overigens kan je over dit onderwerp niet echt een 'mening' hebben; zijn gewoon feiten. ;)

Kijk voor een demper anders eens op Marktplaats.
 
Ik heb wel gehoord (zelf nnog nooit gedaan) misschien ook onzin hoor, om er
af en toe een litertje 98 in te gooirn smeert de boel beter of zo.
Maar gewoon 95 tanken heb je nergens last van.
 
98! Ik snap niet dat mensen daarop gaan bezuinigen.
Vooral de kleine hoogtoerige motortjes (bijna alle motofietsen dus) moeten een hoger octaangetal hebben, voorkomt pingelen, betere accelleratie en zuiniger. Ik MERK het zelfs.
 
Het oktaangetal zegt iets over de klopvastheid van de brandstof. Oftewel hoe goed deze tegen zelfontbranding bestand is. De compressieverhouding bepaalt welke brandstof je nodig hebt. Als een motor het best op 95 loopt zal hij minder goed op 98 lopen. Die van mij loopt het best op 91. (die ik in Deutschland tank)
Overigens kan je over dit onderwerp niet echt een 'mening' hebben; zijn gewoon feiten. ;)

Kijk voor een demper anders eens op Marktplaats.
Op 91? Wat heb je voor motor? Een NSU? :?
 
hee,
heb deze 'banden vraag' ook al in ander topic gesteld, maar aangezien dit beetje 'mijn' topic is;

Iemand een idee waar ik goeie goedkope banden kan krijgen? (voor en achter)
Monteren hoeft niet, ik wil ze gewoon los hebben. Er was al iemand die vertelde datie ze voor 22o euro gekregen had op de beurs, maar dat was een actie dat je de voorband gratis kreeg bij aankoop van een achterband.... Dus een beetje actuele prijzen! Of komt er nog weer een beurs aan o.i.d.?

Greetz, Piede
 
Op 91? Wat heb je voor motor? Een NSU? :?
Bijna, een '95 Gixxer 750W. Maar nogmaals: heeft niets met de leeftijd of kwaliteit van de motor te maken maar met de compressieverhouding.

hee,
heb deze 'banden vraag' ook al in ander topic gesteld, maar aangezien dit beetje 'mijn' topic is;

Iemand een idee waar ik goeie goedkope banden kan krijgen? (voor en achter)
Monteren hoeft niet, ik wil ze gewoon los hebben. Er was al iemand die vertelde datie ze voor 22o euro gekregen had op de beurs, maar dat was een actie dat je de voorband gratis kreeg bij aankoop van een achterband.... Dus een beetje actuele prijzen! Of komt er nog weer een beurs aan o.i.d.?

Greetz, Piede

Kijk eens op www.debandenman.nl
 
als het toch over benzine gaat

Tanken met korting?

United Consumers.nl
 
Terug
Bovenaan Onderaan