zx6r houdt in tussen de 5000 en 8000 rpm

mazdaturbo

Rookie
27 aug 2006
6
0
Deventer
Hallo,

Ik heb pas een mooie kawasaki Zx6r van 1996. Het is mijn eerste motor en ik ben er ook heel blij mee. Hij ziet er verder nog netje uit en heeft maar 22 dkm gelopen. Na een tijd begin je een beetje aan de motor te wennen en viel me op dat hij een beetje in hielt tussen de 5000 en 8000 rpm. Toen de motor op de testbank is geweest, kreeg ik te ,horen dat het een hele nette zx6r was alleen met een zx6r kwaal. Dit is dus dat de motor in houdt bij 5000 en 8000 rpm, dit komt omdat de lucht/brandstof verhouding veel te hoog ligt. Volgens die man kon het dus zijn dat er een klep te vroeg open of dicht gaat. Maar welke klep die bedoelt zal ik niet weten.

Heeft iemand dit ook wel eens gehad of gehoord???

PS: Vroeger is de motor een 25kw geweest.
 
Ja dat er iets niet goed zit is wel duidelijk te zien maar wat?? Ik heb de tank er even agehaallt om te kijken het enige wat ik kon vinden wat ik vreemd vond is. Dat er een tuitje zit waar volgens mij een slang op hoort maar bij mij niks zit. zie foto.



 
Nee de slang naar het luchtfilter huis zit er wel op. Het gaat om de aansluiting die ik omcirkelt heb.

Of het een Amerikaanse motor zou ik niet weten, ik weet wel dat het vroegen een Duitser is geweest. Waar aan kun je dat zien dan?
 
Dat er niks op hoort te zitten vind ik wel vreemd maar goed als er meerdere zijn die het zo hebben dan zal het wel.

Het lijntje hoort ook mooi gelijkmatig te lopen, helaas doet hij dat niet. |(
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan