zx6r houdt in vanaf 5000 toeren. tops niet hoger dan 70.

Bjornn

MF veteraan
24 okt 2007
3.540
0
Amsterdam
Dudes en dude-innen.

Na winter onderhoud heb ik mn 25kw zx6r uit '95 weer in elkaar gezet, klaar voor het nieuwe seizoen. dacht ik..
Het rijden gaat goed, maar begint bij de 5000 toeren, te stotteren/in te houden op het vermogen.. op top kom ik niet hoger dan 70km/u. soms schiet er doorheen, schakel ik op naar de volgende versnelling en begint ie weer..... dus valt weg als ik vermogen vraag.. ik dacht eerst aan de benzine, dat daar na de periode stilstaan het octaangehalte was verdwenen. maar na verse benzine loopt ie niet veel beter.
Ik bellen met de dealer en hij dacht, aan de symptonen te herkennen, dat het een 12mm luchtslang achter de kappen zou kunnen zijn.. (zo'n vermoede had ik zelf ondertussen ook al) en hij kon niet echt duidelijk verwoorden welke slang het dan zou zijn.

Nu komt de echte vraag; iemand enig idee wat er met mn motor aan de hand is? vacuumslangen? carburateurs synchroom?(of heb je dan andere problemen) Iemand bekent met mijn probleem dan wel de symptonen? (met of zonder de analyse van de dealer).

p.s. de carbs zijn er van de winter schoon afgehaald, afgedekt, en achteraf weer op de zelfde manier terug geplaats. ze zijn niet los geweest van elkaar oid.

Bijvoorbaad vielen dank!

Bjorn
 
Laatst bewerkt:
He beunhaas, ik heb met mijn 6r uit 96 een paar jaar terug precies het zelfde probleem gehad.
Motor hield in bij 7000 toeren en wilde daar niet meer overheen. Terwijl hij wel goed optrok in de lage toeren.

Kwam nadat hij een tijdje had stilgestaan voor sleutelwerkzaamheden.

Aangezien ik zelf geen tijd meer had om hem te repareren heb ik hem naar een sleutel boer gebracht die er een dynojet kitje in heeft gezet omdat hij vermoede dat er iets met de sproeiers was.
Hierna reed het monster weer als de tierelier.

Dus zou je carb's er eens afhalen, sproeiers en naalden schoonmaken en overig ultrasoon laten reinigen (baad het niet dan schaad het niet immers)

Vermoed dat ie het dan weer prima doet.
 
Controleer eens de slang die van de ram airkanalen naar je carbs lopen. Die zorgen voor compensatie van vlotterbak drukken.

BINGO!

de slangen zaten verkeerd om aangesloten, dat terwijl ik alles had gemarkeerd. met mn stomme kop, door veelste veel enthousiasme voor het nieuwe motorseizoen, de slangen te snel aangesloten.

nogmaals bedankt voor de hulp en het mee denken.

Ajeu! Bjorn
 
Ik heb hetzelfde probleem, maar ik heb een zx6r uit 97 én geen pijpjes in de ram air zitten. Hij heeft eens in de garge gestaan en daar hebben ze uren zitten zoeken naar het probleem. Ze zeggen dat mijn moto geen van die pijpjes heeft. Als bij toeval had ik vervolgens gemerkt dat er iets scheelde aan de intake. (Al de rest is nagekeken, groot onderhoud gehad, geen verdere technische problemen). Nu rijdt hij quasi goed met half afgeplakte intakes. Het schijnt een veel voorkomend probleem te zijn. Op een ander forum kwam ik weer die symptomen tegen:
http://www.bikechatter.co.uk/forum/showthread.php?p=2124
Daar ligt de oorzaak aan een losgekomen slang:
n519097320_2006584_8945.jpg

Ik heb dan bij mijn motor gekeken, en die slang hangt goed vast:
n519097320_2006585_1203.jpg

Maar ik zie wel dat er een slangetje niet is aangesloten? Er is een fitting die naar beneden wijst, maar er hangt dus niets aan:
n519097320_2006596_7745.jpg


Het lijkt me logisch dat het iets is dat de intakedruk vergelijkt met de druk in de carbs, bij felle tegenwind stottert de motor ook duidelijk. Wat is dat precies (126A)? En wat kan er fout zijn?
 
Goedemorgen,

Excuus voor mijn late reactie. je hebt precies het zelfde als mij. Dat grijze onderdeel welke je omcirkelt hebt met rood... weet niet hoe die precies heet.. zit verkeerd om. dit had ik ook. het puntje moet naar beneden wijzen, ipv naar boven zoals nu het geval is. één spruitstukje wordt, zoals WoOetie al zegt nergens op aangesloten. ff het luchtfilter er afhalen, slangen los halen, omdraaien, (de tuutjes komen dan op de zelfde positie weer terug) slangen aansluiten en luchtfilter er weer op. ('t ene tuutje van grijze onderdeel zuigt aan, en de ander blaast, en als dat omgedraaid wordt, loopt ie dus niet lekker..)

Ik kwam er met toeval achter, omdat mn luchtfilter ook niet meer zo lekker aansloot.
 
Ik denk haast wel zeker dat dat het is, (80%).. als je goed kijkt naar de tekening zie je het zelf ook. dat blokje hoort links van de tuutjes/spruitjes en bij jou zit ie rechts.. De as dus ''omdraaien" zodat de tuutjes aan de voorkant blijven zitten. Heb je dit zelf zo in elkaar gezet? Of de dealer? Want dan zou ik even terug gaan, met de rekening(en).. Ben wel benieuwd dus laat maar horen.
 
Goedemorgen,

Excuus voor mijn late reactie. je hebt precies het zelfde als mij. Dat grijze onderdeel welke je omcirkelt hebt met rood... weet niet hoe die precies heet.. zit verkeerd om. dit had ik ook. het puntje moet naar beneden wijzen, ipv naar boven zoals nu het geval is. één spruitstukje wordt, zoals WoOetie al zegt nergens op aangesloten. ff het luchtfilter er afhalen, slangen los halen, omdraaien, (de tuutjes komen dan op de zelfde positie weer terug) slangen aansluiten en luchtfilter er weer op. ('t ene tuutje van grijze onderdeel zuigt aan, en de ander blaast, en als dat omgedraaid wordt, loopt ie dus niet lekker..)

Ik kwam er met toeval achter, omdat mn luchtfilter ook niet meer zo lekker aansloot.
You are my hero *O*
Het omdraaien duurde misschien 10 minuten (waar een merkeigen dealer uren naar gezocht heeft), en echt alle kwaaltjes zijn van de baan. Het is bijna een andere motor!
Enorm bedankt voor deze tip.
 
Hij was toen binnen voor groot onderhoud. totaalbedrag 744€, waarvan 635€ werkuren (deels om hun zelfveroorzaakte probleem te proberen oplossen). Dat krijgt voor hen dus nog een staartje.
 
Kijk een daarom doe ik zelf mijn onderhoud! Weet ik ook precies wat ik sloop en kan ik met eventueel iets specifieks naar de dealer toe.

Wel weer mooi dat jullie hetzelfde probleem hadden, heeft het forum toch nog nut! :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan