zx6r kopen of niet?

kopen of niet?

  • zxr kan die km's wel aan, koop maar

    Stemmen: 7 77,8%
  • niet kopen, veel te veel km's

    Stemmen: 2 22,2%

  • Totaal aantal stemmers
    9

boerken

MF'er
18 sep 2003
170
0
gent
Ik zocht nu al een tijdje een oude zx6r op 25 KW. Nu heb ik die eindelijk gevonden!!! Maar Ik weet niet goed hoe het zit met de levensduur van die dingen.
Het fietsje heeft namelijk al 51800 km's achter de rug, wat ik wel al heel veel vind voor een SS. Dit doet me twijfelen he

Verder, het is er 1tje uit nov '95, groen, en op 25 kw (duitser). Prijs ligt wat hoger dan ik wil, maar daar krijg ik zeker nog wat van met de vele km's... (2990 euroows)
Ziet eruit alsof er geen krasje aan is!

zou ik ervoor gaan of niet?
Mijn besluit staat zowat vast als er geen olieverbruik is ga ik er voor! Behalve als jullie em helemaal afkraken natuurlijk
 
Laatst bewerkt:
Geen rijstracer kopen met hoge kilometerstanden.

Koop toch een echte motor, bijv. een ducati.
 
Sla de 50.000 km testen van moto73 of andere bladen er maar eens op na.
De conclusie is bijna altijd hetzelfde als ze de motor open maken;
'ziet er nog uit als nieuw'
'nog binnen fabricage tolerantie'
Geen probleem dus.

En dat niet alleen; van de ZX-6R zijn voor zover ik weet geen echte zwakheden bekend (en tegen stelling b.v. tot de ZZ-R 1100 en de eerste ZX-9R0).

Aldus een zeer tevreden ZX-6R rijder ;)
 
Geen rijstracer kopen met hoge kilometerstanden.

Koop toch een echte motor, bijv. een ducati.
rijstracer :?
mwa duc is wel mooi maar duuuuuuuuur, veel te duur voor mij!
En duc tja mooi geluid en mooie carroserie maar bij 60k op teller mag je wel voor een revisatie dokken :X . De reputatie van de ducs staat me niet zo aan
 
Liever veel km's vanwege lange reizen op de motor, dan één met weinig "circuit"kilometers o.i.d. :? Maar ja, hoe kom je daar achter? Let vooral goed op uiterlijke kenmerken ( steuntjes afgesleten? grindsporen op de voorvork enz ).
 
Kun je rustig kopen hoor, km stand zegt vaak heel weinig.

Let er gewoon op dat het blokje netjes loopt ;)
En dat er verder geen vreemde dingen zijn, neem anders iemand mee die er verstand van heeft ;)

Suc6 ermee!!!
 
Geen rijstracer kopen met hoge kilometerstanden.

Koop toch een echte motor, bijv. een ducati.

ja natuurlijk dan kun je beter een stukgatie kopen |(
Een maat van mij heeft een 900SS met 50dkm... moest zijn blok laten reviseren
3780 pleuro!!!! :o
 
Ik denk dat iemand wel erg veel lef heeft om een Duc te kopen met 51800 km's achter de rug })
 
Geen rijstracer kopen met hoge kilometerstanden.

Koop toch een echte motor, bijv. een ducati.
full
 
Koop toch een echte motor, bijv. een ducati.
nee idd veel beter zo'n pasta mobiel...

ten eerste wilde hij een 25 kW

ten tweede een wat oudere fiets (dus dat zal ook wel
iets met financien te
maken heeft)

==========================================================
Als die kawa een beetje is bij gehouden kan je er best
nog een tijd plezier van hebben. Kijk wel uit dat er in
het prille begin niet té veel onkosten aan komen!
Dat haalt de lol héél snel uit je nieuwe aankoop!!!!

Succes ermee
 
Laatst bewerkt:
nee idd veel beter zo'n pasta mobiel...

ten eerste wilde hij een 25 kW

ten tweede een wat oudere fiets (dus dat zal ook wel
iets met financien te
maken heeft)

==========================================================
Als die kawa een beetje is bij gehouden kan je er best
nog een tijd plezier van hebben. Succes ermee
hehe pasta mobiel :+
idd ben student en heb een max budget dat ik wil uitgeven, heb mezelf die regel opgelegd anders draai ik er veel te veel geld door aan moto's :X

De zxr moet eigelijk nog 2 jaar meegaan daarna trek ik het me niet aan, dan is 25 kw periode gedaan en komt er (mijzelf kennende) waarschijnlijk toch iets anders. Voorlopig heb ik nog een cb 500, maar men rijstijl past gewoon niet bij een tourmodel }) Vandaag nog ietsie pietsie gedrift, nog nooit meegemaakt!!! Direct gas los (weet niet of dat de juiste reflex is)Heb trouwens kut metzeler banden!
En ik schuur ook die irritant lage steppies aan de grond :(
Voor in de zomer wil ik dus echt die zxr. OOH ik wil eens zomergrip meemaken '(

bedankt trouwens voor de reacties, ik ga em laten invoeren langs zo'n speciaal bedrijf en in februari of maart kopen
 
hehe pasta mobiel :+
idd ben student en heb een max budget dat ik wil uitgeven, heb mezelf die regel opgelegd anders draai ik er veel te veel geld door aan moto's :X

De zxr moet eigelijk nog 2 jaar meegaan daarna trek ik het me niet aan, dan is 25 kw periode gedaan en komt er (mijzelf kennende) waarschijnlijk toch iets anders. Voorlopig heb ik nog een cb 500, maar men rijstijl past gewoon niet bij een tourmodel }) Vandaag nog ietsie pietsie gedrift, nog nooit meegemaakt!!! Direct gas los (weet niet of dat de juiste reflex is)Heb trouwens kut metzeler banden!
En ik schuur ook die irritant lage steppies aan de grond :(
Voor in de zomer wil ik dus echt die zxr. OOH ik wil eens zomergrip meemaken '(

bedankt trouwens voor de reacties, ik ga em laten invoeren langs zo'n speciaal bedrijf en in februari of maart kopen

Als ge hem nog zelf moet invoeren etc. is 3000€ veel te veel, daar vind je hier toch iets anders voor
 
mijn ZX6 is een jaar geleden voor 3200€ weggegaan

http://www.motor-forum.nl/forum/topic/12324?highlight=zx6

Kawa ZX6R met DAM inox demper voor een se sound, nieuwe koppelingset en kettingset , PVM magnesium wielen met chrome finish, rood ruitje, rode voetsteuntjes, dynojet, bijna nieuwe BT010 voor en achter (3000km)kleine knippers (carbonlook)
KM stand 29.000km
steeds om de 3000km nieuwe synthetische olie gehad, om de 6000 onderhoud bij dealer
 
Als ge hem nog zelf moet invoeren etc. is 3000€ veel te veel, daar vind je hier toch iets anders voor
Maar tmoet 25 KW zijn he, en bij ons hebben alleen de modellen vanaf 99 ofzo heeeeeeeeel soms 25 kw, ma die liggen natuurlijk veel te hoog boven men budget :(
Dus ik wordt zowieso beetje naar duits materiaal gepusht.
btw, mooie zxr, speciale velgen en mooie prijs!
Om de 3000 km olie verversen das wel heel vaak hoor!

En ik veronderstel dat da bedrijf der wel van ga afbieden ze, diene dak opt oog heb, moe wel, zoveel km's
 
Ik heb er net eentje gekocht, bijna hetzelfde als die van Sigma. Het is een origineel nederlandse motor met ongeveer 20.000 kilometers, nieuwe bridgestones en een grote beurt voor 3000 euro.
De prijs was heel goed volgens mij.

grtz
Supergnoom.
 
Ik zou het gewoon doen. Als hij maar niet teveel mechanisch geluid maakt, zit het vaak wel goed. Kijk wel even naar de uitlaatbochten. Deze kunnen bij zo'n km-stand wel eens wat te erg geroest zijn. Dit zijn dure dingen als het te ver is gekomen en er niets meer overheen kan lassen.
Kijk verder ook goed naar dingen als, banden, ketting, remblokken. Dit zijn de eerste kosten en als dat allemaal moet gebeuren ben je ook weer heel wat euroknakies kwijt.
Ook als de fiets al een heleboel kilometers meeloopt op 25kW is de slijtage ook minimaal natuurlijk. Is namelijk wel even wat anders dat een vol vermogen.
Let wel goed op de papieren he! Zonder de goede papieren kan je hem niet importeren. Ik heb het zelf ook gedaan vanuit Belgie met mijn TL. Kijk ook naar het motorblok- en framenummer en vergelijk deze met het kentekenbewijs. Ook moet je een standaard demper hebben om door de geluidseisen te komen. Sommige uitlaten zijn ook wel legaal met dB-Killer erin. Let daar even op.

Maar ik zou zeggen, we zien de foto's wel verschijnen binnenkort op MF!!!

Succes ermee!
Robin
 
Ik denk dat iemand wel erg veel lef heeft om een Duc te kopen met 51800 km's achter de rug })

...of weinig hersens ;)

maar effe on topic, 51.800km ach dan kun je er nog probleemloos dikke 50.000 mee rijden, maar je wil later toch een +25 kw'tje dus ga je er zoveel mee rijden in 1 of 2 jaar tijd?

[me]BurgerKing tevreden oud ZX6R rijder [/me]
 
zijn dat 51000km op 25 kw of zijn kmers gemengd ?
maakt in wezen geen reet uit voor een kawa maar dan heb je er wel de papieren bij dat ie 25kw op kenteken is maar kan het ook zijn dat de 25 kw set eraf gehaald is.....
word toch nooit gecontroleerd door de verzekering of de dienders op de weg...

ik zou zeker voor een rijstfiets gaan dan een spagheti bak
 
over zo'n 3 tal weken moest ik es bellen naar dat invoerbedrijf...
Dacht dat die em moeten laten keuren dus technisch zal die dan nog wel goed zijn.
Toch zal ik mooi testritje doen en zelf beetje keuren.
Als ik me bedenk, haha er is toch geen contract ofzo.
Natuurlijk wel niet netjes van me, maar ze krijgen het dan wel verkocht
 
Terug
Bovenaan Onderaan