ZX6R Minder vermogen of loopt op minder cyllinders

Bfast

Die hard MF'er
21 apr 2004
451
0
Hallo,

Motortje heeft weer is wat probleempjes.
Reed op een dag naar mn werk toen mn motor opeens rond de 6000 toeren minder snel optrok en ook anders klonk en een beetje haperde .Als ik met het gas op dezelfde stand bleef en dus dezelfde snelheid klonk hij normaal.
2 dagen later had ie het continue.Lijkt er op alsof hij op minder cyllinders loopt.
Heb de vlotterkamers leeg laten lopen en daar zat alleen zuivere benzine in.
Bougies en luchtfilter zijn recent vervangen.

Heb al iets gelezen over valse lucht en de deo test ga dat dus morgen doen.
Als ik ergens een bougie sleutel vandaan kan halen ga ik ook ff mn bougies checke.


Ik hoopte dat jullie me misschien nog meer tips konden geven voor het geval boven genoemde checks niks uitwijzen.

Dan nog iets....
Als de motor stationair draait en ik vol gas geef slaat de motor af.
als het toerental iets hoger is en ik geef dan in 1 keer vol gas heeft ie een soort vertraging.Dit heeft ie trouwens altijd al.Iemand enig idee wat dit kan zijn?
 
heb net weer ff gekeken.
Uitlaatbochten worden allemaal heet.
Dus veronderstel ik dat de cyllinders/bougies allemaal werken.

Moet dus een brandstof probleem zijn denk ik .
Heb idd een oud geknikt brandstof slangetje maar daar rij ik al een hele tijd mee.
ga m wel ff vervangen.
 
Hallo,

Motortje heeft weer is wat probleempjes.
Reed op een dag naar mn werk toen mn motor opeens rond de 6000 toeren minder snel optrok en ook anders klonk en een beetje haperde .Als ik met het gas op dezelfde stand bleef en dus dezelfde snelheid klonk hij normaal.
2 dagen later had ie het continue.Lijkt er op alsof hij op minder cyllinders loopt.
Heb de vlotterkamers leeg laten lopen en daar zat alleen zuivere benzine in.
Bougies en luchtfilter zijn recent vervangen.

Heb al iets gelezen over valse lucht en de deo test ga dat dus morgen doen.
Als ik ergens een bougie sleutel vandaan kan halen ga ik ook ff mn bougies checke.


Ik hoopte dat jullie me misschien nog meer tips konden geven voor het geval boven genoemde checks niks uitwijzen.

Dan nog iets....
Als de motor stationair draait en ik vol gas geef slaat de motor af.
als het toerental iets hoger is en ik geef dan in 1 keer vol gas heeft ie een soort vertraging.Dit heeft ie trouwens altijd al.Iemand enig idee wat dit kan zijn?

Ik zit met hetzelfde probleem met mijn zx-6r uit 2004. Snel optrekken wil niet meer, dan blijft hij hangen bij de 6000 rpm. Ben je er al achter wat de oorzaak was?
 
zo das lang geleden....

heb al die tijd niets aan mn motortje gedaan. :$
Was er ff klaar mee dat geklooi maar nu is het weer lekker weer he en zie ik jullie allemaal lekker rond scheuren....

Heb nu een nieuw benzine slangetje en benzine filter besteld.
Heb ook een nieuw luchtfilterhuis want die sloot niet meer goed aan.
Ben op dit moment de carb's schoon aan het maken,tot nu toe nog geen verstopte sproeiertjes.

eind van de week heb ik het slangetje en het filter in huis dus dan gaat het hele zooitje dr weer op.Hoop dat het probleem dan verholpen is.zoniet kan ik in elk geval een aantal dingen uit sluiten.
blijven geloof ik dus alleen nog de benzine pomp en de bougiekapjes over?

Vroeg me af of iemand hier ervaring heeft met Ultrasoon reinigen en wat een normale prijs daarvoor is.Carbs zijn al los van de motor he. kreeg hier bij een mannetje een prijs van 220 euro,wat ik toch wel prijzig vindt voor het schoonmaken.


Oja had ik al vermeld dat de motor dus alleen stationair loopt met de choke vol open?
En dus veel minder vermogen.
Probleem is dus nog steeds niet opgelost dus wie nog wat weet.ik hoor het graag.
 
Laatst bewerkt:
Alle sproeiertjes waren schoon.zat alleen wat prut in bij 2 vlotterbakjes in het kuiltje waar het aftap schroefje zit.

Nu ff wachten op de onderdeeltjes dan kan alles weer in elkaar en dan hoop ik dat het probleem verholpen is.
 
zo das lang geleden....

heb al die tijd niets aan mn motortje gedaan. :$
Was er ff klaar mee dat geklooi maar nu is het weer lekker weer he en zie ik jullie allemaal lekker rond scheuren....

Heb nu een nieuw benzine slangetje en benzine filter besteld.
Heb ook een nieuw luchtfilterhuis want die sloot niet meer goed aan.
Ben op dit moment de carb's schoon aan het maken,tot nu toe nog geen verstopte sproeiertjes.

eind van de week heb ik het slangetje en het filter in huis dus dan gaat het hele zooitje dr weer op.Hoop dat het probleem dan verholpen is.zoniet kan ik in elk geval een aantal dingen uit sluiten.
blijven geloof ik dus alleen nog de benzine pomp en de bougiekapjes over?

Vroeg me af of iemand hier ervaring heeft met Ultrasoon reinigen en wat een normale prijs daarvoor is.Carbs zijn al los van de motor he. kreeg hier bij een mannetje een prijs van 220 euro,wat ik toch wel prijzig vindt voor het schoonmaken.


Oja had ik al vermeld dat de motor dus alleen stationair loopt met de choke vol open?
En dus veel minder vermogen.
Probleem is dus nog steeds niet opgelost dus wie nog wat weet.ik hoor het graag.
WAT!?! _O-
Noh, moet 'ie de ultrasoonreiniger nog kopen? :')
Puur geld voor het onder dompelen van carbs en het aanzetten van de machine :P
 
Dit volg ik ff, heb ongeveer hetzelfde met mijn ZX6R uit '95.

Loopt niet stationair, valt dus langzaam uit en ook als ik volgas geef bij stationair slaat ze gewoon af. Ook blijft ze bij 7,5-8k rpm regelmatig hangen. Als ik dan minder gas geef (zeg halfgas) gaat ze wel voorbij dit punt en trekt ze vlot op.

Het gebeurt ook nog regelmatig dat ze daarboven met volgas ook nog weleens blijft hangen.

Uit welk jaar komt je ZX??

** Even wat ik al geprobeerd heb, misschien ook handig voor OP

Nieuw Luchtfilter
Busje Forte Carb cleaner door de benzine
Carbs eraf gehaald en schoongemaakt
Dubbelcheck gedaan of alle vacuum en benzine slangen goed zitten
 
Laatst bewerkt:
mijn zx komt 1999.
luchtfilter was al vervangen maar filterhuis sloot niet goed meer aan die heb ik nu dus nieuw.

nog niet laten synchroniseren.

Als ik straks mn slangetje en filter binnen heb ga ik alles dr weer opzetten.zal ze daarna ff laten synchroniseren.Na hoeveel KM laat je dat gewoonlijk doen?
 
mijn zx komt 1999.
luchtfilter was al vervangen maar filterhuis sloot niet goed meer aan die heb ik nu dus nieuw.

nog niet laten synchroniseren.

Als ik straks mn slangetje en filter binnen heb ga ik alles dr weer opzetten.zal ze daarna ff laten synchroniseren.Na hoeveel KM laat je dat gewoonlijk doen?

elke grote beurt.
moet sowieso na het kleppen stellen gebeuren wat bij jouw model elke 12.000km is
 
Nou heb vandaag de de schone carbs,nieuwe luchtfilter nieuwe benzinefilter en slangetje dr op gezet.

Nadat de motor moeizaam aanging,bleek dat hij zodra ik gas gaf de motor weer smoorde.had ik m op de choke rond de 5000 toeren gaf ik gas viel die weer terug,als ik gas bleef houden viel hij uit.Heb ik m ff stil laten staan en vervolgens weer gestart toen deed ie het wel.

Ik dus naar het tankstation om de banden op te pompen en wou vervolgens naar autoradam om m te wassen.toen begon het weer.hij reed nog wel maar met minder power, geluid leek ook iets lager te klinken,minder scherp minder hoog.

Dusz....

Benzinepomp?

Bobines?

1 carb te rijk afgesteld?
(bij bougies vervangen bleek dat er 1 compleet weg gebrand was.het puntje dan he)

Ga een afspraak maken bij een motorzaak dit weekend met een beetje mazzel weet die vrij snel wat het is.
 
als er 1 bougie half weggebrand is weet je in ieder geval in welke cilinder het zit.

er ontstaat in die cilinder een veel te hoge verbrandings temperatuur.
klinkt alsof hij op een zeer arm mengsel draait bij desbetreffende cilinder.

heb je ook de vacuum schuiven eruit gehad?
gasnaald niet toevallig los en naar beneden gevallen?
vacuum rubber nog heel? (als je gas geeft met luchtfilter huis eraf, gaan alle 4 de schuiven tegelijk en evenver omhoog?)

stationair sproeier verstopt?
 
als er 1 bougie half weggebrand is weet je in ieder geval in welke cilinder het zit.

er ontstaat in die cilinder een veel te hoge verbrandings temperatuur.
klinkt alsof hij op een zeer arm mengsel draait bij desbetreffende cilinder.

heb je ook de vacuum schuiven eruit gehad?
gasnaald niet toevallig los en naar beneden gevallen?
vacuum rubber nog heel? (als je gas geeft met luchtfilter huis eraf, gaan alle 4 de schuiven tegelijk en evenver omhoog?)

stationair sproeier verstopt?


Vacuum schuiven zijn eruit geweest en gasnaald is niet los.
Vacuum rubbers zijn nog heel en stationair sproeier is niet verstopt als het goed is.heb er 3 sproeier dingetjes per carb uit gehad en die waren allemaal schoon.

Of alle 4 de schuiven tegelijk omhoog gaan weet ik niet.Heb ff niet zo een lang benzine slangetje...
 
Hallo,

Vandaag mn motor terug gekregen.
kleppen gesteld,carbs gesynchroniseerd en carbs ultra soon gereinigd.

Probleem nog steeds aanwezig.

Motor heeft nu continue minder vermogen.

Morgen gaat de benzinepomp dr af.
Nou hoop ik dat dat het is....

Motor smoort m niet meer als ik gas geef.
 
Laatst bewerkt:
Heb jij 220 euro uitgegeven aan ultrasoon reinigen?
(volgensmij heb je een gat in je hand als dat zo is)


Ik ben niet helemaal conjo gekkeosso natuurlijk he.

Nee kleppen stellen carbs ultrasoon reinigen en synchroniseren was in het totaal 225.

Ben naar een andere motorzaak gegaan.
Motorcentrum Almere.
Ben ik zeer tevreden over en zal daar zeker vaker komen.

Werd daar goed en snel geholpen voor een nette prijs.

Heb afgelopen donderdag mn motor opgehaald bij deze motorzaak nadat ik m dinsdag gebracht had en mij werd verteld dat ie eind van de week klaar zou zijn.

heb in eerste instantie een lekker stukkie kunnen rijden.
Maar toen ik dus de volgende dag(vanochtend) naar mn werk ging was het probleem weer helemaal terug.

Heb ik opgebeld en werd mij verteld dat ik ff langs moest komen zodat ie ff kon kijken.
Toen ik daar aankwam werd mn motor meteen weer uit elkaar gehaald.compressie getest, vonken,brandstof toevoer.Alles bleek prima in orde.

Bij het monteren van de bougies bleek dat 1 bougie niet helemaal klem in het bougiedopje zat.......was mij niet opgevallen :$

Dusz nadat Marco er even wat multi spray of iets dergelijks ingespoten had klemde die weer.(corrosie)

In elkaar gezet en rijden maar..Als een nieuwe!

Dusz.....

Bleek gewoon een bougiedopje. |(

Maar goed hij doet het weer.Dank voor al jullie reacties
En dank aan Marco voor de topservice. :}

Als je in de buurt van of in almere woont zeker een aanrader.
 
Ik ben niet helemaal conjo gekkeosso natuurlijk he.

Nee kleppen stellen carbs ultrasoon reinigen en synchroniseren was in het totaal 225.

Ben naar een andere motorzaak gegaan.
Motorcentrum Almere.
Ben ik zeer tevreden over en zal daar zeker vaker komen.

Werd daar goed en snel geholpen voor een nette prijs.

Heb afgelopen donderdag mn motor opgehaald bij deze motorzaak nadat ik m dinsdag gebracht had en mij werd verteld dat ie eind van de week klaar zou zijn.

heb in eerste instantie een lekker stukkie kunnen rijden.
Maar toen ik dus de volgende dag(vanochtend) naar mn werk ging was het probleem weer helemaal terug.

Heb ik opgebeld en werd mij verteld dat ik ff langs moest komen zodat ie ff kon kijken.
Toen ik daar aankwam werd mn motor meteen weer uit elkaar gehaald.compressie getest, vonken,brandstof toevoer.Alles bleek prima in orde.

Bij het monteren van de bougies bleek dat 1 bougie niet helemaal klem in het bougiedopje zat.......was mij niet opgevallen :$

Dusz nadat Marco er even wat multi spray of iets dergelijks ingespoten had klemde die weer.(corrosie)

In elkaar gezet en rijden maar..Als een nieuwe!

Dusz.....

Bleek gewoon een bougiedopje. |(

Maar goed hij doet het weer.Dank voor al jullie reacties
En dank aan Marco voor de topservice. :}

Als je in de buurt van of in almere woont zeker een aanrader.


(Eh ik dacht dat Joran v/d S vast zat)

maar waar zit die meestal ga ik naar MWS Motortechniek
ben er zeer tevreden over
 
Na da zal ik gij dus ffies haarfijn uitlegguh jonguh.

MWS werd ik dus naar toe gestuurd door motoport omdat MP geen Ultrasoon badje had.

Bij MWS kon ik dus voor Ultrasoon reinigen van een Losse carb niet helemaal gedemonteerd maar wel los van de motor.

Meer dan 200 euro betalen.....

Wou geen namen noemen omdat ik MWS niet in discrediet wil brengen omdat ik een enkel geval ben,aan mijn uitspraken kunnen dan ook geen rechten worden ontleent.

Hoorde hem ook vertellen tegen de klant voor mij dat als je een bandje verwisselt je ook de velg van binnen helemaal schoon MOET maken en er een nieuw ventiel op MOET.
Wat ie dus ook vervolgens in rekening brengt.
Maar ik heb daar nog nooit van gehoord...kan het mis hebben hoor.

Ik zelf ben dus niet zo te spreken over MWS maar misschien staat dit geval op zich.


Motorcentrum Almere

De binderij 36
1321 EJ Almere
www.motorcentrumalmere.nl
 
Terug
Bovenaan Onderaan