zx6r motor probleem

JJ-kawa

Rookie
17 mei 2005
17
0
Wadenoyen
:? ik zit met een probleem met mijn zx6r-98 heb hem met mijn stomme kop afgelopen winter uitelkaar gehaald om mijn motorblok weer eens helemaal schoon te maken. normaal wel eens vaker kappen los achterkant dus steeds stapje verder deze keer motor blok onderuit helemaal schoongemaakt kabelboom los gehad en carburateurs puur de buitenkant schoongemaakt.

nu zijn we half jaar verder heeft dus stilgestaan in schuur heb inmiddels andere motor vandaar dat het stilbleef staan.

maar nu alles inelkaar zit volgende probleem:

starten doet hij maar alleen lopen met choke vol open.
na wat warm lopen kan je iet gas geven maar zodra je dit doet loopt al het vermogen terug tot afslaan.

dacht zelf aan negatief van accu niet goed op blok maar zit goed maakt negatief check met universeelmeter gedaan.

benzine is al wat ouder inmiddels dus zou kunnen.

ik vraag me af of 1 van jullie een idee heeft voor ik hem weg breng en dus wellicht veel kosten zou kunnen besparen
-O- -O- :? ;(
 
al een keer het zelfde probleem gehad maak ik hier uit op???

het vreemde is hij schiet af en toe in toeren door tot een 4000 toeren en zakt dan weer in dus als je zegt dat moet het zijn dan gaan we weer schoonmaken waar raad je me aan dan vooral op te letten heb een heel haynes manual dus moet lukken .

tis namelijk gek dat hij rijdend uitelkaar gaat maar niet rijdend in elkaar
hoe groot acht je de kans dat er iets miet goed zit qua slangen als je dit zo hoort??

begin nu aan mezelf te twijfelen namelijk |(
 
al een keer het zelfde probleem gehad maak ik hier uit op???

het vreemde is hij schiet af en toe in toeren door tot een 4000 toeren en zakt dan weer in dus als je zegt dat moet het zijn dan gaan we weer schoonmaken waar raad je me aan dan vooral op te letten heb een heel haynes manual dus moet lukken .

tis namelijk gek dat hij rijdend uitelkaar gaat maar niet rijdend in elkaar
hoe groot acht je de kans dat er iets miet goed zit qua slangen als je dit zo hoort??

begin nu aan mezelf te twijfelen namelijk |(

Al honderden keren hetzelfde probleem gehad, is jaren mijn werk geweest namelijk. ;)
Benzine veroudert nu eenmaal snel.
Gewoon netjes carburateur voor carburateur open maken, en alles wat er uit kan er uit halen, schoonmaken, alle kanaaltjes doorblazen met perslucht, en weer monteren.
Op die manier kan je geen sproeiers, naalden, gasschuiven etc. verwisselen.
Daarna moet je ze wel opnieuw afstellen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan