WildDaemon
Rookie
- 10 nov 2010
- 5
- 0
Beste mede-motorfanaten,
Zoals in de titel al staat aangegeven heeft mijn motor problemen in de lage en hoge toeren. Ik zal even uitleggen wat er precies gaande is.
FYI: Voor zover mogelijk doe ik het onderhoud zelf en indien ik hulp nodig heb (gehad) dan gebruik ik Internet en/of het WPH om het op te zoeken. Vele problemen en oplossingen zijn daarbij al te vinden, maar bij dit probleem blijf ik hangen ondanks de relevantie van de resultaten. Daarom richt ik mij nu tot jullie. Kortom: Als er dus iets aan de motor is gedaan.. dan heb ik dat gedaan (met mijn matige kennis over motoren) en is dat dus niet in een motorzaak gebeurd. Money is the matter
Goed, mijn motor was op 25kW beperkt met plaatjes in de inlaatrubbers. In die periode had ik last van een stotterende motor als ik ongeveer 30-35KM/U reed in de 3e/4e versnelling (wat uitkomt op 2.5-3K RPM). Tijdens het starten bleven de toeren ook niet stabiel na te zijn opgewarmd met de choke. In die tijd gaf ik de beperking nog de schuld.
Nu, na 2 jaar fanatiek rondgereden te hebben op de motor, vond ik het tijd om de beperking eruit te halen. De plaatjes in de inlaatrubbers zijn nu dus weg. De motor liep daarna niet veel beter. Het stotteren bleef en de toeren fluctueerde nog steeds enigszins. Op Internet beschreef men dat je de carbs moet syncen en bij mijn motor is dat niet bijgehouden, dus ik heb een Carbtune II gekocht en de carbs gesynchroniseerd. Nu werd het probleem alleen erger. De motor stotterde ook in de hogere versnellingen (5-6) op hoge snelheid (70+). Daarna de carbs (inclusief de sproeiers) schoongespoten met een compressor en schoongeveegd met een doekje omdat er iets van zand/smeer in lag. Het probleem is nu minder erg, maar nog steeds aanwezig. Daarbij komt wel dat de motor in houd als je flink gas wilt geven. Je hoort dan ook (met de tank en airbox gedemonteerd) dat er tijdelijk flink lucht wordt aangezogen. Doe je het gas geven progressief dan is het geen probleem. Tijdens het rijden voelt dit als een flinke tegendruk tijdens het accelereren. Nou heb ik al geprobeerd om met deodorant (Axe Dry voor degenen die het willen weten) te 'controleren' of de carbs misschien niet goed in de inlaatrubbers zijn gemonteerd of zijn gescheurd, maar de motor reageert daar niet op. Het enige is dat nu de carbs stinken
Ik zit zelf te denken aan de sproeiers die misschien zijn vervangen omdat er een beperking in is gemonteerd. Wellicht dat deze nu te klein zijn en ik grotere nodig heb?
Hier de lijst met onderdelen die al vervangen zijn:
- Bougies
- Luchtfilter
- Airbox pakking
- Benzinepompje
- Benzinepomprelais
- Benzinefilter
- Gaskabels
Iemand enig idee wat ik over het hoofd zie en zou kunnen doen?
Alle reacties zijn welkom!
Alvast bedankt,
Zoals in de titel al staat aangegeven heeft mijn motor problemen in de lage en hoge toeren. Ik zal even uitleggen wat er precies gaande is.
FYI: Voor zover mogelijk doe ik het onderhoud zelf en indien ik hulp nodig heb (gehad) dan gebruik ik Internet en/of het WPH om het op te zoeken. Vele problemen en oplossingen zijn daarbij al te vinden, maar bij dit probleem blijf ik hangen ondanks de relevantie van de resultaten. Daarom richt ik mij nu tot jullie. Kortom: Als er dus iets aan de motor is gedaan.. dan heb ik dat gedaan (met mijn matige kennis over motoren) en is dat dus niet in een motorzaak gebeurd. Money is the matter
Goed, mijn motor was op 25kW beperkt met plaatjes in de inlaatrubbers. In die periode had ik last van een stotterende motor als ik ongeveer 30-35KM/U reed in de 3e/4e versnelling (wat uitkomt op 2.5-3K RPM). Tijdens het starten bleven de toeren ook niet stabiel na te zijn opgewarmd met de choke. In die tijd gaf ik de beperking nog de schuld.
Nu, na 2 jaar fanatiek rondgereden te hebben op de motor, vond ik het tijd om de beperking eruit te halen. De plaatjes in de inlaatrubbers zijn nu dus weg. De motor liep daarna niet veel beter. Het stotteren bleef en de toeren fluctueerde nog steeds enigszins. Op Internet beschreef men dat je de carbs moet syncen en bij mijn motor is dat niet bijgehouden, dus ik heb een Carbtune II gekocht en de carbs gesynchroniseerd. Nu werd het probleem alleen erger. De motor stotterde ook in de hogere versnellingen (5-6) op hoge snelheid (70+). Daarna de carbs (inclusief de sproeiers) schoongespoten met een compressor en schoongeveegd met een doekje omdat er iets van zand/smeer in lag. Het probleem is nu minder erg, maar nog steeds aanwezig. Daarbij komt wel dat de motor in houd als je flink gas wilt geven. Je hoort dan ook (met de tank en airbox gedemonteerd) dat er tijdelijk flink lucht wordt aangezogen. Doe je het gas geven progressief dan is het geen probleem. Tijdens het rijden voelt dit als een flinke tegendruk tijdens het accelereren. Nou heb ik al geprobeerd om met deodorant (Axe Dry voor degenen die het willen weten) te 'controleren' of de carbs misschien niet goed in de inlaatrubbers zijn gemonteerd of zijn gescheurd, maar de motor reageert daar niet op. Het enige is dat nu de carbs stinken
Ik zit zelf te denken aan de sproeiers die misschien zijn vervangen omdat er een beperking in is gemonteerd. Wellicht dat deze nu te klein zijn en ik grotere nodig heb?
Hier de lijst met onderdelen die al vervangen zijn:
- Bougies
- Luchtfilter
- Airbox pakking
- Benzinepompje
- Benzinepomprelais
- Benzinefilter
- Gaskabels
Iemand enig idee wat ik over het hoofd zie en zou kunnen doen?
Alle reacties zijn welkom!
Alvast bedankt,