zx6r of zx7r?

melvin_vb

Die hard MF'er
23 aug 2007
386
0
winterswijk
goedenavond :P , aangezien me motor in de verkoop is en ik hierna zowieso iets anders wil kopen zal ik toch maar eens gaan navragen :+ .

me keuze valt op 3 soorten. 2 zx6r's of een zx7r.

aangezien de 7 aardig wat meer kw's heeft zal deze wat minder lekker lopen dan de 6jes begrensd. maargoed ik moet nog tot volgend jaar mei (en mooiste weer hebben we al wel weer gehad).

ik hoorde ook dat de zx7r erg lekker op de weg moet plakken *D en het model spreek me ook wel aan :Y .

wat zijn jullie ervaringen/suggesties/andere redenen?

laat maar weten :)

gr melvin

onderstaande links voor de modellen.

full


zx6rnieuw.jpg


zx6972.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik zou persoonlijk voor de zx-6r van na bj 2001 gaan, dus die kikkerbekninja (2e foto).

Waarom?
- Kost niet veel meer dan het oudere model
- Ziet er een stuk moderner uit
- lichter dan de zx-7r

Ik vind de zx-7r gewoonweg niet mooi maar het is wel echt een liefhebbersmotor, erg krachtig en je ziet em zelden.

edit: er is een redelijk groot aanbod in zx-6r op 25kw. Een zx-7r kom je niet zo snel op 25 kw tegen.
 
Laatst bewerkt:
:^

Een ZX6r rijdt gewoon veel beter voor een beginneling.
Deze is wat minder extreem. :)
 
Laatst bewerkt:
25kw moet ik nog tot volgend jaar mei. nu vind ik de zx7r gewoon een stuk gaver dan de zx6r én ik las ergens dat de zx7r echt geweldig goed aan de grond plakte. :P
 
Hij plakt omdat hij zo zwaar is. :P
Ik zou nog lekker een paar maandjes wachten met een andere fiets kopen.
De komende maanden zijn toch niet zo geweldig meer om te rijden.
Daarna kun je op beide fietsen proefrijden met vol vermogen en kun je een goede beslissing nemen. :)

En ja, ik snap dat je de fiets gisteren al had willen hebben, maar probeer het uit te stellen.
Dat gevoel is herkenbaar. :P
 
daarom vraag ik maar een beetje na :P . en btw ik zit er ook mee dat als ik niet binnen bepaalde tijd een nieuw vervoermiddel aanschaf (weet de tijd niet precies) dat me schadevrije jaren dan verlopen en dat zijn er al 4. (voor mij veel :P )

denk dat ik voor de zx7r ga vind het een wat mooier model. :Y word dan ook mijn eerste 4-takt waar ik op rijd.
 
Dus je vraagt om advies, daaruit blijkt dat een ZX6R de betere is en vervolgens wil je toch de 7R. Dit topic was dan wel redelijk nutteloos... :')
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan