ZX6R Probleem. (Brandstoftoevoer?)

Tommoz

MF veteraan
14 nov 2008
2.864
0
Boxtel
Goedendag mede motorliefhebbers.

Ik rijd een Zx6r uit 2000 altijd heerlijk gereden maar nu krijgt ze een beetje kuren.

Het probleem wat zich voordoet.
Als ik gewoon aan het rijden ben en ik rijd in zijn 1 wil optrekken en kom boven de 6000 a 7000 toeren dan begint ze wat in te houden (licht bokken) Wanneer ik daarna optrek in haar toeren in de 2e versnelling dat doet ze het soms ook.

Nu in het kort.
Als ik het gas opengooi bij de eerste 2 versnellingen dan voel ik dat ze zich inhoud lijkt het alsof ze niet genoeg te drinken krijgt(benzine). Wat kan hier het probleem zijn.

Ik wil het namelijk eerst hier vragen voordat ik morgen de garage opbel.

*Extra informatie. Ze heeft deze winter gewoon doorgereden.
 
uit 2000... is dat een injectie of carberateur fiets? indien carbs, zou bevriezende carbs kunnen zijn. Dat is specifiek bij een bepaald toerental. Daarboven of onder heb je er geen last van. Als de motor warm is heb je er vaak minder last van.
 
als de motor inhoudt vanwege carburatie problemen, zou dat eigenlijk beter voelbaar moeten zijn in de hogere versnellingen.

wat is de staat van de motor.
onderhoud gehad of open uitlaat, aan de carburateurs gerommeld?

sommige motoren hebben in eerste en tweede versnellingen een soort begrenzer zitten die wat met de onsteking doet zodat de motor beter te beheersen is.
weet niet of jouw motor dit ook heeft.
 
winter doorgereden :? zou vocht kunnen zijn.

misschien de moeite om eens een reinigings flesje in je tank te gooien. Kan nooit kwaad en kost niet veel. In 1 of 2 dagen oprijden en je weet of het heft geholpen.


note* als je het gevoel hebt dat hij inhoud zou ik niet te veel aan het gas hangen. Schraal lopen en hoge motortemp. kan wel even, maar niet te lang.

suc6
 
Ik zou je carbs even loshalen en nakijken. Je tank reinigen met een flesje Forte. Dit omdat je zegt dat het alleen bij een specifiek toerental is. Daarna alles monteren en weer verslag doen in je topic. Succes!
 
Ik had de dealer vandaag aan de lijn. Vertelde me dat het niet schadelijk is om door te rijden dus doe ik ook nog gewoon. (wel normaal met me gashendel omgaan:))

Dinsdags kon die terug naar de garage. Ja ben een pitsert maar met garantie erop zal ik weinig sleutelen ivm gezeik. Maar doe dan idd verslag hier over wat hij heeft gedaan. Hij gaf idd aan dat er vuil in de carbs kon zitten.

Alvast bedankt voor de reacties.
 
Terug
Bovenaan Onderaan