ZX6r / R6 / GSXr

Tomme85

MF veteraan
24 jul 2008
1.111
0
Hallo,
Wie kan mij helpen.
Momenteel ben ik op zoek naar een andere motor.
Ik zit ernorm te twijfelen tussen bovengenoemde merken.
Het gaat om de types tussen 1998- 2001, omdat mijn budget rond de 4000 euro ligt.
Ik zou het leuk vinden om wat reacties te krijgen over positieve en negatieve punten van de modellen.

Groeten,

Tom
 
Laatst bewerkt:
gsxr
zeker weten!!!
ik heb een gsxr 600 uit 2006
en ben prima tevreden..
heb er echt plezier mee..
 
Hallo,
Wie kan mij helpen.
Momenteel ben ik op zoek naar een andere motor.
Ik zit ernorm te twijfelen tussen bovengenoemde merken.
Het gaat om de types tussen 1998- 2001, omdat mijn budget rond de 4000 euro ligt.
Ik zou het leuk vinden om wat reacties te krijgen over positieve en negatieve punten van de modellen.

Groeten,

Tom

doorsparen totdat je 6k hebt voor een 2003 model.. kwa merk maakt t niet zoveel uit ze doen geen van alle voor mekaar echt onder. Ben zelf fan van de kawa :+ maargoed die andere motors zijn net zo goed goed. Alleen als je een wat jonger model noemt dan pak je meteen wel een nettere machine...
 
Ach, alsof er zoveel verschil tussen een 2001 en een 2003 zit. Qua rijden dan hè :)
 
Duidelijk :P proefritje maken op de 3 die genoemde fietsen. Dan kun je zel het beste bekijken wat jij leuk vind.

Op een ander afgaan kan maar vaak is dat persoonlijk.

Zelf rij ik een R6 2k3 waar ik zeer blij mee ben. Maar een CBR600RR is ook een super fiets om op te rijden. De kawa en de soes zijn ook prima fietsen. Het hangt er maar net vanaf wat je voor setup kiest. Zelf ben ik niet zo groot dus mijn schokbrekers staan dan ook een stuk minder straf dan voor iemand die bv 100KG weegt (weeg zelf 65kg) Afstelling en dat soort zaken zijn dus nogal persoonlijk ;) Maar met alle SS fietsen is er wel wat aan te passen is naar je eigen smaak.
 
Zit wat in, neig toch naar een gsxr 750 uit 2001. Maar die heb je amper voor 4000 euro.
 
Ach, alsof er zoveel verschil tussen een 2001 en een 2003 zit. Qua rijden dan hè :)
bij een ZX6R zeker wel! de clip-ons van een ZX6R van 2001 zitten OP de kroonplaat, bij een 2003 zitten ze eronder ;)
in 2003 heeft kawa een hele nieuwe ZX6R neergezet...
 
Ik ben zelf ook op zoek naar een nieuwe fiets :Y ..
Heb eerst proef gereden op een ZX9R '02, een gave ervaring..
Daarna een flinke proefrit op een ZX6R 636 '03.., ik moet je zeggen, een wereld van verschil, maar had bij de "niner" meer pret tijdens het rijden, dan met de ZX6R..
De 9 voelde steviger, en solide aan, terwijl ik de 6 meer "zenuwachtiger" aan vond voelen...

Na de rit met de ZX6R 636, de meest geweldige ervaring ondervonden tijdens de proefrit met de GSXR1000 k2 :} *O* .. Wat een geweldige fiets zeg....
Alles voelde als gegoten, zelfs de rijwind drukte mijn helm niet omhoog (daar had ik op de Kawa's wel last van)..

Dus ik ben helemaal overstag van mijn eerdere conclusie (dat ik beslist een ZX9R wilde, of een vrij jonge ZX6R), en ga nu (bijna) zeker voor de GSXR1000 k1-2-3 ...

Ik wil nog wel een proefritje maken op een 750 van dezelfde leeftijd, maar ik denk dat het uiteindelijk toch wel een 1000 zal worden...

Zo zie je maar, wat een proefrit allemaal teweeg kan brengen. Wat k wil zeggen is, probeer gewoon een aantal motoren uit, en voel zelf aan, welke motor jou het beste past....

Succes....
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan