Kokkkie

Rookie
25 nov 2018
5
0
Beste MF'ers,

Ik heb een uitdaging met mijn zx6r uit 2001.

Nadat ik deze mooie fiets had aangeschaft kwam ik er na een geringe tijd achter dat mijn snelheidsmeting niet klopte. Deze sloeg tijdens het rijden spontaan richting de 250 en weer terug dit alles in een seconde zeker, een paar keer.

Hierbij heb ik een nieuwe sensor gemonteerd. Dit leek te werken echter na een paar minuten rijden was het niet meer het uitslaan van de teller naald maar viel de meting geregeld weg. Dus tijdens het rijden viel deze regelmatig weg naar 0.
Hierop heb ik gekeken naar de connector waar de snelheidsensor mee vast zit, en leek dat deze 1 pen had die wat "terug getrokken" was. Deze heb ik er van tussen gehaald en gesoldeerd en krimpkous erover. Ook dit bleek niet de oplossing.

Heeft iemand ervaring met een soort gelijk probleem?
Of wordt het stap voor stap draden naar teller unit gaan leggen en daarna de teller wisselen?

Mvg,
Niek
 
Als die het een paar minuten wel goed heeft gedaan dan denk ik dat je een kabelbreuk hebt.

Je kan is kijken naar de krukasmoer of je daar wat geks ziet.
Als de afstand te groot is tussen snelheidssensor en, krukasmoer dan meet die niks.
Er zijn mensen die deze moer een stuk afslijpen omdat ze geen passende lange dop hebben.
 
Bedankt voor de snelle reactie. Ik zal binnenkort eens 3 losse draden vanaf de sensor tot achter de teller unit solderen.
Maar misschien een wilde vraag... Zijn er geen bekende problemen met teller units van de 2001?
 
Terug
Bovenaan Onderaan