ZX6R start slecht als warm is

berryhtd

Die hard MF'er
15 apr 2008
344
0
Hoevelaken
Hallo ik heb een zx6r uit 98 waarmeer ik af en toe wat gezeur mee heb.
Als hij warm is start hij soms niet of nauwelijks.
Als ik hem dan aan duw doet hij het gelijk.
Ik weet niet wat het is maar hij doet het steeds vaker, misschien dat 1 van jullie wet wat het kan zijn?

mvg berry
 
Laatst bewerkt:
Heb ik ook gehad met een zx6r '98, bleek de accu te zijn.
Hij klonk bij het starten goed, maar sprong niet aan.
Laad hem met een oplader goed op, en rij hem warm. Als hij dan wel weer start is het de accu.
 
Wel voor de zekerheid bij draaiende motor en variërend toerental spanning meten op de accupolen; mag dan niet noemenswaardig hoger dan 14V komen, anders is een zieke spanningsregelaar bezig de accu droog te koken.
 
accu leeg is het niet want hij gooit hem wel rond.
ik denk dat het idee van willen 1940 zeker geen slecht idee is om te controleren want de accu was laatst snel leeg terwijl het vorig jaar is vervangen.
nu deed hij het van de week weer gewoon perfect dusja beetje raar.
maar ik ga meten en als ik meer weet laat ik het horen, zoniet geen bericht goed bericht lijkt mij.
alvast bedankt
 
Heb je misschien in de beplating iets veranderd waardoor de carburateur te warm zou kunnen worden?

GEEN choke gebruiken bij warm starten wist je denkelijk al.

Stationair-toerental wel nageregeld aan warmGEREDEN motor?
 
als de motor warm met duwen wel makkelijk wil starten en met de electrische starter niet, komt dat door te weinig spanning aan de startmotor.
kan door een zwakke accu komen of een overgangsweerstand in de kabels.
of de startmotor is aan een revisie toe.

zet er eens een andere accu bij met behulp van startkabels op het moment dat de motor niet wil starten met de startknop.
 
nou me spanning gemeten en laad gewoon bij alleen zakt best terug als ik hem start.
ik heb een nieuwe accu besteld die ga ik nu monteren.
maar als ik hem meet en ik geef gas kwam hij tot een piek van ongeveer 14.5 volt is dat te veel?
 
Terug
Bovenaan Onderaan