ZX6R Stationair probleem

ecpowers

MF'er
20 jun 2010
45
0
Roosendaal
Hey hallo,

Ik rijd sinds een paar dagen een ZX6R uit 95. De fiets heeft 28014km gelopen en uit winterslaap gekomen toen ik hem kocht (3 weken geleden) Deze heeft alleen nog wat gebreken en met name stationair lopen.

De fiets loopt stationair op 3 poten en valt ook langzaam uit. Nu heb ik hier al wel een topic over gevonden maar geen antwoord. Verder ruikt hij ook enorm naar benzine (ook tijdens het rijden, zegt mn vader als hij achter mij rijd.) en waarschijnlijk dus ook rijk loopt. Het probleem doet zich overigens alleen voor onder de 4000-4500TPM daarboven is er niets aan de hand en loopt hij keurig netjes.

Verder moet ik de thermostaat vervangen dus ik kan niet zeggen of dit bij warme motor ook is.

De bougies en bougiekabels heb ik gecontroleerd en zien er goed uit. Ook heb ik de carbs schoongemaakt en ook dit mocht niet baten. Heb ook nog een flesje Forte door de benzine gegooid.

Heeft iemand enig idee??
 
Laatst bewerkt:
Dat de fiets naar benzine ruikt is logisch als er een cilinder niet meedoet, onverbrande benzine wordt er dan meteen weer via uitlaat uitgegooid.

gooi eens wat carburateur reiniger door de tank heen, start de fiets, en hou hem even op 3-4000 toeren voor een minuutje of twee. trap hem een rondje op zn staart, zodat ie goed warm is, en kijk opnieuw.

Geen resultaat, wissel de bobines incl kabels even om. als het probleem zich verplaatst is het waarschijnlijk een rotte kabel of bobine. :)
 
Startpost ff geupdate. Heb er al een flesje forte inzitten en het probleem doet zich alleen onder de 4000-4500 tpm voor.

Dat van die bobine en kabels ga ik volgend weekend zeker proberen, gelijk met het vervangen van de thermostaat welke dinsdag binnen komt.

Verdere ideeen zijn welkom!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan