zx6r tank demonteren

nico_09

Die hard MF'er
11 jun 2009
400
0
Hallo

Ik wil mij tank demonteren van de zx6r uit 1999

nu heb ik de boutjes los boven in en onder de buddy.
Maar nu moet dus waarschijnlijk het kraantje er ook af??
als ik deze los draai komt er benzine uitlopen dus ma snel weer dicht geschroefd.
Kan dit komen omdat de tank vol zit? Of moet hij gewoon op dicht staan en dan los draaien en hopen dat hij niet leeg stroomt?

mvg groeten

nijtram1

Die hard MF'er
14 jul 2008
471
0
30
Kraan op off zetten. slangetje los halen vanaf het kraantje. Doekie erbij voor de rest benzine wat nog in het slangetje zit.

Whistle

MF'er
29 dec 2007
79
0
31
Hoevelaken
Ik laat zelf het kraantje + slangen aan de tank zitten en haal de andere slangen er af.
Wel t kraantje op off zetten natuurlijk..

nijtram1

Die hard MF'er
14 jul 2008
471
0
30
1. De 4 bouten los schroeven
2. kraan op off zetten.
3 slang loskoppelen.
4. tank eraf tillen.

Kraan zit nog aan de tank.

Tjaps

MF veteraan
12 jul 2006
5.793
0
- Kraantje op OFF.
- Plastic knopje van het kraantje schroeven, anders zit die in de weg als je de tank optilt. Je kan hem ook laten zitten, maar vond het zelf makkelijker om hem er af te halen.
- Slangetje van het kraantje halen en het beetje benzine wat daar nog uit loopt opvangen met een doekje.
- *O*

Laatst bewerkt:

nico_09

Die hard MF'er
11 jun 2009
400
0
hey erg bedankt voor de duidelijk info, ik dacht dus eerst ook dat die plastic knop bleef hangen, zal het nog eens proberen/

thnx

gr nico

Rambabbel

MF veteraan
17 mrt 2004
22.236
45
Luttenberg
- Plastic knopje van het kraantje schroeven, anders zit die in de weg als je de tank optilt. Je kan hem ook laten zitten, maar vond het zelf makkelijker om hem er af te halen.
:^

Dat is de truuk, ff met een kruisschroevendraaier de knop van de draai af draaien, dan til je de tank er zo af :Y

Zit bij meerdere kawa modellen zo trouwens, ZXR 400, ZXR 750, ZX7R, ZX9R etc :)

Laatst bewerkt: