ZX6R uit 1996 lekt benzine

Redbull1231

Rookie
30 mrt 2021
3
3
Beste leden

Ik heb een vraag en kan er nog niet helemaal uit komen waar dit nou precies aan kan liggen.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen

Ik heb een Kawasaki ZX6R uit 1996 en er lekt benzine langs me het needle (vacuüm naald) ? Zie foto
Ligt dit dan aan mijn vlotter naald dat die niet meer goed afsluit of is het iets anders ?
 

Bijlagen

  • IMG_20210924_120742.jpg
    IMG_20210924_120742.jpg
    148,9 KB · Weergaven: 45
  • VID_20210924_120746.mp4
    2,6 MB
Vlotternaald,minder waarschijnlijke oorzaak kan zijn een lekke vlotter.
Doorlekende naald kan door slijtage komen of vuil wat er tussen zit,bijvoorbeeld door roest in de tank,
dat laatste moet je dan eerst oplossen anders blijf je aan de gang.
 
Laatst bewerkt:
De foto's die je er bij plaatst zijn niet je vlotternaald maar je gasnaald. Vlotternaalden bevinden zich in de vlotterbak onderaan de carburateurs.
Onderdeel: 16030

grtz,

Cees
 
Laatst bewerkt:
Beste leden

Ik heb een vraag en kan er nog niet helemaal uit komen waar dit nou precies aan kan liggen.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen

Ik heb een Kawasaki ZX6R uit 1996 en er lekt benzine langs me het needle (vacuüm naald) ? Zie foto
Ligt dit dan aan mijn vlotter naald dat die niet meer goed afsluit of is het iets anders ?
Gebeurt het bij de andere carburateurs niet?
 
Ik weet niet hoelang dit al zo is ,maar controleer eerst de motorolie of daar geen benzine in zit,
wees ook heel voorzichtig met starten want als een cilinder volgelopen is met benzine en je start dan de
motor is de kans op motorschade heel groot,beter is om dan eerst de bougie er uit te halen en dan de
motor een paar keer rond te draaien zodat eventueel een te veel aan benzine er uit kan,hou wel een doek voor het bougiegat anders
zit de hele tent onder de benzine.
 
Ik weet niet hoelang dit al zo is ,maar controleer eerst de motorolie of daar geen benzine in zit,
wees ook heel voorzichtig met starten want als een cilinder volgelopen is met benzine en je start dan de
motor is de kans op motorschade heel groot,beter is om dan eerst de bougie er uit te halen en dan de
motor een paar keer rond te draaien zodat eventueel een te veel aan benzine er uit kan,hou wel een doek voor het bougiegat anders
zit de hele tent onder de benzine.
benzine loopt de carb uit hoor , kans dat het een cilinder in loopt is wel heel erg klein
 
bij de meeste carbs is de kant van het filter lager dus loopt de peut er daar wel uit ,( volgens mij bij alle mikuni`s en keihin`s in ieder geval ) volgens mij is het technisch zo`n beetje onmogelijk , maar goed , het zal allemaal wel weer onzin zijn 🤣🤣🤣🤣🤣🤣
 
bij de meeste carbs is de kant van het filter lager dus loopt de peut er daar wel uit ,( volgens mij bij alle mikuni`s en keihin`s in ieder geval ) volgens mij is het technisch zo`n beetje onmogelijk , maar goed , het zal allemaal wel weer onzin zijn 🤣🤣🤣🤣🤣🤣
filter zit bovenop de carb hoor, ga maar is goed kijken hoe het zit bij een zx6r, carburateurs zitten ook nog eens gekanteeld benzine loopt naar beneden de cilinder in, en niet omhoog het luchtfilter in
 
Beste leden

Ik heb een vraag en kan er nog niet helemaal uit komen waar dit nou precies aan kan liggen.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen

Ik heb een Kawasaki ZX6R uit 1996 en er lekt benzine langs me het needle (vacuüm naald) ? Zie foto
Ligt dit dan aan mijn vlotter naald dat die niet meer goed afsluit of is het iets anders ?
wat is het probleem ,zo werkt toch een carburateur.motor loopt niet op lucht en benzine dus er moet benzine gemengd worden is de juiste verhouding en dat gebeurd bij gasnaald.
 
filter zit bovenop de carb hoor, ga maar is goed kijken hoe het zit bij een zx6r, carburateurs zitten ook nog eens gekanteeld benzine loopt naar beneden de cilinder in, en niet omhoog het luchtfilter in
aha , dan neem ik mijn woorden terug , dat wist ik niet , ken eigenlijk alleen maar carbs die zo goed als recht hangen
 
Bedankt voor de reacties tot nu toe heb twee gasnaalden omgedraaid nog steeds het zelfde probleem bij dezelfde carburateur. De andere drie hebben het niet. Ga twee vlotter naalden en vlotters omdraaien om te kijken of dat dan het probleem is.
 
Heb nog twee vlotter naalden omgedraaid toen bleef het zelfde probleem. Toen heb ik er twee compleet omgedraaid ook dat dingetje waar de vlotter naald inzit. Toen zat stroomde de andere over dus nieuwe vlotter naald en dat dingetje waar die inzit nieuw besteld. Probleem opgelost hij wilde ook niet harder dan 120 in zijn 6 dan verzoop die dus. Nu 230 gereden en hij wil harder.

Bedankt voor het mee denken
 
Terug
Bovenaan Onderaan