ZX6R uit 2006 remt "grijperig"

RockyK

MF veteraan
21 jan 2013
1.573
43
Hallo iedereen,

Ik heb even wat info nodig met betrekking tot het remmen met de voorremmen van mijn (recent aangeschafte) Zx6r uit 2006.

Ik merkte dat de motor wat onbalans had in het remmen en dat dit wat trillingen gaf. Naar aanleiding hiervan heb ik gisteren de remklauwen schoongemaakt en de blokken gecontrolleerd en dit zag er allemaal goed uit.

Het enige probleem was dat letterlijk elke button op de remschijven (ja echt elke :+ ) compleet vast zal gerot. Deze heb ik allemaal met beleid (en veel remmenreiniger) los en soepel gemaakt. vervolgens ben ik gaan rijden en het remmen gaf geen trillingen meer *O*

Blijft er nog 1 ding over wat me stoort en dat is dat ik het contact met de blokken en de remschijf als ik rem aardig luid vind. Tevens als ik bijna tot stilstand kom remt hij alsof het alsof de blokken erg stroef over de schijven gaan.

Zou dit kunnen komen doordat de blokken glazig zijn geworden of kan het zo zijn dat er circuit blokken in zitten? Wie heeft hier ervaring mee :9
 
Laatst bewerkt:
Hey Rocky,

Ben zelf ook bezig met de remmerij van me zx6r, deze heeft ook last van trillingen. Ben druk bezig geweest om de rembobbins (button) los te krijgen. Maar krijg ze niet soepel, hoe heb jij dit met beleid gedaan als ik vragen mag??

Gr.
 
Aan de achterkant goed inspuiten met remmen reiniger en vervolgens de buttons in het midden ronddraaien met een m5 boutje/moertje (of groter als je een groter gat hebt) er doorheen om grip te hebben op de buttons. Let op dat het moet gebeuren voordat de remreiniger weer verdampt is.

Nu weer ontopic :)
 
Laatst bewerkt:
door verglazing gaan je blokken niet bijterig remmen eerder slechter. circuit blokken zou kunnen maar dan zou je ze er uit moeten trekken en kijken welk merk en type het is als je dat nog kan vinden. maar waarschijnlijk is het gewoon een kwestie van wennen aan de verbetering ten opzichte van je vorige motor. dus tegen de tijd dat je bijna stil staat gewoon de remdruk iets afbouwen.
 
Ja misschien leg ik het niet helemaal goed uit.

Wat er gebeurt is als ik langzaam rij en danrem met evenveel kracht op mn hendel dan grijpt hij soms een beetje. Alsof je met een licht slagje in je schijf remt gepaard met wat geluid.

Maar als ik dus zeg "hard" rij en zacht rem voel ik niets van een trilling en ook niet als ik flink door knijp. Echt alleen als ik bijna stil sta.
 
Laatst bewerkt:
als je het voorwiel los hebt van de grond, (bokje, whatever) en je geeft t een slinger, draait ie dan wel vrij, of stopt ie erg snel?/direct? (met de klauwen en blokken gewoon gemonteerd)
 
Terug
Bovenaan Onderaan