ZX6R uit 95

Zal ik de motor kopen en auto verkopen?

  • Ja, zeker!!

    Stemmen: 2 22,2%
  • Nee, auto is handiger... hou rekening met de winter

    Stemmen: 7 77,8%

  • Totaal aantal stemmers
    9

Dawg

MF veteraan
27 apr 2004
8.381
0
Ik hoor net dat de motor van een vriend van mn vriendin nog altijd te koop staat,
het is een ZX6R uit 1995 in goede staat en ben er eigenlijk over aan het nadenken.
Als ik deze motor wil gaan kopen moet ik wel mn Corsa van 2,5 jaar verkopen.
Het is nl voor mij als student niet mogelijk om de vaste lasten van én een auto én een motor te betalen.
Ik probeer een afspraak voor volgende week te maken,
dan ga k met een andere vriend kijken naar de staat.
De reden (volgens hem) dattie em niet verkocht krijgt is dat het een slechte periode is.
Hij zou 21000 km gelopen hebben.
Zal hier ook een foto proberen te posten
full

alleen deze is niet zon goede kwaliteit.

Edit: als ik de motor ga keuren, waar moet ik dan extra op letten bij een '95-er ZX6R?
 
Laatst bewerkt:
Je hoeft toch niet per se zo'n jonge auto te rijden???

Neem dan een oud ding (auto) van 1988 ofzo, betaal tot 15 euro per maand aan wegenbelasting en verzekering is ook een schijntje....

Nou, dan heb je toch makkelijk geld over voor zo'n koopje....2300 euro is echt niet veel voor die ZX6R hoor. (mits in goede staat)
 
Als het echt wat is dan is 2300 euro echt helemaal niks, vooral niet met die KM-stand. Maar aan de andere kant zou ik met zo'n prijs ook wel wantrouwig zijn. Je zakt toch niet zo ver in prijs omdat het een slechte periode is? Wacht dan even een betere periode af, kan het me bijna niet voorstellen.
Maarja even kijken en rijden kan geen kwaad, misschien heb je gewoon veel geluk!
 
Waar staat ie te koop? ;)
Ik zou die Opel Crossa verkopen en de ZX6R + een goedkoop oud japans autootje ervoor terugkopen. Motorrijden is leuk, maar niet altijd even praktisch in de winter.
 
Ik rijd een toyota starslet uit 88. En dat gekke ding doet het altijd. Kost ook geen drol, geloof 10 euro wegenbelasting en 200 euro per jaar verzekering (of nog minder weet t niet meer). Ideale auto voor erbij enz zeker goedkoper dan je corsa....

En als die motor in redelijk/goede staat is dan is het een koopje. Persoonlijk zou ik voor die prijs wel een beetje achterdochtig zijn aangezien ze meestal rond de 3500 aangeboden worden en dhet wel een groot verschil is.
Als die wel goed is moet je t gelijk doen, kom je niet snel weer tegen!
 
Zoals eerder gezegd, het is de motor van een vriend.
De enige schade die hij heeft is aan de linkerkant, knipperlicht en wat plastic.
Door een val @ 10km/h in de sneeuw.
Ik denk eerlijk gezegd niet dat er een addertje onder het gras zit,
k ken die gast en mijn vader heeft zijn vorige motor (ER5) gekocht en dat ding was ook goedkoop en in goede staat.

Denk wel dat het een 'speciaal' prijsje voor mij is.
Corsa is idd best duur, en een 2ehands oud koekblikje kopen kan uiteraard ook.
It already crossed my mind.

Heb iig een afspraak voor volgende zondag.

Dus: k laat mijn ged88 er nog maar wat over malen

maar waar zou ik op moeten letten, buiten de algehele staat?
miss specifieke klachten bij een 95-er ZX6R ?

tx vr de tips iig ;)
 
Buiten de via 'Zoeken' gevonden tips geen punten waar ik nog op moet letten bij deze zx6r?

*kickje*
 
Buiten de via 'Zoeken' gevonden tips geen punten waar ik nog op moet letten bij deze zx6r?

*kickje*
of de kleppen altijd op tijd gesteld zijn,dus rekeningen vragen of onderhouds boekje,verder is een zx6 volgens mij een probleemloze motor ik heb dan wel eeen 98 maar hier heb ik nog nooit wat mee gehad,alleen altijd veel kleppen stellen bij een onderhouds beurt,das best prijzig verderdoet ie het altijd en heb ik er al 40000 km mee gereden in 4 jaar :}
 
Woont die verkoper soms toevallig in Londen?
Nope, ergens in Belgie.

Kleppen stellen... hoort dat bij een standaard beurt (kleine en grote)?
maw: als onderhoudsboekje in orde is, zijn de kleppen dan regelmatig genoeg gesteld?

De motor heeft nl een kleine 6mnd geleden een beurt gehad.

edit: en hoeveel kost dat kleppen stellen als je het een keer extra laat doen?
 
Ja nu snap ik dat die motor €2300,- moet kosten!
Het is een belg!? :?

Je moet er wel rekening mee houden dat je 'm nog moet invoeren (staan genoeg topics over) en dat daar nog wat kosten bij komen.

Ik heb een '97-er dus eigenlijk dezelfde heb er tot nu toe 7000 probleemloze km's meegereden :]

Waar ik m'n motor in onderhoud heb is me verteld dat bij deze motoren om de 12000 km de klepspeling gecontroleerd moet worden.

p.s. ik was voor een grote beurt met kleppen stellen €245,- kwijt,dit was wel bij een monteur in z'n vrije tijd.

suc6 ermee!
 
kijk daar zit het addertje dus. Die invoerkosten en keuring zullen ook nog wel een paar honderd euro kosten.
En kleppen stellen/controleren zit niet bij een kleine beurt in. En alleen bij een grote beurt als dat volgens de km-stand moet. Je moet dus even horen wanneer dat voor het laatst gedaan is.
Als ie in goede staat is zou ik het evengoed nog wel doen hoor. En dan een oudere auto kopen. Ikzelf werk ook alleen op zaterdag en in de vakanties en kan zo een kadett en 2 motoren betalen. Okee eerlijk 1tje is geschorst.
 
Ook dat het een belgische motor is, is geen probleem.
Ben een Nederlander, die in Belgie opgegroeid is.
Studeer momenteel in NL, maar mn ouders / vriendin wonen daar nog.
Dus ook van import- en keuringskosten geen last.

[me]Dawg verlangt ernaar die motor te kopen !!! *D [/me]
 
Terug
Bovenaan Onderaan