ZX6R wil niet accelereren

ajo_beavis3

MF'er
20 okt 2009
130
0
Ik zit met een probleem. Als ik het gas snel opentrek, dan houdt de motor in. Hij kan het niet bijhouden, want als ik het gas volledig open trek dan blijft hij gewoon op 6000 rpm hangen. Laat ik het toerental rustig oplopen, dan is er geen probleem.

Op de snelweg een max gehaald van 92 km/h '( . In de hogere versnellingen wil hij totaal geen snelheid meer maken.

Motor heeft waterschade gehad.

De brandstofpomp en de injectiekoppen heb ik bekeken, die zien er van buiten als nieuw uit. Geen vuil of oxidatie te bekennen. Alle elektronische contacten heb ik los gehad en met contactspray ingespoten.

Als de motor een paar minuten heeft gedraaid, krijg ik onverklaarbare rook uit de uitlaat, alsof het waterdamp is. Na 5 a 10 minuten is dit ook weer weg. Of deze twee dingen met elkaar te maken hebben??

Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?
 
Hoe is de stand van het koelwater? Misschien lekke koppakking?

En heb je de olie ververst voordat je de motor ging uitproberen? Hoe lang heeft de motor in het water gestaan (dwz. roestvorming in de lagers...)?

Als 'ie draait, hou dan eens je hand voor de uitlaat en geef wat gas. Check daarna je hand. Zitten er oliespetters op? Zo ja, dan is er iets niet helemaal lekker met je cylinders of cylinderkop.
 
Laatst bewerkt:
Ik vermoed dat hij helemaal in het water heeft gelegen, gezien het kroos. Ik heb hem als schademotor gekocht met het verhaal dat hij net met de koplamp in het water heeft gelegen.

Motor heeft voordat hij gestart is nieuwe olie gekregen. De stand van het koelwater is goed en dat veranderd ook niet. Er komt ook geen olie uit de uitlaat.
 
heeft een motorfiets (net zoals bij autos) een noodloop?

Meeste moderne injectiefietsen wel ja :Y

Ik vermoed dat hij helemaal in het water heeft gelegen, gezien het kroos. Ik heb hem als schademotor gekocht met het verhaal dat hij net met de koplamp in het water heeft gelegen.

Motor heeft voordat hij gestart is nieuwe olie gekregen. De stand van het koelwater is goed en dat veranderd ook niet. Er komt ook geen olie uit de uitlaat.

Wat is het bouwjaar van de fiets? Blijft je FI lampje knipperen?
 
Heeft ie bij jou wel ooit fatsoenlijk gelopen, of heeft die dit al vanaf dat je de motor met schade hebt gekocht? Met een beetje pech heeft ie waterslag gehad als ie lopend de plomp in is gegaan.


grz Thijs
 
Ik durf niet te zeggen of hij dit eerder ook heeft gedaan. Ik merkte het gelijk bij mijn eerste rit. Het heeft een maand geduurd voordat ik ermee op de weg kon. Hij moest eerst herkeurd worden, en is nu weer goedgekeurd.

Ik merk wel dat hij, naarmate ik hem vaker gebruik, iets regelmatiger en rustiger gaat lopen. Het water zal langzaam uit het systeem moeten verdwijnen.


Blijft alleen wel de vraag waar ik mijn accelatieprobleem moet zoeken....
 
Ik merk wel dat hij, naarmate ik hem vaker gebruik, iets regelmatiger en rustiger gaat lopen. Het water zal langzaam uit het systeem moeten verdwijnen.


Blijft alleen wel de vraag waar ik mijn accelatieprobleem moet zoeken....

Nee het water zal direct uit je systeem moeten verdwijnen!!

Als zo'n ding kopje onder is geweest moet ie gewoon compleet los, kom je niet onderweg :N

Tenminste niet als je wil dat het goed blijft gaan
 
Heb je het luchtfilter vervangen?
is er roest in je tank ontstaan wat nu in het brandstoffilter is gekomen ofzo? of de vacuümkraan gedeeltelijk verstopt?
Misschien dat het toevoegen van Forté 1 (brandstofsysteem reiniger) iets helpt?
Evt kun je als de motor blijft steken op 6000 toeren (terwijl jij meer gas geeft) de motor uitzetten en de bougies inspecteren op kleur?

Als je denkt dat het probleem langzaamaan minder wordt kun je overwegen
 
Heb je het luchtfilter vervangen?
is er roest in je tank ontstaan wat nu in het brandstoffilter is gekomen ofzo? of de vacuümkraan gedeeltelijk verstopt?
Misschien dat het toevoegen van Forté 1 (brandstofsysteem reiniger) iets helpt?
Evt kun je als de motor blijft steken op 6000 toeren (terwijl jij meer gas geeft) de motor uitzetten en de bougies inspecteren op kleur?

Als je denkt dat het probleem langzaamaan minder wordt kun je overwegen
Het luchtfilter heb ik niet vervangen, maar schoongemaakt door met een compressor schoon te blazen. Ik heb ook de brandstofpomp eruit gehad, maar nergens was roest te bekennen, ook de tank was helemaal schoon. Ik denk dat ik idd die reiniger voor de zekerheid maar eens moet proberen. Of zitten er ook nadelen aan?

Geplaatst op dinsdag 24 november 2009 08:15
Citeer berichtBekijk berichtVoeg toe als favorietRapporteer
WF-DP
Bekijk Mijn Motor-ForumBekijk onderwerpenBezoek homepageVerstuur privéberichtBerichten:6.035Reg. datum:15 dec. 2003Locatie:spanbroekquote:
..Thijs.. schreef op 23 november 2009 @ 20:30:
Heeft ie bij jou wel ooit fatsoenlijk gelopen, of heeft die dit al vanaf dat je de motor met schade hebt gekocht? Met een beetje pech heeft ie waterslag gehad als ie lopend de plomp in is gegaan.


grz Thijs


Motorisch (compressie etc.) al gecontroleerd??
Nee, hoe kan ik dit controleren??
 
Je kan het luchtfilter toch maar beter vervangen. Of in ieder geval wassen en niet met een compressor afspuiten. ;)

Compressie kan je meten met een compressiemeter (zie bv.: http://www.motozoom.nl/webshop/meerinfo.cfm?isSpecifiek=0&specialShopsCode=&alleenAanbiedingen=0&bestelnummer=10034177&SID=6432261&SToken=9C31246A1B455919 (link))
 
Laatst bewerkt:
De hamvraag is waarom je een motor koopt met waterschade. Het betreft een injectiefiets dus met een boordcomputertje? Krijg je allerlei vage storingen van.
De vraag is, wat kan het probleem zijn?

Motor is gekocht met het verhaal dat alleen de koplamp nat is geweest. Eenmaal gekocht en gedemonteerd zat overal kroos tussen, maar niet aan de buitenkant.... Anders had ik wel een keer extra nagedacht.. Het is idd een injectiefiets. Verhalen van een carburateur zijn dan ook niet van toepassing.
 
TS; waar heb je hem gekocht?! En wanneer? Een maand of twee geleden? Is ie gifgroen uit 2004? Zo ja, denk ik dat ik bij dat ongeval ben geweest, en in dat geval heeft de motor NIET geheel in de sloot gelegen. Diegene is hier ook op MF actief, ik zal dit topic eens naar voren brengen bij hem. Deze motor is total loss verklaard.

Ja, klopt. Er zat een MF sticker op het kenteken. Motor is in juni ingevoerd in nederland. Ongeveer een maand geleden gekocht. Ik hoor graag meer over het ongeval!!!
 
OnlineGeplaatst op vrijdag 30 oktober 2009 22:35
Bekijk berichtVoeg toe als favorietRapporteerBekijk Mijn Motor-ForumBekijk onderwerpenVerstuur privéberichtBerichten:13Reg. datum:20 okt. 2009Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier en heb een vraag.

Ik heb een zx-6r uit 2004, met kenteken MV-RT-36, gekocht als schadegeval. Hij heeft alleen voor zover ik kan zien kuipschade, een afgebroken tellerhouder en ik vermoed waterschade.

Aangezien er op het nummerbord een sticker van MF zit, dacht ik laat ik eens kijken of iemand een idee heeft van het ongeluk. Ik wil graag weten wat voor soort ongeluk er mee gebeurd is.

Ik weet alleen dat hij pas 3 maanden geleden, op 23 juli 2009 ingevoerd is in nederland. Dus de nieuwe eigenaar heeft er maar korte vreugde van gehad.


Iemand enig idee over het verleden/ongeluk van deze motor. Iemand die het ongeluk herkent, door bijvoorbeeld dat hij in het water is gereden?

Als iemand iets weet hoor ik het graag. Ook tips over hoe je met je motor om moet gaan als ie in het water heeft gelegen zijn welkom.
 
Terug
Bovenaan Onderaan