zx7r 1992 vragen

Status
Niet open voor verdere reacties.

mipgast

Rookie
29 sep 2011
17
0
Hallo

ik heb gisteren een zx7r uit 1992 gekocht
(van het forum hier die blackbeauty blabla)
hij zou in perfecte staat zijn maar dit klopt toch niet helemaal blijkt na 1 dag!
het zijn wat vragen waar misschien een foto makkelijk zou zijn, die volgen maar ik ben steeds pas s avonds thuis!

nou, hij was mooi gewassen maar na 1 dag heb ik al diverse puntjes gevonden waar ik mijn vragen bij heb!

1. verbruiken deze motoren (vaak/veel) olie? hij zit namelijk maar tot de helft van het kijkgaatje.

2. hij lekt olie aan de linkerkant waar ook een slangetje op het blok zit. wat kan dit zijn en hoe kan dit komen / en verhelpen

3. de buddy springt niet open, ik voel wel weerstand op de sleutel

4. koelvloeistof, 2 korte slangen aan de rechterkant met een zwart ding er tussen van plastic (is dit de thermo?) hangen de druppels onder. wat is dit en wat kost dat ong?)

5. voorvork keringen lekken, misschien door dat hij een uurtje met ingetrokken veren heeft gestaan in de bus, maar dat moet toch eigenlijk kunnen??

6. kun je een achter schodemper reviseren? deze zweet ook nogal (tegen het lekke aan)

7. de knipperlichten zijn vervangen voor kleinere, welke GEEN ledjes hebben toch knipperen deze niet. wat kan dat zijn? ander relais? hoe is dit te maken?


verder is ook het zadel op de hoekjes gescheurd en begint de lak van de velgen los te laten (was ook al niet geschuurd...) dus al met al best een hoop gedoe voor een motor die word verkocht als zijnde 'izgs', maarja als je hem netjes wast van te voren kun je veel verdoezelen natuurlijk

ik hoor graag van jullie hoe of wat ik het beste kan doen en ik zal zsm wat fotos er van maken!
bedankt
Pim

ps; kennen jullie me niet? in de sport categorie in zx7r stel ik me nog even kort voor, heb dit 2 jaar geleden al eens gedaan toen ik nog een gsx 600f 25kw had!
 
Ik zal het zo zeggen, ik heb altijd veel plezier van deze motor gehad, heb er verschillende landen mee gezien en ik weet gewoon dat hij goed is. En als ik er zoveel plezier mee kan hebben dan jij ook. Het is een speciaal ding en er zijn weinig van deze zxr's in deze kleurenstelling ( met frame en velgen etc ).

Wees er zuinig op, want er zit nou eenmaal veel geld van me in en het was mijn schat.

Als je ooit nog vragen hebt of opmerking mag je uiteraard gewoon contact opnemen.

En ja ik baal er erg van dat het zo moest gaan...
 
Laatst bewerkt:
Hallo

blablabla

Je hebt dus een gebruikte motor gekocht voor 1250 euro van ruim 15 jaar oud...
Wat denk je er voor te krijgen?
Een fabriekstnieuwe motor.....
En je voelt je belazerd omdat de verkoper niet helemaal de waarheid heeft verteld...
WELKOM in de grote mensen wereld

De kans dat je voor dat geld een sportmotor koopt die 1500 km heeft gereden en net voor jij hem kocht nog een grote beurt heeft gehad is net zo groot als dat sparta dit jaar landskampioen wordt...

Deal with it, repareer en vervang wat gedaan moet worden, en je hebt voor 1500-1750 euro een leuke motor....

Sorry hoor maar alleen al het feit dat je een ZXR750 en een ZX7R niet van elkaar kunt onderscheiden zegt eigenlijk al genoeg , dat je NOOIT in je eentje een motor had moeten kopen
 
Laatst bewerkt:
Sorry hoor maar alleen al het feit dat je een ZXR750 en een ZX7R niet van elkaar kunt onderscheiden zegt eigenlijk al genoeg , dat je NOOIT in je eentje een motor had moeten kopen

wie er fout is maakt me geen zak uit, dat is iets tussen koper en verkoper.
Wel je laatste zin, dat bepaald toch niet dat iemand alleen een motor moet gaan kopen of niet?
Een inschattingsfout kan altijd.
 
Laatst bewerkt:
dat heb ik er ook bij verteld he dat ik dat wist
- knipperlichtjes (maar het relais was volgens jou goed, dus echt er naar gekeken was er volgens mij niet)
- afstellen
- olie lek had je gezegd maar had dicht moeten zijn (kan opzich dus gebeuren maar voor mij wel gewoon n tegenvaller...)

verder de keringen, schokdemper, kvs, en die kappenset (was toch nieuw ind e grondlak gekocht en toen zwart gespoten prof., nou grondlak is niet rood hoor) valt me wel wat tegen ja.
net als de buddy waarvan de kabel niet vast zat, maar ook dat is natuurlijk een kleinigheidje maar niet leuk om bij thuiskomst meteen te hebben...
en als ik dat dan optel heb ik gewoon nog best veel onnkosten aan een motor die in zeer goede staat zou verkeren
maar je hebt gelijkt, ik heb de motor zelf gezien en gekocht... dusi k maak t allemaal wel t komt ook allemaal wel goed. maar 't is dus niet echt een motor die in perfecte staat is etc. maargoed ik was er zelf bij dus zal r maar niet te moeilijk over gaan liggen doen.. dan had k een andere moeten kopen en had ik t zelfde risico gehad.
Waar dan of heb ik er over heen gelezen wat me sterk lijkt na het drie keer na gelezen te hebben :X
 
laten we dr maar over ophoude want k vroeg alleen wat hulp, niet iedereen zn mening hierover.
mij lijkt het duidelijk dat een model niet uit je hoofd kennen los staat van technische kennis, ook dat kan natuurlijk aan mij liggen.
maar die kappen moest ik maar over vertrouwen dat hij dat zei en dat klopt niet.
de rest mag ik toch jammer vinden dat ik dat thuis pas zie. volgende keer iets minder vertrouwen en meer kijken. als iemand zegt dat hij in zeer goede staat is, en ik kijk misschien iets nauwer dan die persoon is hij dat voor mij dus blijkbaarn iet.
ik maak er een winter project van en dan komt et allemaal wel goed, en zo niet; dan toch.
technische kennis etc heb ik als automonteur wel genoeg. alleen weinig ervaring met motors. maar alles zal wel goed komen!
 
dat was omdat hij zei dat dat was weggelekt bij het vervangen, vandaar ff checken of zse olie verbruiken of niet maar een beetje verbruik vind ik zelf niet zo erg...

verder zei ik op pagina 1 al:

maar wellicht valt het dus mee, maar als iemand zinnige antwoorden of tips heeft dan hoor ik dat graag:-)

waarmee ik duide op technische dingen... maarja
 
Dit zijn allemaal dingen die je bij, zelfs nog voor, koop kunt constateren.

:^

Beetje zielig iemand hier aan te vallen op wat hij verkoopt, daar ben je toch zelf bij ...of heeft hij je gedwongen die motor in je bus te zetten en mee te nemen ?


En dan nog....100euro aan wat onderdeeltjes, paar uurtjes werk en je bent helemaal klaar.







Waarom dan het hele koop/verkoop/naam en verhaal er bij?
Dan vraag je toch om reacties?

:^
 
Laatst bewerkt:
dat was omdat hij zei dat dat was weggelekt bij het vervangen, vandaar ff checken of zse olie verbruiken of niet maar een beetje verbruik vind ik zelf niet zo erg...

verder zei ik op pagina 1 al:

maar wellicht valt het dus mee, maar als iemand zinnige antwoorden of tips heeft dan hoor ik dat graag:-)

waarmee ik duide op technische dingen... maarja


Je spendeert heeeeel veel tekst over je teleurstellingen en de verkoper.
Als je alleen technische hulp wilde, vraag je om technische hulp!

Hoe vervang ik een voorvorkkering? Hoeveel olie moet er in de motor? Klaar.

En niet: De verkoper zei , en toen, en jammer, en toen zei hij, en ik voel me bedrogen, en en en...

Je verongelijkte toon siert je niet in ieder geval.

Laat het een goede les zijn. ZELF goed controleren. En Trouwens, de puntjes die je noemt.. dat kun je wel een beetje verwachten bij een oude motor. Het zijn echt maar kleinigheidjes.
 
dat was omdat hij zei dat dat was weggelekt bij het vervangen, vandaar ff checken of zse olie verbruiken of niet maar een beetje verbruik vind ik zelf niet zo erg...


waarmee ik duide op technische dingen... maarja


Dat soort dingen....heb je wat aan antwoorden "Ja" of "Nee"...??
Dat scheelt toch per exemplaar en als je wil weten of het voor dit bepaalde type een bekende kwaal is dan zoek je zoiets op voor je naar een motor gaat kijken.




Maarja.... Maarja wat ? Boehoe...
Je post op een forum, dan krijg je reactie's.
 
hoe dan ook[eigen schuld of niet], het blijft naar voor TS.

Overall, een wijze les + ervaring opdoen mbt motorfietsentechniek.
Sleutel zelf, en de opgedane kennis neem je mee naar een volgende aankoop.

suc6
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan