Zx7r 2000 kawasaki

Wesleyk86

Rookie
3 dec 2020
8
5
Technische vraag
Kawasaki zx7r 750cc 122 pk uit 2000

Motor kan uren draaien zonder enig probleem

Zodra ik ga rijden is het na 8-10 km soms na 4 km

Gaat de motor eerst op 3 cyl lopen en 50 meter verder stopt hij helemaal

Na een uur of 2 is het starten en lopen
En begint het weer van voor af aan

Wie kan me helpen

Tank al leeg gehaald carbs er af gehad schoongemaakt en verse benzine er in

Met vriendelijke groet
Wesley
 
Heb je daar alleen last van als het buiten wat vochtig is en de temperatuur net boven het vriespunt ligt? Zo ja, kijk dan eens naar carb icing (want in het Engels klinkt het spannender ;)).
Vreemd is wel dat je 2 uur moet wachten, meestal is dit een paar minuten met een warme motor.

Edit, er is zelfs een topic over *O*, zie hier Gaan we weer. Carb icing
 
Nee de carbs blijven mooi donker en als ik ze aanraak zijn ze gewoon op normale temp niet ijs koud

word er gek van

nu al 2 x terwijl ik van de week nog gewoon flinke stukken hebt gereden

het was even weg na het schoonmaken maar nu begint het weer
 
Ontluchting van de tank niet verstopt?

 
4 nieuwe bougies besteld maar even
Nieuw brandstof filter besteld

vanavond monteren
 

Bijlagen

  • 180A002F-6158-4D10-905A-03F2917F1678.jpeg
    180A002F-6158-4D10-905A-03F2917F1678.jpeg
    104,1 KB · Weergaven: 15
Ik ben zelf auto monteur en het beste hoe ik het kan omschrijven is :

hij gaat op 3 cil lopen en 0 vermogen
Daarna bwaoap uit

lijkt brandstof te kort
Ik heb net een nieuw brandstof filter gemonteerd incl slangen en nieuwe klemmen

maar het lijkt of mijn brandstof pomp te hard zuigt want hij zuigt mijn hele filter leeg hij blijft wel lopen nu

tankontluchting helemaal vrij gemaakt
De nieuwe bougies waren niet overbodig
 
Ja zeker !!!
dat gaat als een trein volle tank loopt ook helemaal leeg dus ontluchting is ook goed open

filters op de brandstof aanzuiging ook helemaal schoongemaakt was eigenlijk niet nodig
 
In de tijd dat ik de tank er af heb en de bougies er uit heb loot de motor ook al weer door het even staan

betoog een zx7r forum berichten gepost

en daar toch de iced carbs ghost naar me oren gekregen

morgen carbs er af halen kijken of de leidingen gemonteerde zijn van het koel systeem
 
In de tijd dat ik de tank er af heb en de bougies er uit heb loot de motor ook al weer door het even staan

betoog een zx7r forum berichten gepost

en daar toch de iced carbs ghost naar me oren gekregen

morgen carbs er af halen kijken of de leidingen gemonteerde zijn van het koel systeem
In de leidingen die het koelwater naar de carburateurs voeren zitten ook kleine filtertjes (aan beide leidingen), als carb icing je probleem is zou het kunnen dat die filtertjes dicht zitten.
Volgens mij is schoonblazen met perslucht de juiste behandeling volgens Kawasaki.
 
Kijk je vlotternaalden eens na, slijten soms in en stopt niet meer af.

Heb ik ook eens gehad. 1 carb liep over en verzoop 1 cilinder.
draaide dus op 3 cilinders en nul vermogen + uitvallen.
 
Dit klinkt meer als een brandstofleiding die iets geknikt is toen je de tank teruggeplaatst hebt, waardoor de brandstof stroom gehinderd wordt. Na een tijdje lopen de vlotterkamers weer vol en kun je weer rijden. Heb zelf bij een zx7r gezien dat het mogelijk is.
Brandstofpomp is maar een opvoerpomp welke weinig druk leverd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan