ZX7R club part 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik denk dat je gewoon vocht en lucht in je systeem hebt.
je zou eens kunnen kijken naar een mityvac.
Hier kan je de remmen wel behoorlijk mee ontluchten.
en anders laat je t effe doen. is ook niet zo gek duur
 
ik denk dat je gewoon vocht en lucht in je systeem hebt.
je zou eens kunnen kijken naar een mityvac.
Hier kan je de remmen wel behoorlijk mee ontluchten.
en anders laat je t effe doen. is ook niet zo gek duur

Dit heb ik ook lang gedacht, maar ondertussen heb ik er denk ik al minstens 5 liter remvloeistof doorheen gepompt, op allerlei verschillende manieren.
De motor schuin houden (beidde kanten), tegen de remklauw tikken, aftap open houden, aftap open en dicht draaien, bovenaan bij de banjo ontlucht.
Zou een pomp zoveel verschil maken denk je?
 
nou ja je kan eens even kijken hoe arnold t altijd doet...
die heeft een cola fles verbouwt met een stofzuiger eraan vast...
op die manier zuigt ie de vloeistof door t systeem heen en dat werkt erg goed.
Daar kan ie wellicht zelf wat meer over vertellen.
Het blijft iig een klote klusje!

1. remklauwen reviseren (maar de zuigers lopen naar mijn idee soepel, en blijven niet hangen.

klinkt stom maar kijk even of je ontluchtingsnippels goed zijn vastgedraaid. ook bij je rempomp even de boel nalopen. je weet nooit

2. remblokken opnieuw vervangen (bedacht me afgelopen weekend dat de remblokken die ze me verkocht hebben misschien niet de juiste zijn?).

Vervangende remblokken hebben wel onderling verschillende eigenschappen maar dit mag natuurlijk nooit voorkomen! als ze er in passen ligt t probleem niet hier aan.

3. remschijven afvlakken (als ik langs de schijf voel, dan voel ik een lichte glooiing)

ik heb die glooing ook wel maar je zou dan moeten zien dat naarmate t op elkaar in slijt je beter af kan remmen. niet dat er remdruk is op te bouwen na een paar keer pompen

ik denk datt water/lucht is in je systeem... das toch t meest voor de hand liggende.
Zoals je t beschrijft met revisie van de rempomp zou je denken dat t hier aan ligt
maar ik vind t vreemd dat je er dan nu pas last van kreeg en niet ook al bij de oude remblokken.
 
Klinkt inderdaad vrij logisch wat je omschrijft.
Punten 1, 2 en 3 kunnen het haast niet zijn, lijkt het.

Zoals ik al zei heb ik lange tijd gedacht dat het met ontluchten te maken had, maar na al mijn pogingen om te ontluchten gaat de moed me wel een beetje in de schoenen zakken, en ben ik toch naar andere oorzaken gaan zoeken, en tegen de logica in, kwam ik op bovenstaande 3 punten.

Denk dat ik het dan toch nog maar eens met zo'n pomp ga proberen (nadat ik de ontluchtingsnippels heb gecheckt), voordat ik iets anders probeer.
Bedankt voor je visie pkawa, ik ben blij dat je het nog een keertje voor me op een rijtje hebt gezet.
Mocht iemand nog andere ideeen hebben, dan hoor ik het graag.
 
Misschien dat iemand mij hier kan helpen.

Een tijdje geleden heb ik de remschoenen vervangen van de voorrem (tokico 6-zuiger).
Na het vervangen ben ik de remdruk kwijt geraakt.
Ik kon de hendel tot aan het handvat inknijpen.
Als ik snel pompte kon ik voldoende druk opbouwen om goed te remmen (2 of 3 keer pompen voor ik voldoende druk had).
10 seconden later was de remdruk dan echter weer compleet verdwenen.

Meerdere malen heb ik het systeem ontlucht, maar dit mocht niet baten.
Laatst heb ik de rempomp gereviseerd en nu is er wel iets veranderd, maar heb nog steeds niet de gewenste remdruk.

Het snel op pompen van de remdruk en binnen korte tijd weer verliezen is verdwenen.
Dit gaat nu langzaam B|
Ik zet de rem bijvoorbeeld voor een nachtje vast, en dan heb ik een beetje remdruk opgebouwd.
Dit lijkt nu stabiel, maar tijdens het rijden voel ik dat de remdruk langzaam aan weer verdwijnt.
Snel op pompen voor het werkelijke remmen gaat nu niet meer, dus uiteindelijk is mijn rem nog gevaarlijker dan voorheen.

Nu zijn er nog een aantal opties die ik kan proberen, maar ik vraag me af wat het verstandigste is om als eerstvolgende te proberen.

1. remklauwen reviseren (maar de zuigers lopen naar mijn idee soepel, en blijven niet hangen.
2. remblokken opnieuw vervangen (bedacht me afgelopen weekend dat de remblokken die ze me verkocht hebben misschien niet de juiste zijn?).
3. remschijven afvlakken (als ik langs de schijf voel, dan voel ik een lichte glooiing).

Misschien heeft iemand anders nog een idee wat het kan zijn?
Geen druk betekent lucht in het systeem of lekkage.
Heb je misschien nog de originele remslangen set?? Dan kan er lucht zitten in dat verdeelstuk op je onderste kroonplaat (wordt vaak vergeten).

Misschien moet je hem eens laten ontluchten met een vacuumpompje, dat wil best verschil maken...

En het ligt zeker niet aan het andere type/merk remblok, daar kan het niet in zitten.
 
Ik ergerde me al een tijdje aan die massief ogende tankdop...
Dus dat hebben we zo opgelost 8-) . Mooi stukkie werk zeg...
full
 
Tja, geen slot ... dat geeft me persoonlijk geen prettig gevoel. Maar trek je daar niks van aan, de tankdop ziet er goed uit *O* .
 
Geen druk betekent lucht in het systeem of lekkage.
Heb je misschien nog de originele remslangen set?? Dan kan er lucht zitten in dat verdeelstuk op je onderste kroonplaat (wordt vaak vergeten).

Misschien moet je hem eens laten ontluchten met een vacuumpompje, dat wil best verschil maken...

En het ligt zeker niet aan het andere type/merk remblok, daar kan het niet in zitten.

Er zitten stalen remleidingen op, en aan de buitenkant heb ik nog geen lekkage kunnen ontdekken.
Ik ga van de week meteen z'n pomp regelen.
 
Probeer eens te onluchten terwijl je de remklauw los hebt hangen.
Het wil wel eens gebeuren dat er een luchtbel net boven je ontluchtingsnippel blijft zitten.
Als je de remklauw demonteert zorg er wel voor dat je even een dun plankje oid tussen je remblokken houdt.
Zou toch vervelend zijn als je je zuigers uit de klauw drukt!
Als je nu gaat ontluchten moet je de remklauw eens bewegen en ronddraaien.
Let er wel op dat het slangetje niet van je ontluchtingsnippel schiet, dat geeft zo'n rotzooi.
Zo ben ik eens een paar uur aan het klooien geweest nadat ik stalen remleidingen had gemonteerd op een Opel Speedster.
Alles geprobeerd, met druk op het reservoir, met de hand/voet ontlucht, ABSstuurapparaat aangestuurd en geen succes.
Nadat ik de remklauw losgehaald had en een hele reeks aan luchtbellen voorbij zag komen was het rempedaal zo hard als een plank.

Maar als je de remleidingen verder niet losgehaald hebt zal het geen kwestie van lucht zijn.
Of je moet het remvloeistofniveau niet in de gaten gehouden hebben.
Meer waarschijnlijk is dat je met het terugduwen van de remblokken vuil in de rempomp hebt gekregen.
Hierdoor kan er vuil tussen een remcupje en de cilinderwand zitten.
Misschien eens even demonteren en schoonmaken.
 
Heej waar heb je die race kit platen gehaald? Volgens mij lukte mij dat niet via de dealer bij mij. ik heb ze vorig jaar vervangen. maar na een paar circuitdagen zien ze eigenlijk best wel weer een beetje blauw B| B| B|

Ik moet wel zeggen dat ik, afgegaan op www.webzxr.co.uk, voor dunnere staalplaten had gekozen. Hierdoor zou je dus wat meer een slipperkoppeling effect moeten krijgen. Nou slippen doet ie blijkbaar wel, maar met acceleren merk ik niks, dus wellicht doet ie het goed. Daar zeggen ze trouwens ook dat je de laatste gevoerde plaat niet in die andere sleuf moet steken, omdat anders het effect verloren gaat en de (dunnere) platen niet goed aangedrukt kunnen worden. Iemand ervaring hiermee, of meningen?


De race platen bestel ik via www.japtuningshop.com leveren alles van EBC dus ook de race platen neem je de kit komen er ook nieuwe veren mee voor dit alles betaalde ik zo rond de 110 uri dacht ik.Stuur ze een mailtje en ze kunnen je precies vertellen hoe of wat en wat je wil natuurlijk
 
Hey ik vroeg me af of je dat pompje al had opgehaald, ik zit namelijk met exact hetzelfde probleem. Ik heb alles zo beetje vervangen op mijn kawa wat betreft de remmerij. Heb zeg maar de systeem die bij mijn broer op zat, gewoon overgezet op die van mij, stalen remleidingen, pompje enz... En na 3keer ontluchten schiet ik niks op. Je bent in elk geval niet de enige met dit probleem. Ik ga van de week naar de kawasaki dealer in Hoogeveen, hopelijk weten zij een manier te vinden. Let me know in elk geval hoe het afloopt bij jou.
Er zitten stalen remleidingen op, en aan de buitenkant heb ik nog geen lekkage kunnen ontdekken.
Ik ga van de week meteen z'n pomp regelen.
 
Hey ik vroeg me af of je dat pompje al had opgehaald, ik zit namelijk met exact hetzelfde probleem. Ik heb alles zo beetje vervangen op mijn kawa wat betreft de remmerij. Heb zeg maar de systeem die bij mijn broer op zat, gewoon overgezet op die van mij, stalen remleidingen, pompje enz... En na 3keer ontluchten schiet ik niks op. Je bent in elk geval niet de enige met dit probleem. Ik ga van de week naar de kawasaki dealer in Hoogeveen, hopelijk weten zij een manier te vinden. Let me know in elk geval hoe het afloopt bij jou.

Zodra het probleem is opgelost, dan laat ik het hier weten.
Ik ga van het weekend de 2 opties proberen die hier zijn voorgesteld.
Eerst eens ontluchten met losse remklauwen, en als dat niet lukt ontluchten met een pomp.
 
hee,adin zat even te kijken op marktplaats,wat doet je grote broer nu,zx7RR te koop,is het het niets voor jou,familie prijsje,zonde dat ie weggaat ;( ;(
Hey ik vroeg me af of je dat pompje al had opgehaald, ik zit namelijk met exact hetzelfde probleem. Ik heb alles zo beetje vervangen op mijn kawa wat betreft de remmerij. Heb zeg maar de systeem die bij mijn broer op zat, gewoon overgezet op die van mij, stalen remleidingen, pompje enz... En na 3keer ontluchten schiet ik niks op. Je bent in elk geval niet de enige met dit probleem. Ik ga van de week naar de kawasaki dealer in Hoogeveen, hopelijk weten zij een manier te vinden. Let me know in elk geval hoe het afloopt bij jou.
 
ik denk dat ik dan ook maar eens voor een 10 ga kijken,vorig jaar in zoetermeer was hij ook wel verliefd op de aprilla,dus wie weet :X :X :W
 
Laatst bewerkt:
Jaja mjn grote broer is helemaalgek geworden ;) , De RR is bloedmooi, maar ik hou het nog even bij mijn ZX7R. Als student is het nogal lastig om beide te houden. Mijn meisje moet ook eens achterop kunnen. Nadat ik mijn studie heb afgerond, wil ik zelf een zx10r hebben O-) Ik vind het zelf ook heel erg jammer dat zijn RR weggaat. Maar ooit zullen we allemaal onze kawas in moeten leveren voor wat nieuwere modellen, zeg ik heel voorzichtig....

hee,adin zat even te kijken op marktplaats,wat doet je grote broer nu,zx7RR te koop,is het het niets voor jou,familie prijsje,zonde dat ie weggaat ;( ;(
 
ja het is net wat je zegt,ooit ,even wachten tot de 10 een beetje betaalbaar is,en misschien erbij,kan nog geen afstand van mijn 7 doen,dus iig tot ziens bij de komende meeting :W
Jaja mjn grote broer is helemaalgek geworden ;) , De RR is bloedmooi, maar ik hou het nog even bij mijn ZX7R. Als student is het nogal lastig om beide te houden. Mijn meisje moet ook eens achterop kunnen. Nadat ik mijn studie heb afgerond, wil ik zelf een zx10r hebben O-) Ik vind het zelf ook heel erg jammer dat zijn RR weggaat. Maar ooit zullen we allemaal onze kawas in moeten leveren voor wat nieuwere modellen, zeg ik heel voorzichtig....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan