ZX7R club part 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
hey mensen ff een vraagje voor de kenners onder ons: :+

zoals jullie weten heb ik laatst het bochtensetje ( uitlaat ) van ronnie gekocht, daar zaten , gewoon 4 pakkingen bij,
maar kon de oude pakkingen niet zien of vinden, dus heb ik de bochten maar zonder pakkingen gemonteerd in de veronderstelling dat de oude er gewoon vast inzaten.
dus heb ik ze maar gewoon laten zitten.

alles weer gemonteerd, en ja hij liep *O*
maar sindsdien komt er een raar getik vanuit de motor, had ik die orginele pakkingen moeten gebruiken ?

en is het erg als ik nog even zo blijf rijden ?
( i.v.m. het mooie weer zodat ik volgende week die orginele pakkingen kan gaan monteren )
en het getik blijft op het zelfde level ( niet minder en niet meer )

p.s. rij er nu ook al meer als een week zo mee
maar toch zit je zoiets niet echt lekker.

Voor een standaard uitlaat zou ik zeker de pakkingen monteren :Y :Y Bij een race uitlaat zijn de eindstukken vaak conisch, waardoor er geen pakkingen in hoeven. Dat getik kan kan komen van lucht wat bij het uitlaatspruitsuk naar buiten wordt geperst ipv door de uitlaat zelf.
Komt de originele uitlaat er nu ook vanaf dan? Kan zijn dat de pakkingen dan nog aan de uitlaat zitten, of ze zijn misschien al zo geblakerd dat je het verschil niet ziet als je in de uitlaatpoort kijkt :+
 
volgens mij was dat wel de orginele uitlaat,
en nee idd, kon ze niet zien, dus naam ik aan dat ze er nog in zaten ( zitten ) vastgebakken :-)
maar zal voor de zekerheid het hele zootje nog eens afhalen om ff goed te kijken, en dan toch maar de pakkingen proberen eruit te krijken.

maar zal toch in de loop van de week gebeuren, kan er gewoon mee rijden ( zoals ook vandaag ).

maar thx alvast, laat nog weten hoe en wat.
 
er zit geen verschil tussen links of rechts, dus dat is geen probleem! Remblokken kan een probleem zijn, maar hoeft natuurlijk niet ;) Kan zijn dat er een ander model remblok ingezeten heeft bij die andere motor, maar die kans lijkt me klein en is anders ook zo weer bijgeslepen :)


Thanks, dan gaan we ervoor :)
 
Voor een standaard uitlaat zou ik zeker de pakkingen monteren :Y :Y Bij een race uitlaat zijn de eindstukken vaak conisch, waardoor er geen pakkingen in hoeven. Dat getik kan kan komen van lucht wat bij het uitlaatspruitsuk naar buiten wordt geperst ipv door de uitlaat zelf.
Komt de originele uitlaat er nu ook vanaf dan? Kan zijn dat de pakkingen dan nog aan de uitlaat zitten, of ze zijn misschien al zo geblakerd dat je het verschil niet ziet als je in de uitlaatpoort kijkt :+


Ehh.. ik heb zondag een originele demper gemonteerd, maar geen rare rammeltjes of bijgeluiden! Weer een heel beschaafd, origineel Kawa zx7r geluid!! Ben d'r blij mee! Beter dan die herrie bak van een Laserpot die er onder zat!
Maar.. vraag; MOET er een pakking tussen demper en bochten?!? :?
Ik hoor namelijk geen "ontsnappende" geluiden en voel geen lucht bij de sluiting.

Arnold, heb je nog een K&N filter of id liggen??

:W
 
@Sandberg

Hoe bevalt de ZX9R?? Vast aan't gassen geweest afgelopen weekend!! :]

Btw, je vriendin mag er ook zijn!!




:W

Hé Tjaart, de 9 bevalt uitstekend mag ik wel zeggen *D

Zondagochtend ff naar m'n werk gereden in A'dam, vrijwel lege wegen, dus ff het vermogen getest hier en daar. Mijn hemel, wat een soepel blok, ding trekt echt als de brandweer, in iedere versnelling :} , echt wel ff een verschil met de 7 1/2.

Stuurt ook prima, alhoewel ik nog niet echt extreem gestuurd heb zegmaar (ben niet zo'n extreme rijder :X )

Kortom, aam ferrie heppie wit it. :Y *O*

Maar goed, uitlaatje zit erop, en ja idd, wat een "beschaafd" geluidje. ;) Hou 't hele apparaat heel, en veel plezier dermee. :W
 
Hi Arnold

Ben bezig met koppelingsplaten vervangen op de zx7r van mijn broertje.
Nou heb ik de stalen platen en koppelingsplaten eruitgehaald en ik merkte op dat de stalen platen aan een kant scherp en aan de andere wat bottere rand hebben.
Nu vraag ik mij af of het wat uitmaakt hoe deze weer teruggeplaatst worden met de scherpe kant naar de binnen of de buitenkant.

Ik hoop dat je weet wat ik bedoel.



Trouwens de zx7rr is van de Marktplaats af . Ik verkoop hem niet. Het was weer zo een periode waneer je toch iets anders wilt en daarna acterkomt dat het dik bullshit is omdat niks mooiers bestaat dan een zx7r.
 
Laatst bewerkt:
Trouwens de zx7rr is van de Marktplaats af . Ik verkoop hem niet. Het was weer zo een periode waneer je toch iets anders wilt en daarna acterkomt dat het dik bullshit is omdat niks mooiers bestaat dan een zx7r.

Briljant besluit *O* . Ik ben blij dat je op tijd weer bij kennis bent gekomen ;) . Je bike is veel te mooi om te verkopen! :Y
 
Hi Arnold

...



Trouwens de zx7rr is van de Marktplaats af . Ik verkoop hem niet. Het was weer zo een periode waneer je toch iets anders wilt en daarna acterkomt dat het dik bullshit is omdat niks mooiers bestaat dan een zx7r.
*O*
Gelukkig besef je het net op tijd!!
 
Hi Arnold

Ben bezig met koppelingsplaten vervangen op de zx7r van mijn broertje.
Nou heb ik de stalen platen en koppelingsplaten eruitgehaald en ik merkte op dat de stalen platen aan een kant scherp en aan de andere wat bottere rand hebben.
Nu vraag ik mij af of het wat uitmaakt hoe deze weer teruggeplaatst worden met de scherpe kant naar de binnen of de buitenkant.

Ik hoop dat je weet wat ik bedoel.



Trouwens de zx7rr is van de Marktplaats af . Ik verkoop hem niet. Het was weer zo een periode waneer je toch iets anders wilt en daarna acterkomt dat het dik bullshit is omdat niks mooiers bestaat dan een zx7r.

Vandaar dat ik nooit anwoord heb gehad?
 
Hi Arnold

Ben bezig met koppelingsplaten vervangen op de zx7r van mijn broertje.
Nou heb ik de stalen platen en koppelingsplaten eruitgehaald en ik merkte op dat de stalen platen aan een kant scherp en aan de andere wat bottere rand hebben.
Nu vraag ik mij af of het wat uitmaakt hoe deze weer teruggeplaatst worden met de scherpe kant naar de binnen of de buitenkant.

Ik hoop dat je weet wat ik bedoel.


Volgens mij maakt het niet uit, zolang ze maar allemaal in dezelfde richting staan. Dus of alle scherpe randen naar buiten, of alle rondingen naar buiten.....

correct me if I'm wrong........
 
Volgens mij maakt het niet uit, zolang ze maar allemaal in dezelfde richting staan. Dus of alle scherpe randen naar buiten, of alle rondingen naar buiten.....

correct me if I'm wrong........

:^

Heb zelf overigens nooit ergens een randje ofzo gezien/gevoeld, misschien verkeerd ingesleten ofzo??
 
Ik heb de scherpe randjes naar binnen toe... Maakt niet echt uit volgens mij. Ik denk dat dat gewoon bij de produktie gebeurt.
 
Ik heb de scherpe randjes naar binnen toe... Maakt niet echt uit volgens mij. Ik denk dat dat gewoon bij de produktie gebeurt.


Dat klinkt logisch ook gezien het feit dat aan allebei kanten van de stalen platen weer koppelingspalten gemonteerd zijn.

Volgens mij maakt het ook geen zak uit. Komt goed. Dank je wel jongens.
 
:^

Heb zelf overigens nooit ergens een randje ofzo gezien/gevoeld, misschien verkeerd ingesleten ofzo??


Ach Arnold ik dacht dat je het wist en jij hebt het nooit meegemaakt zeg je.
Als je een keer een stalen plaat pakt dan moet je goed kijken ze zijn niet aan allebei kanten dezelfde.

Verder wil ik alleen zeggen dat je knettergek bent geworden met je nieuwste creatie.
Volgens mij heb je tijd/geld teveel. Natuurlijk gelukkig voor ons zx7r rijders want nu hebben we weer een reden om MF vaker te bezoeken ;)
 
Ach Arnold ik dacht dat je het wist en jij hebt het nooit meegemaakt zeg je.
Als je een keer een stalen plaat pakt dan moet je goed kijken ze zijn niet aan allebei kanten dezelfde.

Verder wil ik alleen zeggen dat je knettergek bent geworden met je nieuwste creatie.
Volgens mij heb je tijd/geld teveel. Natuurlijk gelukkig voor ons zx7r rijders want nu hebben we weer een reden om MF vaker te bezoeken ;)

Heb hier nog een steje liggen en gelijk ff gekeken :+
Zit idd een heel klein randje aan, maar was me nog nooit opgevallen eigenlijk. Maar zoals boven ook al gezegd, maakt geen donder uit dacht ik zo ;)

Knettergek ben ik waarschijnlijk wel ja ;)

Teveel geld???? :N :N :N

Teveel tijd??? Hmmzz.... is iedere keer weer stressen om zoveel mogelijk tijd aan de bike te spenderen, maar met alle tegeslagen en geneuzel wordt het wel snel minder met de zin...
 
Vandaag me motor weer opgehaald bij Motoport.
Na het reviseren van de remklauwen remt ie weer als een dolle *O*

Tevens koppelingsplaten laten vervangen (metalen platen waren blauw), nieuwe bandjes en nieuwe kettingset erop.

Hij rijd weer als een nieuwe :Y
 
Vandaag me motor weer opgehaald bij Motoport.
Na het reviseren van de remklauwen remt ie weer als een dolle *O*

Tevens koppelingsplaten laten vervangen (metalen platen waren blauw), nieuwe bandjes en nieuwe kettingset erop.

Hij rijd weer als een nieuwe :Y

Mijn koppelingsplaten zijn nu door mijn broer aan het vervangen. Bij mij waren ook de stalen platen blauw aangelopen, mijn koppelingsveertjes waren ook behoorlijk aan de zachte kant. Wat voor banden heb jij eronder staan?
 
zozo doe ma weer, ik zal maar ook niet vragen hoe duur ze waren. Ik twijvel zelf tussen supercorsas sc2 of michelin pilot race. Heb je een foto van je kawa waar die achterband goed te zien is.Ben benieuwd hoe het eruit ziet


Ik heb er MPP's 2CT onder laten zetten :)

(190/50 achter)
 
Laatst bewerkt:
zozo doe ma weer, ik zal maar ook niet vragen hoe duur ze waren. Ik twijvel zelf tussen supercorsas sc2 of michelin pilot race. Heb je een foto van je kawa waar die achterband goed te zien is.Ben benieuwd hoe het eruit ziet

Wanneer had ik die foto moeten maken dan? :9 Hij zit er pas sinds gisteren onder. ;)
Maar van het weekend zal ik wel weer rijden, en ik heb vaak wel een camera bij me, dus als ik er aan denk..

Die bandjes zijn inderdaad wel wat prijzig, dus hopelijk heb ik er veel plezier van.
 
Heb nog een compleet ongebruikte set stalen platen liggen (7 stuks). Als je eventueel interesse hebt...


Mijn koppelingsplaten zijn nu door mijn broer aan het vervangen. Bij mij waren ook de stalen platen blauw aangelopen, mijn koppelingsveertjes waren ook behoorlijk aan de zachte kant. Wat voor banden heb jij eronder staan?
 
zozo doe ma weer, ik zal maar ook niet vragen hoe duur ze waren. Ik twijvel zelf tussen supercorsas sc2 of michelin pilot race. Heb je een foto van je kawa waar die achterband goed te zien is.Ben benieuwd hoe het eruit ziet

Vandaag even weg geweest op de motor.., geen camera bij me, maar wel me telefoon, dus ff fotootje voor je gemaakt.

full
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan