zx7r geknepen 72kw

dangerzone

MF'er
26 aug 2002
39
0
hallo,

ik heb een kawa zx7r maar ik denk dat deze geknepen is.
op mijn kenteken papieren staat namelijk 72 kw.

nu weet ik dat duitse motoren geknepen worden tot 72 kw.

mijn vraag is hoe worden duitse motoren geknepen en hoe kan ik zien dat mijn fiets geknepen is zonder gelijk naar een testbank te gaan.

thanks.
 
Ik heb zelf ook een zr7 maar als je op internet kijkt zal je zien dat deze brommer gewoon 72 kw heeft, niks meer en niks minder. En dat al jaren. Volgens mij is het blok wat nu gebruikt wordt in de ZR7 hetzelfde wat vroeger in de Zephyr zat, het is alleen wat gemoderniseerd met K-Trick. Overigens wel een lekker tuffie, trilt soms alleen wat storend in stuur, tank en voetsteunen.

Vuurtje
 
Ik heb zelf ook een zr7 maar als je op internet kijkt zal je zien dat deze brommer gewoon 72 kw heeft, niks meer en niks minder. En dat al jaren. Volgens mij is het blok wat nu gebruikt wordt in de ZR7 hetzelfde wat vroeger in de Zephyr zat, het is alleen wat gemoderniseerd met K-Trick. Overigens wel een lekker tuffie, trilt soms alleen wat storend in stuur, tank en voetsteunen.

Vuurtje

hij heeft het niet over een zr 7 maar over een ZX7R en die heeft iets meer paardjes :X
 
ik denk dat je het wel moet aanvoelen hoor.
een 72kw of een 90kw.

Als je het gevoel hebt dat hij niet echt opschiet zo als hij zou moeten is dat wel duidelijk genoeg.
Ik heb een keer met mijn motor gehad, dat hij een beetje inhield. en dat scheelde maar 4 pk, dat merkte ik al. dus 18kw. verschil moet je wel kunnen voelen zonder een run te maken hoor. *D
 
Bijna alle Fietsen die via onze oosterburen europa binnen komen hebben 72 Kw op het kenteken staan.

Heeft te maken met wetgeving ????

In werkelijkheid is er niets aan de hand en levert jouw brommer gewoon het vermogen wat ie heeft volgens de fabrikant.

Echter is het een ingevoerde die eerder in duitsland heeft gelopen De beroemde duitse deuk. Dan is ie daadwerkelijk terug getunend naar 72 Kw.

Dat kan op verschillende manieren zijn gedaan, afhankelijk van type motor tot daeler. In de regel smoor kelken in de inlaat of bussen op de vacuum membraan.
Tot aanpassing in de elektronica.

mt. vr. grt. Groen
 
hoi

ik heb eens een zx 7 r ingevoerd (1996)met 72kw,deze liep niet harder dan 230km/h,vooral bovenin trekken ze niet goed door.
de vaccuum schuiven in de carberateur gaan niet helemaal tot bovenin omhoog,bij ik heb ik toen gasschuiven en de carb.deksels bovenop vervangen door die van een zxr 750,je moet dan wel die van 1993 of jonger pakken(L-type)of natuurlijk die van een open zx7r.

succes
 
Heb zelf een Zx12r ninja.
Staat keurig 72 kw op het kenteken (Nederlandse Motor)
Ik merk er niks van.
Volgens mij het ie het dubbele.
Ik heb er sneller mee gereden dan er met 72 kW haalbaar is.
 
ja ik heb dus ook op kenteken 72 kw is een duitse import ,en begin ook te twijfelen,is trouwens een suzuki,tja denk dat ie een keer op een testbank moet ofzo ,of heeft iemand nog andere tips.
 
Terug
Bovenaan Onderaan