Zx7r loopt onderin op 3 cylinders

Gerrit1984

Rookie
1 apr 2012
7
0
Beste mensen,

Mijn kawa zx7r van 1996 loopt onderin ( tot +/- 5000 touren ) op 3 cylindes...
Ik heb de bobines door gemeten, maar de primaire en secondaire waardes zijn goed volgens het werkplaats handboek...! Evenals de bougie kabels en doppen...
Aan de carburateurs kan het ook niet liggen, deze heb ik ook al vervangen, en blijft hetzelfde...

Iemand hier ervaringen mee ??

Mvg, gerrit
 
Worden de uitlaat bochten wel warm als je start? Dan weet je dat er 4 x vonk en ontbranding is. Kan compressie zijn, kunnen toch de carburateurs zijn, bougie's? nieuw of oud? start de motor goed op motor accu of is de accu zwak?
 
Weet eigenlijk niet waar ik de massa punten kan controleren...maar ga vandaag kijken.
De accu is in uitstekende staat, bougies zijn telkens nieuwe, en de carburateurs hebben we ook al vervangen voor andere ( deze zijn ultra-soon gereinigd en synchroon gesteld ) en komen van een goed lopende motor af !
Maar maken op mijn motor geen verschil...
Kan het niet aan de ontstekingsunit liggen...?
 
Idd, even beginnen bij het begin: welke cilinder doet niet mee? (Zoals GT zei motor starten en aan de uitlaatbochten voelen welke niet meedoet). Dan ff checken of deze vonkt en/of benzine krijgt, van daaruit verder werken.
Heeft ie trouwens 4 bobines of 2?
 
2, dus bobine is onwaarschijnlijk

wel kunnen draden e.d. goed doormeten maar in de praktijk kan het toch niet goed zijn. Daarom even opzoeken welke cylinder het niet doet en dan testen of je vonk hebt
 
Bedankt voor jullie reacties, vanavond gaat tie weer voor de zoveelste x uit elkaar...
gaan alles controleren op breukjes e.d.
Telkens was bougie 2 kapot, ik heb de bobines omgewisseld en wil kijken of nu nog bougie 2 weer kapot gaat...
Als dan nu bv bougie 1 of 4 kapot gaat, ligt t toch aan de bobines.
Want ik heb idd ook gelezen, dat als de weerstand goed is volgens het boek, er toch iets kapot kan zijn in de bobine...
Ik hoop echt dat we het vinden vanavond, want krijg er helemaal de balen van...WIL GEWOON LEKKER RIJDEN !!!
 
Kan ook heel goed een slechte bougie zijn. Had laatst voor mijn zoon op een GSXR600 4 nieuw bougies gemonteerd, was er 1 niet goed van. Liep dus op 3 poten oude bougie terug (via uitlaat bocht kon je voelen welke) en probleem opgelost, niewe bougie gehaald, gemonteerd en 2 weken later weer hetzelfde probleem maar een andere cilinder, weer een bougie. Komt wel vaker voor, vooral bij nieuwe bougies, daarom hou ik bij het plaatsen van nieuwe bougies altijd wat gebruikte maar wel goed werken pitten achter en neem er 2 mee bij het gereedschapssetje.
 
Hebben de kabeltjes ge-controleerd, konden niks vinden...motor gestart na het omwisselen van de bobines, loppt tie gvd op 4 cylinders ?????????
Heel goed warm laten lopen, toen met een planten-spuit alles een beetje nat gespoten, bleek bij cylinder 3 heel af en toe vonkjes uit de bougie dop te komen...morgen ff in tapen en dan een stukje rijden, kijken wat hij doet.
Als hij dan op 4 cylinders blijft lopen, haal ik een nieuwe dop....hoop dat t daarmee opgelost is...!

Ik laat t jullie weten, i.i.g. Ontzettend bedankt voor jullie reacties !
 
Ik heb dan een zxr750 en die is gewoon totallos als ik kabels met doppen nodig heb..... ;(
En bij de zxr komt er op 1 of andere manier erg makkelijk water bij de cilinderkop waardoor de bougiegaten makkelijk vol water stromen........
 
Laatst bewerkt:
Nou........de doppen heel goed in ge-taped !!!
Motor gestart, loopt als een zonnetje !!!!
Heel lang warm laten lopen, blijft net zo mooi lopen....
Heb alleen nog geen stuk gereden...veel te koud !

Heb de motor weer netjes opgebouwd, en nu wachten op wat beter weer...
Ben benieuwd...!

Bedankt voor jullie mee-denken !
 
Yeah, gister stuk gereden...en hij liep prima !!
Denk dat ik t gewoon zo laat zitten, ipv nieuwe dop aan te schaffen...

Volgend seizoen wil ik toch een andere motor, eentje waar je iets rechter op zit, haha.
 
Terug
Bovenaan Onderaan