Zx7r nieuwe bandjes, BT016 of BT023

Status
Niet open voor verdere reacties.

crazybertje

MF'er
5 okt 2005
151
4
Zoetermeer
Hi,

Mijn fiets heeft echt nieuwe bandjes nodig als ik ook dit seizoen weer eens wil gaan rijden. Nu rijd ik maar enkele honderden kilometers per jaar, iets met teveel kinderen enzo, dus een kilometervreter ben ik niet.
Hans van Wijk schrijft mij 2 setjes voor. Of de bt016 of de bt023.

Wat adviseren jullie?
 
Ik snap het wel. Nou zijn de BT serie bij lange na niet nieuw meer en al een poosje vervangen door de S en T serie, maar dat zegt niet dat ze niet nog steeds gemaakt worden. Ze zijn 'ingehaald' door veel nieuwere modellen die meer kunnen, maar juist de oude worden vaak nog een poosje in het gamma gehouden als budgetoptie. Dus is het helemaal niet zo raar dat men je die aanraadt, als je aangeeft dat je niet veel rijdt. Op zich is er ook niks mis mee, je zult moeten kiezen wat je er mee gaat doen, de 016 is wat sportiever dan de 023 en dus heeft ie meer grip, maar slijt ook wat sneller. Als het dan nog steeds goed genoeg is voor de kilometers die je maakt, is het geen enkel probleem. Dan zal de leeftijd van de band ongeveer gelijk op gaan met het profiel, voordat je weer aan nieuwe toe bent. En anders kun je de meer toergerichte 023 nemen, die dus meer kilometers mee kan en mogelijk -gezien je gebruik- ook meer jaren.

Dus is het eigenlijk een afweging tussen investering, grip en levensduur. Dat zul je zelf moeten kiezen.
 
Ben zelf erg te spreken over de S22, net iets beter dan de S21 die imo wat snel cupt.
De 016 is ook een prima band maar komt bij zeer sportief gebruik wel tekort vergeleken met de S22.

De 023 geen ervaring mee.
 
Ik zou kijken naar de Continental Sport Attack 4, dat is een vele malen modernere band met een veel lichtvoetiger stuurkarakter en heel veel grip en feedback. Ook in koudere en natte omstadnigheden.

Vooral dat lichtvoetige stuurkarakter is bij een ZX7 wel prettig omdat dat van zichzelf een megastabiele motor is die wat traag instuurt. Daar valt behoorlijk winst te behalen qua rijplezier.

De banden die jij noemt zou ik alleen monteren als het echt zo goedkoop mogelijk moet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan