ZX7R op hoge snelheid

Kawa_Fan

MF veteraan
11 mei 2004
2.258
1.415
Nijmegen
Hoi,

Gister ben ik met mijn zx7r naar duitsland gegaan. Topictitel zegt wel waarvoor. Nu kent iedereen vast wel die 2 richels/drempels of hoe je het ook wilt noemen, die je het als je over een viaduct gaat (begin en eind ervan). Als ik daar met 270 km/h overheen ga, begint mijn voorwiel enorm te klapperen en als ik mijn stuur niet goed vast heb zou het ook mis gaan denk ik, soort tankslap idee. Nu vroeg ik mij af:

Doet elke motor dit op hoge snelheid? Natuurlijk niet perse op viaduct, maar elke bobbel,kuil?
Waar kan dit aan liggen?

groet, Dennis
 
Hoi,

Gister ben ik met mijn zx7r naar duitsland gegaan. Topictitel zegt wel waarvoor. Nu kent iedereen vast wel die 2 richels/drempels of hoe je het ook wilt noemen, die je het als je over een viaduct gaat (begin en eind ervan). Als ik daar met 270 km/h overheen ga, begint mijn voorwiel enorm te klapperen en als ik mijn stuur niet goed vast heb zou het ook mis gaan denk ik, soort tankslap idee. Nu vroeg ik mij af:

Doet elke motor dit op hoge snelheid? Natuurlijk niet perse op viaduct, maar elke bobbel,kuil?
Waar kan dit aan liggen?

groet, Dennis


ja, en het eea ligt aan je snelheid......moet je niet zo hard rijden dus.... |(
 
Reken eens uit hoe snel die richel van je voorwiel naar je achterwiel slaat....je motor raakt dan snel uit balans. Stuurdemper kan helpen.
 
is een stuurdemper geen optie? :?

ik heb ook een zx7r en als ik een langere wheely maak dan draait mn voorwiel nogmaar langzaam als hij neerkomt terwijl ik zelf al hard rij. dan begint mijn voorwiel ook te zwabberen. ben er al paarkeer bijna door gevallen. (zag het in de laatste gp trouwens ook bij een rijder maar zag bij hun geen stuurdemper zitten).
zit er wel over te denken om er een stuurdemper op te zetten.

(ps. wat was je top op de teller met je 7r?) :9
 
Als ik daar met 270 km/h overheen ga, begint mijn voorwiel enorm te klapperen en als ik mijn stuur niet goed vast heb zou het ook mis gaan denk ik.
Mazzel gehad.

Zou je dat nog eens durven zonder helm en pak?
 
Reken eens uit hoe snel die richel van je voorwiel naar je achterwiel slaat....je motor raakt dan snel uit balans. Stuurdemper kan helpen.

Ja ik kan er ook zelf wel inkomen hoe het komt, maar ik vroeg me af of elke motor met deze snelheid dit soort hobbels niet meer kan opvangen.

Ik zat zelf namelijk te denken aan de voorvering? Maar hier kan ik zelf geen nuttig woord over zeggen, dus wat theorieen van mensen met veringervaring zou ook welkom zijn (te stug? te slap? of helemaal niet)
 
Hoe lang duurt dat klapperen van je voorwiel nadat je erover heen gereden bent?
Je moet er vanuit gaat dat je voorwiel een moment uit balans geraakt is met 270 en daarna probeert in diezelfde snelheid zijn balans weer te vinden. Lijkt me een normale situatie tenzij het voor jou te lang duurt of niet normaal aanvoelt misschien dat dan idd een stuurdemper uitkomst zal bieden.
 
Hoe lang duurt dat klapperen van je voorwiel nadat je erover heen gereden bent?
Je moet er vanuit gaat dat je voorwiel een moment uit balans geraakt is met 270 en daarna probeert in diezelfde snelheid zijn balans weer te vinden. Lijkt me een normale situatie tenzij het voor jou te lang duurt of niet normaal aanvoelt misschien dat dan idd een stuurdemper uitkomst zal bieden.

Niet langer dan een seconde, maar dat is al eng en lang zat met die snelheid. Gaat echt behoorlijk tekeer. Komt overigens wel vanzelf netjes weer in het goede spoor.
 
groter tandwiel achter klopt je teller ook niet meer
270 zal dan rond de 250 echte km uitvallen denk ik
maar loopt mischien wat verder in zn toeren dus maakt idd niet veel uit met origineel })
 
Ja nix aan de hand dus, je motor reageert zoals ik het aanhoor zoals hij zou moeten reageren. Maar dat soort dingen zijn en blijven zeker schrikwekkend en levensgevaarlijk. Je wil niet weten wat voor natuurwetten er allemaal gelden met zo'n snelheid.
 
groter tandwiel achter klopt je teller ook niet meer
270 zal dan rond de 250 echte km uitvallen denk ik
maar loopt mischien wat verder in zn toeren dus maakt idd niet veel uit met origineel })


de teller werkt nog met een kabel,dus je hebt gewoon de standaard tellerafwijking.
een zx7r loopt ongeveer 260km
 
Laatst bewerkt:
Ook al geef ik je natuurlijk geen garantie dat het 100% normaal is dan zou ik het zelf moeten meemaken en ook moeten kijken hoe groot die richel is. ik weet dat in het duitsland het wegdek soms flink slecht kan zijn en dat je met de auto al klappen hoort en voelt als je door een slecht stuk rijdt..
Dus ja pas een beetje op daar zou ik zeggen
 
groter tandwiel achter klopt je teller ook niet meer
270 zal dan rond de 250 echte km uitvallen denk ik
maar loopt mischien wat verder in zn toeren dus maakt idd niet veel uit met origineel })

Onzin, want teller zit op voorwiel aangesloten
 
Ja nix aan de hand dus, je motor reageert zoals ik het aanhoor zoals hij zou moeten reageren. Maar dat soort dingen zijn en blijven zeker schrikwekkend en levensgevaarlijk. Je wil niet weten wat voor natuurwetten er allemaal gelden met zo'n snelheid.

Ja die indruk krijg ik nu dus ook, ik ben gerustgesteld. Wilde slechts weten of het dus normaal was of niet. Thx!
 
Ok. maar geen garanties vanaf mijn kant. geen zin dat ik hoor dat je weer ergens met 270 overheen knalt en het gaat mis omdat ik heb gezegd dat je motor normaal reageert.
 
Weet ik maar ik heb geen zin om een dode op mijn geweten te hebben als er nog 1% over is waarvan ik niet weet of de reactie van je motor normaal is.
Als je 100% garantie wilt hebben moet je mensen zoeken met soort gelijke ervaringen. Ik doe een aanname op jouw verhaal en geef je mijn persoonlijke conclusie. Dit zijn geen grappen en grollen nl.
 
Mazzel gehad.
Zou je dat nog eens durven zonder helm en pak?
Alsof een pak bij die snelheid nog nut heeft... :?

BTW: Ik wil niet de moraalridder uithangen hoor, maar ehm... hoelang is het nou leuk om met die snelheid je leven (en dat van anderen) in gevaar te brengen?

Leuk voor de mensen die dat dagelijks moeten opruimen... :r
 
Ja ik begrijp de uitdaging wel. De grootste groep mensen die een soort gelijke machine kopen, willen eens zien hoe hard hij kan. Dat zegt ook iets over de persoon maar voor dit soort personen zijn deze machines nou eenmaal gemaakt.
Zo'n ding daagt uit. En als je het doet dan vind ik het heel goed dat je het in duitsland doet. Waar het kan en waar het mag.
Als er een plek is doe het dan daar. Ik zou alleen persoonlijk niet het risico nemen om met 270 een verlengstuk van een weg te pakken zoals bijv. een overgang in het wegdek naar een brug. Je weet dan altijd dat het een ander(slechter) stukje wegdek is.
 
Alsof een pak bij die snelheid nog nut heeft... :?
Het ging om de gedachte.
Goed pak en helm zorgen voor schijnveiligheid.

Ben zelf niet vies van snelheid al hou ik dat minder lang vol dan een volledig uitgeruste motorrijder.

Toch wel raar om je huid om je armen te zien wapperen

Maar idd, bij die snelheden helpt niets meer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan