zx7r start moeilijk of niet als die warm is

VssN

Rookie
26 jun 2006
20
0
Vaassen
Hallo,

Ik heb een zx7r en die start erg moeilijk of niet als die warm is bijv tijdens een rit moet je tanken en dan wil je weer gaan dan wil die niet starten
aanduwen wil dan wel.

Wie weet er wat dit voor probleem kan wezen??

 
Laatst bewerkt:
beetje laat,al 14 dagen geleden maar ik heb het zelfde probleem
koude start geen probleem ,maar als hij warm is en na een rit uit zet doet hij het niet,moet ik aan een persoon vragen of hij me ffe wil aanduwen.Als ik voor een stoplicht sta gaat mijn stadtionair omhoog (motor gaat harder lopen)
zou het zo zijn ..als ik er andere bougies in doe dat het euvel verholpen is ??
Ik denk: valse lucht.
 
Dat probleem heb ik ook gehad en het was verholpen nadat ik een vers luchtfilter had geplaatst en de carbs synchroon heb laten stellen.
Tot die tijd hielp het dat ik bij het tanken de motor even een halve minuut stationair liet draaien voordat ik 'm uitzette.
 
@Ton: ik denk "valse lucht" (vooral) omdat je stationair toerental onstabiel is (overigens: stationair toerental inregelen aan warmGEREDEN motor, dus na een flinke rit, anders ook gauw onstabiel).

Deadly: .... hielp het dat ik bij het tanken de motor even een halve minuut stationair liet draaien voordat ik 'm uitzette ...
Hier lijkt me toch vooral het opwarmen van de carbs een rol in te kunnen spelen; bij plotseling stilzetten bereikt de opgezamelde warmte van het blok snel de carbs, terwijl bij kalmpjes na-draaien tenminste de koeling nog enigszins doorwerkt.
 
willem ,wat kan ik er aan doen,zit er in mijn lucht inlaat een filter ?
kan ik die schoon maken of moet ik een nieuwe kopen??

ton.


Nee, weinig kans dat het daar zit; het voor valse lucht gevoeligste deel (speldeprikgaatje al héél erg) is de overgang tussen carb en blok, modern meestal met rubber spruitstuk dat poreus of gescheurd kan zijn (en meestal juist aan de onderkant dus slecht te zien). Precies aan de andere kant van de carb dus dan die waarop je luchtbox zit aangesloten.

Hier op Forum geleerd dat een goede proef is om bij stationair draaiende motor deodorant op dat rubber te nevelen; verandert daardoor het toerental dan is er sprake van valse lucht.
Kan ook komen door ongladde montage van dat rubber.

Niet zo wild nevelen dat je luchtbox/luchtfilter ervan meesnuift want dan miswijzing.

Rubbers monteren/verwisselen: ik zou ze eerst een poosje in heet water leggen voor soepelheid en/of tijdens de klus warmhouden met een föhn, voor onberispelijk gladde en sluitende montage (krimp-effect bij afkoeling helpt dan ook nog extra iets mee).
 
Terug
Bovenaan Onderaan