zx7r start moeilijk of niet als die warm is

VssN

Rookie
26 jun 2006
20
0
Vaassen
Hallo,

Ik heb een zx7r en die start erg moeilijk of niet als die warm is bijv tijdens een rit moet je tanken en dan wil je weer gaan dan wil die niet starten
aanduwen wil dan wel.

Wie weet er wat dit voor probleem kan wezen??

 
Laatst bewerkt:
Accu heb ik laten doormeten en is goed.

Startmotor gaat wel gewoon normaal rond.

Maar als ik hem uitzet en gelijk weer aan is er geen probleem maar wacht ik bijv 1 minuut dan wil die al niet meer starten.
 
Ik denk aan opwarmende carbs (restwarmte blok); zelfs dat kleine beetje "rijwind" bij aanduwen maakt dan al het gunstig verschil.

Dit hebben zelfs sommige kleine brommertjes. Bij de Vespa pk50 blikken bromscooter zit de carb onder in een koker onder de buddyseat en dan hielp het al als ik even de buddyseat opklapte en het gereedschappenbakje eruit trok zodat de warme lucht ff naar boven kon doorstromen.

Wel uitkijken met de moderne rubber-achtige spruitstukken: als daar door poreusheid of een beginnend scheurtje (natuurlijk altijd aan de onderkant) en/of een pietsie on-gladde montage (altijd föhn gebruiken bij montage) ook maar een heel klein pietsie valse lucht getrokken kan worden dan versterkt zich dat effect enorm bij opwarmen en zul je inderdaad heel moeilijk nog warm starten. Maar als er zoiets aan de hand is begin je toch meestal wel onstabiliteit ook op te merken aan rijden en aan stationair lopen.

Ik snap niet goed waarom die rubbers onderdehand niet van teflon ofzo worden gemaakt; motoren zijn toch duur genoeg om minstens 30 jaar mee te mogen gaan.
 
Hallo,

Ik heb een zx7r en die start erg moeilijk of niet als die warm is bijv tijdens een rit moet je tanken en dan wil je weer gaan dan wil die niet starten
aanduwen wil dan wel.

Wie weet er wat dit voor probleem kan wezen??

Gr Arno


Een maat van mij heeft het ook met zijn zxr750, deze wil na een rit ook niet meer starten, wel start ie bij aanduwen, de startmotor doet het gewoon en de accu is goed. Ben benieuwd even testen omdat hij zijn motor nu kwijt wil door dit probleem.
 
Start ie ook niet met een beetje gas?
Mijn oude ZXR uit 1989 wou ook soms wat moeilijker starten als ie echt super heet was, mijn ZXR uit 1995 wel makkelijekr, maak ook daar moet ik soms een heel klein beetje gas bij geven, dan start ie in 1x.

Kawa's zijn eigenwijze motoren ;)
 
Ik heb het probleem ook op mijn zxr 750! Ik heb echter sterk het vermoeden dat de gasnaaldbuizen versleten zijn. Bij opwarming dicht deze niet goed meer af en dus verzuipt de motor a.h.w.!

aanduwen nog nooit geprobeerd, zal ik eens doen.
 
Met een beetje gas start die ook niet. :N


Start ie ook niet met een beetje gas?
Mijn oude ZXR uit 1989 wou ook soms wat moeilijker starten als ie echt super heet was, mijn ZXR uit 1995 wel makkelijekr, maak ook daar moet ik soms een heel klein beetje gas bij geven, dan start ie in 1x.

Kawa's zijn eigenwijze motoren ;)
[/quote
 
Laatst bewerkt:
ik had hetzelfde probleem met m'n zx7r. Bij warm weer na een stuk gereden te hebben de motor uitzetten en direct daarna starten was geen probleem. Zette je echter de motor uit, wachtte je een paar minuten dan lukte het niet te starten. Pas na een minuut of vijf startte hij wel (en zonder problemen).
Nadat de dealer een grote beurt had uitgevoerd was het probleem helemaal verholpen. Volgens de dealer lag het aan de bougies.
 
Maar dit is ook het enige negatieve hoor voor de rest rijd het perfect.

Ik ik heb het even nagekeken en de bougie`s die zitten er al wel een tijdje in dus die ga ik maar eens vervangen dus ben benieuwd.

Bedankt voor de reacties. :}


He bah, al die negatieve reacties over de ZX7R

De mijne start wel goed als ie warm is hoor 8-) .
:+


Maar ik denk eerlijk gezegd dat het de bougie's zijn. Zoals eerder geroepen.
 
Zowel mijn zx7r als mijn zx9r hebben / hadden hetzelfde probleem, wat wel helpt is het licht uitzetten tijdens starten, dat geeft een goede verbetering, bij de 9 nieuwe accu geplaatst, en gaat nu ook een stuk beter.

PS gasnaalden/buizen kan volgens mij niet de oorzaak zijn, die komen alleen in actie als de gasschuif omhoog gaat, en dat is bij starten/CV niet het geval
 
Hallo ben ik weer

Ik ben bij safe geweest om nieuwe bougie`s te halen en daar ook het hele verhaal nog eens uitgelegt maar die zeggen weer het kan nooit aan de bougie`s liggen.
Want dan zou die ook niet starten als die koud is zeggen ze.
Nu dan toch maar een afspraak gemaakt dat hun er naar gaan kijken.

He bah, al die negatieve reacties over de ZX7R

De mijne start wel goed als ie warm is hoor 8-) .
:+


Maar ik denk eerlijk gezegd dat het de bougie's zijn. Zoals eerder geroepen.
 
Hallo ben ik weer

Ik ben bij safe geweest om nieuwe bougie`s te halen en daar ook het hele verhaal nog eens uitgelegt maar die zeggen weer het kan nooit aan de bougie`s liggen.
Want dan zou die ook niet starten als die koud is zeggen ze.
Nu dan toch maar een afspraak gemaakt dat hun er naar gaan kijken.
Dat zijn dure geintjes... met dit soort problemen ken je beter eerst zelf ff medderen, voordat je hem naar de dealert brengt
 
het lijkt me toch in de startmotor of de accu te zitten als hij wel goed start met aandrukken...

De accu is doorgemeten zeg je, het aantal volt? Dat hoeft op zich nog niks te zeggen. Ook kan een slechte accu beduidend minder werken als hij warm is.
 
Maar het probleem is er al ook als die nog niet echt warm is bijv na 1 km gewoon rustig rijden 50 km en dan doe ik hem uit en na 1 min weer aan dan wil die al niet meer en wacht ik een half uur dan start hij gewoon weer.
Heb ook gebrobeerd met startkabels van de auto er op maar helpt niks dus accu lijkt me het niet(denk ik).







het lijkt me toch in de startmotor of de accu te zitten als hij wel goed start met aandrukken...

De accu is doorgemeten zeg je, het aantal volt? Dat hoeft op zich nog niks te zeggen. Ook kan een slechte accu beduidend minder werken als hij warm is.
 
beetje laat,al 14 dagen geleden maar ik heb het zelfde probleem
koude start geen probleem ,maar als hij warm is en na een rit uit zet doet hij het niet,moet ik aan een persoon vragen of hij me ffe wil aanduwen.Als ik voor een stoplicht sta gaat mijn stadtionair omhoog (motor gaat harder lopen)
zou het zo zijn ..als ik er andere bougies in doe dat het euvel verholpen is ??
 
Terug
Bovenaan Onderaan