ZX7R topic part 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ok hier de specs:

Was standaard zx7r 1996 , gekocht in 1999 mer eerste motor en nog steeds men enige liefde :9~

ben bginnen verbouwen in 2001 en is zoals je ziet een beetje uit de hand gelopen.

Standaard (beresterk ) frame met speciale alu coating.
Ex BSB (glen richards) achterbrug met bijhorende kettingspanners
Ex BSB Hawk kawasaki voetsteunen
Marchessini KIT magnesium wielen ( de echte voor de WSB kit met 6 boutgaten ipv 5)
OPP racing canada WSB subframe
WP suspension voorvork + achterschokbreker + stuurdemper
ISR Sweden remmerij voor + achter , schijven + klauwen
Prantler kroonplaten
Mychron digitaal dashboard

Motor:

kawasaki zx7r blok 1996

geprepareerd door Jan Roelofs

Wiseco 76mm zuigers met speciale aluminium cilindermodificatie ( geen stalen cilinderbussen meer)

krukas 95' model (langere slag ) = 856CC
krukas uitgebalanceerd
RR close ratio transmissie
Kit cilinderkop (nog niet zo lang geleden gekocht) :9
Ti kleppen
Kent nokkenassen
ARROW race uitlaat
CR KEIHIN flatslides
versterkte natte koppeling met slipper functie
Diverse eigen interne modificaties 8-)
Alle dichtingen , lagers , bouten .... Nieuw


Absolute topfiets , moet je eens mee rijden om het te voelen :]

KAWASAKI ZX7R 'beste fiets ooit gebouwd' :} :} :} :}

Dat zijn aardig veel modificaties. Hou ons op de hoogte met je progressie. 8-) Dit soort dingen zijn altijd erg interessant om te lezen!

Keep de good work going!
 
FOTO VOOR DE BEGIN POST

BINNENKORT EEN ZX7R MEETING OP DE WAALKADE IN NIJMEGEN

WIJ GAAN IN DLD KNALLEN IK KEN HELE MOOIE ROUTES JONGENS

full
 
Nijmegen komt mij ook goed uit! Maar dan wel over iets van zes weken pas. Moet eerst een tijdje naar Japan :P , voor mn werk. Tenzij je het komend weekend wil doen *D
 
als het ergens midden in het land kom ik ook even kijken naar m'n "oude liefde" :9~
de ZX7R :9~

hij blijft mooi en ik vind het nog steeds een prachtige bike :Y

misschien komt batlax bunny ook nog wel met mijn oude liefde *O* *O*

full
 
waarom zon uithoek van Nederland :P Utrecht of harderwijk is toch iets logischer?

AC de Meern in utrecht, kunnen we meteen wat eten
 
Hey mensen ff een vraagje.....

Ik las net het 'topsnelheid GSX-R 750 '98' topic, waarin een beginnende motorrijders, nieuwsgierig als hij is de topsnelheid van dat machientje wil weten...

Ik heb mijn ZX7R nu vanaf Januari en ik heb hem al een aantal keer getopt, en ik kom met de ZX7R (die minder vermogen heeft dan de GSXR750 :? ) toch écht aan een dikke 290km/h op teller...

Een maat van me; die een R1 2002 (volledig akra + luchtfilter + powercomm) had (die hij later hier in Frankrijk in een talut geparkeerd heeft, gelukkig heeftie niets) hield ik gewoon bij op top, waarbij zijn teller op 295 stond...

Toen ik hem kocht in Januari zei de vorige eigenaar wel dat er het één en ander aan veranderd was (motorisch) maar niet veel, en wat precies wist hij ook niet want hij had hem uit Duitsland geimporteerd (heb alle papieren erbij ook de Deutsche!)

Tandwielen zijn orgineel... luchtfilter orgineel. Ik heb zelf later een Bos demper gemonteerd die van een ZX9R komt maar dat kan weinig verschil maken denk ik...

Weet iemand hoe of wat? Of istie gewoon goed ingereden :X ?Wat zijn jullie ervaringen hier mee??

Alvast bedankt!
 
Hey mensen ff een vraagje.....

Ik las net het 'topsnelheid GSX-R 750 '98' topic, waarin een beginnende motorrijders, nieuwsgierig als hij is de topsnelheid van dat machientje wil weten...

Ik heb mijn ZX7R nu vanaf Januari en ik heb hem al een aantal keer getopt, en ik kom met de ZX7R (die minder vermogen heeft dan de GSXR750 :? ) toch écht aan een dikke 290km/h op teller...

Een maat van me; die een R1 2002 (volledig akra + luchtfilter + powercomm) had (die hij later hier in Frankrijk in een talut geparkeerd heeft, gelukkig heeftie niets) hield ik gewoon bij op top, waarbij zijn teller op 295 stond...

Toen ik hem kocht in Januari zei de vorige eigenaar wel dat er het één en ander aan veranderd was (motorisch) maar niet veel, en wat precies wist hij ook niet want hij had hem uit Duitsland geimporteerd (heb alle papieren erbij ook de Deutsche!)

Tandwielen zijn orgineel... luchtfilter orgineel. Ik heb zelf later een Bos demper gemonteerd die van een ZX9R komt maar dat kan weinig verschil maken denk ik...

Weet iemand hoe of wat? Of istie gewoon goed ingereden :X ?Wat zijn jullie ervaringen hier mee??

Alvast bedankt!

denk dat ie de teller dan bedoelde wat ie aangpast heeft :Y :Y
 
Ik ben 10 september terug in NL en ik maak daarna graag een afspraak met je om eens samen te gaan rijden... :Y Met iedereen die het niet wil geloven BTW... Het is een serieuze vraag, het is namelijk echt een probleem O-) ...

Nee zonder gein, vreemd dat ook de R1 teller op 295 staat.. :?

Wat o wat kan het zijn?? Moet erbij zeggen dat ik maar 62 weg en qua lichaamsbouw erg rank ben... Maar goed dat kan het ook niet zijn naar mijn mening?
 
Misschien Alkmaar een leuke optie :P
..... dat is net zo centraal als Nijmegen, maar dan wel wat dichterbij voor mij.
Ja ja ja, Alkmaar is de beste optie :Y. En heus niet omdat ik in Alkmaar woon :P .

Of anders Zandvoort. Kunnen we gelijk met zijn allen wat rondjes maken. Heb ik zojuist ook weer gedaan ... en het was weer lekker *O* .
 
Ik ben 10 september terug in NL en ik maak daarna graag een afspraak met je om eens samen te gaan rijden... :Y Met iedereen die het niet wil geloven BTW... Het is een serieuze vraag, het is namelijk echt een probleem O-) ...

Nee zonder gein, vreemd dat ook de R1 teller op 295 staat.. :?

Wat o wat kan het zijn?? Moet erbij zeggen dat ik maar 62 weg en qua lichaamsbouw erg rank ben... Maar goed dat kan het ook niet zijn naar mijn mening?
Mijn bike heeft twee keer op een dynobank gestaan en toen stond de topsnelheid ook ergens in de 290 :} . Weet alleen niet wat ik met zo'n topsnelheid moet. Kan toch nergens zo hard rijden :N .
 
Mijn bike heeft twee keer op een dynobank gestaan en toen stond de topsnelheid ook ergens in de 290 :} . Weet alleen niet wat ik met zo'n topsnelheid moet. Kan toch nergens zo hard rijden :N .
Topsnelheid op een dynobank zegt helemaal niks... Een motor heeft daar geen tegenwind en mist ook wat rolweerstand...

Mijn PR is nogsteeds 285 in de begrenzer (kortere tandwielverhouding, volledig arrow systeem, ontstekingsvervroeger en BMC luchtfilter)
 
Topsnelheid op een dynobank zegt helemaal niks... Een motor heeft daar geen tegenwind en mist ook wat rolweerstand...

...

Ik vind het ook helemaal niet spannend. Zolang de bochten maar lekker gaan :Y . Vandaag voor het eerst met het slijtboutje over de grond gegaan :) . Was wel even schrikken zeg.
 
zag er goed uit :Y gaat echt al sneller. Volgende keer maar eens mijn transponder op je motor monteren?
Heb je me zien rijden dan :? . Dank je wel voor je compliment. Als ik een keer je transponder mag lenen zou dat wel gaaf zijn :} .
Gisteren heb ik niet zo opgelet wie er nog meer waren. Mijn meisie was namelijk voor het eerst mee, dus ik had meer oog voor haar 8-) .
Overigens ging het wel lekker :Y . Ik heb voor het eerst mijn stepje op de grond gekregen ... en schrok me de klere :P . Na de bocht begreep ik pas wat er gebeurd was en moest er toen wel om lachen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan