ZX7R topic part 5

gespot; groen/paarse 7 op de A2 richting Maastricht +- 11.30 :]
iemand van hier? :W
 
Laatst bewerkt:
:W :W :W

Voor in de openingspost.....

full
 
meteen een vraag :) kom er net achter dat de vorige eigenaar van creatief was met koelvloeistof reservoirs. Er is een lek dichtgesmeerd, die nu dus weer open is. Heeft iemand een reservoir te koop? Khad net 1 liter erin gegooid, toen ik thuis kwam, 3km rijden, was ie leeg. Dus alleen het witte reservoir.


de witte dus :P

[afbeelding]

ik heb nog wel 1 liggen hier ;)
 
eigenlijk is die van arnold te mooi voor de OP. Wat moet dat reservoir kosten arnold?
 
Heren, weet iemand waar je kappen kan kopen? van die imitatie witte kappen?
Ik zoek een ZX-10 kont namelijk
 
Jelle : Goparts.nl heeft ze volgens mij wel, ik heb nog wat adresjes maar die heb ik thuis (ben nu op werk :( ) maar ik zal wel ff kijke voor je.

ik zoek juist bedrijfjes waar je snellere onderdelen ken vinden :P
powerfilter en uitlaat zijn al gedaan, zou nog een leuk dynojet kitje ofzo willen hebben :o
 
Laatst bewerkt:
Jelle : Goparts.nl heeft ze volgens mij wel, ik heb nog wat adresjes maar die heb ik thuis (ben nu op werk :( ) maar ik zal wel ff kijke voor je.

ik zoek juist bedrijfjes waar je snellere onderdelen ken vinden :P
powerfilter en uitlaat zijn al gedaan, zou nog een leuk dynojet kitje ofzo willen hebben :o


ehm, ja dat zat er bij mij allemaal al op behalve dynojet kit. Ik heb snelle uitlaat, dynojet kitje en een K&N filter
 
ik ben van plan zon kont op mn ZX7 te zetten:

MF_KAZX-10RSEATC.jpg
 
Laatst bewerkt:
@Arnold: hehe...ziet er goed uit Arnold...je website...komt wel allemaal erg bekend voor ;)

maar klopt je waarde van 245 graden??? ben er ff een tijdje uit hoor, dus ik kan het verkeerd hebben, maar ik dacht dat nokkenas timings weer werden gegeven als bijvoorbeeld 105 graden inlaat en 105 graden uitlaat?? en niet in de 200+ range

@Pkawa: vet hoor..kevlar tank..ik had zelf een carbon tank op mn 7 destijds, neem je ook de ZX7R sudco Flatslide naalden die niet op hun website staan???

@de rest, ben een tijdje weggeweest vant topic, hoi allemaal :)


De graden die jij noemt zijn het aantal graden dat de totale opening duurt :Y :Y Wat ik gemeten en bijgesteld heb (ook enige wat je met deze nokkenassen kunt ;) ) is juiste tijdstip bepalen wanneer de open-cyclus begint. Race of kit nokkenassen hebben bijvoorbeeld niet alleen een hogere lift, maar ook een langere (staan dan bijv geen 105 graden open maar 115 van de 360)
 
hoeveel nut heeft dat eigenlijk zo`n race nokkenas?
rijdt het makkelijker of levert het vermogen op ofzo?
en waar halen jullie dat soort onderdelen in godsnaam!? ik ken nergens wat vinden :(
 
nee arnold heeft er 1 van een honda geloof ik. Dit is van een ZX10. Ik wil een andere kuip op mn ZX7 bouwen. weet iemand of polyesther goed is voor imitatie kappen?
 
yes na lange afwezigheid.... :/ ..terug van weggeweest!! :]

Naamgenoot (Jelle) zou jij de pica in de OP willen plaatsen (ondanks dat t een ouwe foto is en m'n kappen deze week terug komen van de spuiterij) :} mijn dank grenst aan hondsdolheid! :}
:W
 
Laatst bewerkt:
Heeft er hier iemand toevallig een koelvloeistof reservoir over? Die aan de rechterkant van de kuip zit, waar je dus kan bijvullen... Die is namelijk lek van een maatje van me...

En enig idee hoelang het duurt bij de dealer als je een nieuwe koopt? En hoeveel gaat dat kosten... denken jullie?
 
De graden die jij noemt zijn het aantal graden dat de totale opening duurt :Y :Y Wat ik gemeten en bijgesteld heb (ook enige wat je met deze nokkenassen kunt ;) ) is juiste tijdstip bepalen wanneer de open-cyclus begint. Race of kit nokkenassen hebben bijvoorbeeld niet alleen een hogere lift, maar ook een langere (staan dan bijv geen 105 graden open maar 115 van de 360)

Ik heb had mn nokkenassen afgesteld om te openen bij 105...had niets te maken met duur waar jij het over hebt...is immers inderdaad niet afstelbaar met standaard nokkenassen met verstelbare tandwielen. B|

maar je zal het vast wel goed hebben uitgezocht ;) dacht alleen dat ik dat destijds ook had gedaan _O-

voor de rest...erg gaaf om te zien :Y

hoeveel nut heeft dat eigenlijk zo`n race nokkenas?
rijdt het makkelijker of levert het vermogen op ofzo?
en waar halen jullie dat soort onderdelen in godsnaam!? ik ken nergens wat vinden :(

dan moet je beter zoeken O-)
hier in NL is er echt weinig te vinden, ik had bijna al mn spullen uit het buitenland, zuigers, flatslides, uitlaat, pakkingen e.d.

en wat je wint...tja...als je alles doet aardig wat!! waarom dacht je dat de ZX7R SuperBike destijds superieur waren?!?
leuke van tuning op dit niveau is dat je aardig wat kan regelen/winnen/verstellen enzo, daar weet Arnold ook wel het een en ander van :P

ff een paar sites die ik snel kon vinden....
ZXZone
WebCamshafts ZX7R 1996-2002
meteen linkje voor afstellen nokkenassen
TTS Performance
om maar een paar te noemen ;)

Denk dat jullie ook wel bekend zijn met de enige echte ZX7R Forum ter wereld??? van Redmonkey...zo niet, kijk hier eens naar :)
The ZX-7R Owners Club je kan ff rondkijken als guest ;)
 
Ik heb had mn nokkenassen afgesteld om te openen bij 105...had niets te maken met duur waar jij het over hebt...is immers inderdaad niet afstelbaar met standaard nokkenassen met verstelbare tandwielen. B|

maar je zal het vast wel goed hebben uitgezocht ;) dacht alleen dat ik dat destijds ook had gedaan _O-

voor de rest...erg gaaf om te zien :Y


Uiteindelijk was je op hetzelfde uitgekomen hoor :Y :Y
De procedure in het linkje wat je geeft is meer bedoeld voor de race/kit (of eigenlijk alle nokkenassen met een andere timing dan de std volgens je wphb ;) ) nokkenassen, staat ook in eerste allinea. Bij deze nokkenassen is dus de duur van de totale opening gewijzigd, hier moet je dus eerst de basis weer opmeten :Y :Y

Je zou natuurlijk de duur van de standaard nokkenassen op kunnen meten, hier zou best iets verschil in kunnen zitten (is immers massa productie) Belangrijkste is eigenlijk dat ze op het juiste moment opengaan van de inlaat, icm het juiste moment sluiten van de uitlaat. Daarmee bepaal je wanneer (en dus hoeveel) het mensgsel in de verbrandingskamer komt, de druk die je opbouwd en wanner de uitlaatgassen er weer uit mogen.

De procedure zoals in het linkje is uitgebreider en nauwkeuriger, maar aan de andere kant denk ik niet dat op de manier waarop (jij :? ) ik het meet de mogelijke halve graad afwijking bij de std nokkenassen naar boven zou kunnen halen met de gebruikte methode en meetmiddelen ;) Die halve graad moet je dan dus verdelen aan de openen en sluiten timing, wat dus een verschuiving van 0,25 graden zou beteken. Dat kan ik er niet aan afmeten iig :+

Aan de andere kant was er best een groot verschil in timing van de nokkenas tov de verstelbare tandwielen. Afwijking aan de inlaat was toch zo'n 6 graden, uitlaat bijna 4.
 
ff een paar sites die ik snel kon vinden....
ZXZone
WebCamshafts ZX7R 1996-2002
meteen linkje voor afstellen nokkenassen
TTS Performance
om maar een paar te noemen ;)

Denk dat jullie ook wel bekend zijn met de enige echte ZX7R Forum ter wereld??? van Redmonkey...zo niet, kijk hier eens naar :)
The ZX-7R Owners Club je kan ff rondkijken als guest ;)

ik bestel liever niet uit et buitenland (bij gaat er namelijk wel eens een bestelling fout -O- )
maar ik heb hier wel wat gevonden, uitlaat heb ik gehaald op de sloop (Cama Parts)
en voor de rest ken ik veel via Motoport bestellen met korting.
verders heb ik wel wat sites gevonden voor kuipdelen en optische "tuning" zoals:
www.motoronderdelen.nl
www.goparts.nl
www.power-point.nl
www.klasmo-bikes.de (duitsland)
www.optitune.nl
www.sparkstrading.nl

en DE ZX7R site wist ik niet...ik zit wel op het onofficiele Kawasaki-Forum.

maar in ieder geval bedankt, ik heb weer wat te zoeken en te kwijlen dus :9~
 
Heeft er hier iemand toevallig een koelvloeistof reservoir over? Die aan de rechterkant van de kuip zit, waar je dus kan bijvullen... Die is namelijk lek van een maatje van me...

En enig idee hoelang het duurt bij de dealer als je een nieuwe koopt? En hoeveel gaat dat kosten... denken jullie?


Nol bikker heeft er nog 1,toevallig was die van mij ook lek gegaan
 
Terug
Bovenaan Onderaan