ZX7R topic part 5

ik vind dat forum van de ZX-7R owners club niet echt overzichtelijk : /
 
Heeft er hier iemand toevallig een koelvloeistof reservoir over? Die aan de rechterkant van de kuip zit, waar je dus kan bijvullen... Die is namelijk lek van een maatje van me...

En enig idee hoelang het duurt bij de dealer als je een nieuwe koopt? En hoeveel gaat dat kosten... denken jullie?

Heb ik ook pas gehad.
Bij goedhart motoren hebben ze hem in een paar dagen in huis en kost maar een paar tientjes . :z :Y

*O* *O*
 
crt2.jpg


kan zo van eurosport komen :P
 
even over de lekke koelvloeistof reservoirs:

Coolant bottle:
Many 96-on ZX7R suffer coolant bottle failure. they crack at the mounts and start spewing coolant over your exhaust and potentially your rear tyre (coolant is very very slippery). This has happened to me and I have replaced the tank with a Kawasaki spare. Interestingly the new tank has been modified with metal inserts in the problem areas to prevent cracking so hopefully it should last longer than the original.
TIP FROM Curtis (2 May 2004):
I bought a '97 used and it started leaking coolant. it was cracked at the bottom mount. So I bought a used one, and the SAME thing happened early the next season. So I siliconed mine up and hoped for the best. But when I went to install it I noticed that there is a bit of strain on the bottom, the tank wants to 'bend out' at the bottom, but when you tighten it up it's 'pulled' in.
What I did is not use the little plastic bushing on the bottom and just it sort of 'sit' there on the fully tightened bolt, so it's not 'pulled' in toward the bike.
Hasn't failed yet!
 
Laatst bewerkt:
Mijn 2e reservoir (van arnold) lekt ook, druppel gewijs. In mn oude gewoon een complete scheur. Ga denk ik toch voor een nieuwe aangepaste.

Weet iemand wat voor olie ik in mn blok moet gooien?
Hij staat nu namelijk droog. Heb geen id wat goed is en wat niet. Wat doen jullie erin?
 
Mijn 2e reservoir (van arnold) lekt ook, druppel gewijs. In mn oude gewoon een complete scheur. Ga denk ik toch voor een nieuwe aangepaste.

Weet iemand wat voor olie ik in mn blok moet gooien?
Hij staat nu namelijk droog. Heb geen id wat goed is en wat niet. Wat doen jullie erin?


Silkolene is me altijd goed bevallen (ruikt ook lekker :P )

Castrol is ook goed

Tja sinds Kawasaki Elf als sponsor heeft rij ik daar natuurlijk ook mee :P
 
ik heb een beetje last van een slippende koppeling, ik dacht dat het missch te maken omdat het olie peil niet goed stond. maakt dit nog uit met de olie? is er olie dat "goed" is voor je koppeling?

Iemand raadde me Agip Racing 4T 20W-50 (goud) aan maar die zijn 17,61 per liter :S en er gaat 4 in een lege ZX7?


of deze? Castrol Actevo 20W50. 4 liter
 
Laatst bewerkt:
ik heb een beetje last van een slippende koppeling, ik dacht dat het missch te maken omdat het olie peil niet goed stond. maakt dit nog uit met de olie? is er olie dat "goed" is voor je koppeling?

Iemand raadde me Agip Racing 4T 20W-50 (goud) aan maar die zijn 17,61 per liter :S en er gaat 4 in een lege ZX7?


of deze? Castrol Actevo 20W50. 4 liter


bij te weinig olie kan e gaan slippen ja :Y :Y

En ja, voor een halfsyntheet ben je al snel 10 tot 12 eurie per liter kwijt, een volsyntheet zit al snel boven de 15 eurie per liter...
 
is het niet schadelijk als er bijvoorbeeld al 10 jaar half syntheet in pleur en nu ineens full?
gaat me met name dat die koppeling het beter gaat doen
 
Dankuwelzeerbeleefd.


wat is dat toch met die koelvloeistof-reservoirs.... die van mij lekt tenminste gewoon via de dop.....

Heb je het niet gelezen in de krant dan??? Het heerst weer,...

de koelvloeistofgriep.

:+

Heeft iemand toevallig nog een zwarte achterhugger over? Een maat van me zoekt er een. Ik heb op meerdere sites gezocht, of ik zie alleen carbon meuk van 200 euro. :X Of ongelakte kappen van alsnog rond de 145 euro. Het gaat mij om gewoon een simpel plastic geval die niet gespoten hoeft te worden.

Mijn dank zal groot zijn! :}
 
Mijn 2e reservoir (van arnold) lekt ook, druppel gewijs. In mn oude gewoon een complete scheur. Ga denk ik toch voor een nieuwe aangepaste.

Weet iemand wat voor olie ik in mn blok moet gooien?
Hij staat nu namelijk droog. Heb geen id wat goed is en wat niet. Wat doen jullie erin?

Je kan die shit lijmen als de scheur niet al te groot is. Gewoon goede lijm gebruiken, en mooie strip eroverheen smeren, iets laten intrekken, verwarmen met de fohn, en voila. (voorlopig?) opgelost... :P
 
Je kan die shit lijmen als de scheur niet al te groot is. Gewoon goede lijm gebruiken, en mooie strip eroverheen smeren, iets laten intrekken, verwarmen met de fohn, en voila. (voorlopig?) opgelost... :P

Dat had de vorige eigenaar ook gedaan :P koop wel een nieuwe, geen zin in gezeik meer :P. het gaatje is ook zo klein dat als je er in blaas en 2 gaten dichthoud er geen lucht ontsnapt. druppelt ook heel minimaal.
 
Heb je het niet gelezen in de krant dan??? Het heerst weer,...

de koelvloeistofgriep.

:+

Heeft iemand toevallig nog een zwarte achterhugger over? Een maat van me zoekt er een. Ik heb op meerdere sites gezocht, of ik zie alleen carbon meuk van 200 euro. :X Of ongelakte kappen van alsnog rond de 145 euro. Het gaat mij om gewoon een simpel plastic geval die niet gespoten hoeft te worden.


Mijn dank zal groot zijn! :}

heb nog een simpel plastic geval liggen voor een ZX-10 :)
 
Laatst bewerkt:
die van de 10 past volgens mij niet op de 7...
bij de 7 zit de ketting berschermer er namelijk aan vast en bij de 10 volgens mij niet, dus daar zou je zelf iets aan vast moeten maken. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan