ZX7R topic part 7

Net terug van vakantie. 2,5 week naar Spanje geweest met gezin. Dit jaar besloten om de motor maar eens mee te nemen. Aanhanger gehuurd en daar een aantal mooie tochten gemaakt.

Mocht je daar in de buurt zijn dan moet je de kustweg tussen Platja D'Aro en Tossa de Mar rijden, fantastisch :]

Ook een dag door de Pyreneeën naar Andorra gereden. 575 km over bergweggetjes was eigenlijk net iets te ver maar wel een mooie ervaring met hele mooie bergpassen.[afbeelding]


Mooi man! Ik ga over 2 weken naar Italie ( Dolomieten ) Mooi de motor op de trein vanaf Duitsland :9
 
Ik had het probleem dat wanneer ik het contact aanzette branden de lampjes, maar na het indrukken van de startknop hoorde ik een tik van het relais en daarna niets meer.
Heb mijn accu doorgemeten en die was goed.
Nu zag ik dus groene oxidatie bij de stekker van mijn relais en junctionbox.
Nadat ik dit heb schoongemaakt start hij weer goed, hopelijk is dit de oplossing!
 
Wil ik vanavond ff gaan rijden, wil die niet starten :( :( :( :( :(
accu leeg,waarschijnlijk sleutel te ver doorgedraaid op stuurslot, dus achterlicht heeft aangestaan. :+ :o
Alleen nu heb ik hem minimaal 1 uur opgeladen en de lader zegt dat hij weer vol is,
maar na 10 seconden starten is tie al weer leeg ????????

Accu is half jaar oud en nog nooit leeggeweest !

startmotor draait ook maar langzaam rond vond ik.


accuutje weer kapot ? ;(
 
Als hij echt helemaal leeg is, is een uur laden misschien niet genoeg? Van een lampje aan laten staan is hij wel echt he-le-maal leeg meestal... Zeker als er niks meer aan gaat bij contact aan.
Ook als hij 50% vol zit wil het nog niet zeggen dat er kracht achter zit...duss... doormeten.

Je kan m ook ff aanrennen en een uurtje rijden? dan heb je 2 in 1... (niet uit zetten voor een brug of spoorbomen :+ )
 
Als hij echt helemaal leeg is, is een uur laden misschien niet genoeg? Van een lampje aan laten staan is hij wel echt he-le-maal leeg meestal... Zeker als er niks meer aan gaat bij contact aan.
Ook als hij 50% vol zit wil het nog niet zeggen dat er kracht achter zit...duss... doormeten.

Je kan m ook ff aanrennen en een uurtje rijden? dan heb je 2 in 1... (niet uit zetten voor een brug of spoorbomen :+ )


tnx, zal ik morgen wel ff proberen., doormeten? welke waardes zou je moeten hebben ?
\ :?
 
Na een uur laden is de accu niet vol :N

Waardes als ie alleen op het contact staat tussen 12, 12.5 volt.
Tijdens het starten mag ie zeker niet onder de 10 zakken
 
je kan nog wel startkabels op de accu van je auto zetten en 'm zo starten, is de snelste manier om weer te rollen...
daarna wel ff minimaal 15 min. onafgebroken rijden! anders issie zo weer leeg. :]
 
Laatst bewerkt:
Niet te vaak doen anders kost het je een nieuwe accu (maar dan start-ie weer in 1 keer haha)

Gisteravond nog ff dijkjes geknalt :) Superrrrrrr alleen bij Wijk bij Duurstede hadden de heldere lichtjes allemaal nieuw grind gestrooit.. ik denk dan.. doe dat effe lekker in de winter ;)!


je kan nog wel startkabels op de accu van je auto zetten en 'm zo starten, is de snelste manier om weer te rollen...
daarna wel ff minimaal 15 min. onafgebroken rijden! anders issie zo weer leeg. :]
 
je kan nog wel startkabels op de accu van je auto zetten en 'm zo starten, is de snelste manier om weer te rollen...
daarna wel ff minimaal 15 min. onafgebroken rijden! anders issie zo weer leeg. :]

Ja, met je lichten uit :+ en je airco, radio, buddy- en handvatverwarming. :9
 
Na een uur laden is de accu niet vol :N

Waardes als ie alleen op het contact staat tussen 12, 12.5 volt.
Tijdens het starten mag ie zeker niet onder de 10 zakken

Goed dat je het zegt!

Ik heb mijne doorgemeten met het contact uit, toen kwam ik op 14 volt ofzo ik d8 dat zit wel goed... maar ik moet idd ff kijken wat hij doet met contact/lichten aan en starten enz.

(Ik start sowieso altijd met lichten uit, dan gaat hij een stuk makkelijker aan)
 
Gisteravond nog ff dijkjes geknalt :) Superrrrrrr alleen bij Wijk bij Duurstede hadden de heldere lichtjes allemaal nieuw grind gestrooit.. ik denk dan.. doe dat effe lekker in de winter ;)!

Ja, dat grind heb ik ook al gezien. Juist op het stuk met die lekkere bochten! :]

Ik wil nog wel eens een rondje Vianen-Culemborg-Rhenen-Wijk bij Duurstede-Nieuwegein doen, is een mooi rondje van 100km (leuke afstand voor 's avonds)
 
Terug
Bovenaan Onderaan