ZX7R van 100 pk weer naar 122 pk

dijkracer

MF'er
27 mei 2003
49
0
Zoetermeer
Hallo motorfans!

Ik ben opzoek naar een Kawasaki ZX7R. Op duitse sites (wil misschien zelf importeren) worden er vaak motoren aangeboden die begrensd zijn op 100 pk. Is dit weer makkelijk terug te brengen op het originele vermogen van 122 pk?

Mvg, Floris
 
Kawa,

dat zal nog wel verschillen van motor tot motor. Blikken mogen daar ook 'maar' 250 rijden terwijl die Italiaanse dingen harder mogen.

De grotere motoren hebbben en/of 'restrictors' in de carburateurs, in de vorm van rubber, bijvoorbeeld met 40% van de inlaat diameter dicht ipv open.

Lastiger is het als een motor geknepen wordt met de electronica. Dit kan een ontstekingsvervroeging zijn, een toerentalvegrenzing enzovoorts. Er zijn al meerdere topics over dit onderwerp, een search zou wel wat moeten opleveren.

Suc6!
 
Volgens mij is de zx7r alleen begrensd aan de inlaatkanalen. Heb een half jaartje geleden een offerte opgevraagd bij een duitse kawadealer vlak over de grens bij Coevorden. Het zou ongeveer 200 euro kosten, uren + materiaal, je kon er op wachten maar ben je wel helemaal klaar. Ik weet niet of de motor afgesteld moet worden anders kan je het zelf ook wel doen (misschien 25 euro per inlaatkanaal)
Maar de kosten waren in ieder geval de moeite waard gezien het giga prijsverschil tussen de Duitse en Ned. prijzen. Heb later toch maar een zx9r aangeschaft...
 
meestal zit de restricties bij de kawa's in de inlaat op de carbs!

Maar zoals eerder aangegeven doen de meeste duitsers direct na de keuring de restrictie er weer uit halen.

Dit was met mijn zx7r ook het geval.

succes
 
ik heb zelf eens een zx9r uit duitsland gehaald en daar zaten andere carburateur-deksels op waardoor de gasschuiven niet meer helemaal open konden.ik kreeg de originele deksels erbij en toen ik die gemonteerd had waren alle 147 paardjes weer vrij.
 
Terug
Bovenaan Onderaan