ZX9-R of SV1000S ?

Tommy2

Rookie
26 jan 2004
15
0
Aarschot
Hey iedereen,

Momenteel rijd ik met een suzuki SV1000S (anderhalf jaar oud 35000km) en overweeg de aankoop van een 3jaar oude kawasaki ZX-9R (8000km). Zijn er mensen die al met beide motoren gereden hebben en dus kunnen zeggen of dit een goede beslissing zou zijn?

Reden waarom ik mijn sv zou wegdoen, is omdat ik hier regematig problemen mee heb met de injectie als het vochtig is (in garage vinden ze het probleem niet). Ook vind ik dat de trillingen die de 2cil genereert mij meer en meer beginnen te storen de laatste tijd. Nu heb ik regelmatig slapende handen na een half uurtje rijden, vooral als er aan constant toerental gereden word.

De ZX9R lijkt me een leuke motor, ik denk gelijkaardig in vermogen (misschien iets minder onderin maar meer pk's op hoge toeren). Enige punt van twijfel is het gewicht waardoor hij bij het insturen misschien zwaarder is dan mijn SV. Iemand ervaringen hiermee?

De keuze van de ZX9R boven modernere sportieve motoren is omdat ik denk dat deze aan rijbewijsvriendelijke snelheden ook leuk rijdt (net als mijn SV), maw sportief genoeg maar niet té sportief.

Groetjes!
Tom
 
Koop maar lekker die zx9r en verbaas je er over, dat het zo,n fijne machine is,toeren kan je er mee maar als je een beetje wilt knallen dan kan dat zeker enne ze onderschatten nog steeds de kracht van die Niner,ga er maar eens op rijden en laat het hier eens weten wat je ervan vond,
Enne zwaar sturen echt niet een beetje afstellen en hij gaat als op rails
 
Hey iedereen,

Momenteel rijd ik met een suzuki SV1000S (anderhalf jaar oud 35000km) en overweeg de aankoop van een 3jaar oude kawasaki ZX-9R (8000km). Zijn er mensen die al met beide motoren gereden hebben en dus kunnen zeggen of dit een goede beslissing zou zijn?

Reden waarom ik mijn sv zou wegdoen, is omdat ik hier regematig problemen mee heb met de injectie als het vochtig is (in garage vinden ze het probleem niet). Ook vind ik dat de trillingen die de 2cil genereert mij meer en meer beginnen te storen de laatste tijd. Nu heb ik regelmatig slapende handen na een half uurtje rijden, vooral als er aan constant toerental gereden word.

De ZX9R lijkt me een leuke motor, ik denk gelijkaardig in vermogen (misschien iets minder onderin maar meer pk's op hoge toeren). Enige punt van twijfel is het gewicht waardoor hij bij het insturen misschien zwaarder is dan mijn SV. Iemand ervaringen hiermee?

De keuze van de ZX9R boven modernere sportieve motoren is omdat ik denk dat deze aan rijbewijsvriendelijke snelheden ook leuk rijdt (net als mijn SV), maw sportief genoeg maar niet té sportief.

Groetjes!
Tom

Ik heb op beide machines gereden. Het is het typische verschil 2-cilinder twin tov 4-cilinder. Qua stuureigenschappen schaal ik de Kawa hoger in, stuurt zo strak als een scheermes en alles gaat heel smooth en gelijkmatig. Geen wanklank te geven. Ook qua motorvermogen is de Kawa hoger in te schatten en zonder dat je het merkt overschrijdt je heel snel de rijbewijsvriendelijke snelheden. Wat dat betreft loopt de Kawa echt als een kogel. Maar dat is ook de reden waarom ik mijn Kawa in de verkoop heb en weer terug wil naar een 2-cilinder, meer beleving, er gebeurd wat, je merkt wat, machtig geluid, remmende werking van het blok, gewoon meer gevoel... maar goed smaken verschillen.

Ruilen? })
 
Terug
Bovenaan Onderaan