ZX9

jelmer Ve

Rookie
18 aug 2006
16
0
Beste mensen,

Ik ben nieuwe op het forum en gelijk al een vraag.

Ik Ben bezig met het kopen van een ZX9 (uit 1994), nu is de vraag waar moet ik technisch opleten bij het kopen van zo'n motor???

Ik heb al iets gelezen van de cilinderbussen, zijn er nog meer punten dat jullie zeggen van he hou dat in de gaten. Motorblok is 1,5 jaar leden gereviseert bij een expert.

alvast bedankt jelmer
 
Je kan misschien ook eens letten op het draaien van de motor, loopt hij mooi, start hij vlot, tikken in het blok.
Letten op de remschijven, zijn die versleten dan kun je direct weer gaan sparen...
Indien de motor draait, draai eens goed aan de gas. Blauwe rook bij warme motor is teveel olie, witte rook duidt op water...(versleten pakking)

Als je de kans krijgt om met de motor te rijden en je laat je handen los (+/- 50 km/u, dan moet de motor rechtdoor blijven rijden...

Er zijn misschien nog wel nuttige aankooptips hoor, o.a. bandenslijtage...

Hopelijk ben je er iets mee, alvast veel rij genot!
 
een tip ,

zoek er een uit 98/99 deze heb ik zelf ook gehad echt een top motor
technisch gezien ook een probleem loze motoren

moet wel in je budget passen natuurlijk ( misschien dit jaar wachten door sparen en volgend jaar toeslaan.?)

suc6 Danny
 
Als je de kans krijgt om met de motor te rijden en je laat je handen los (+/- 50 km/u, dan moet de motor rechtdoor blijven rijden...
Mocht hij niet rechtuit gaan kijk dan eerst even naar de schaalverdeling van de kettingspanners, als die niet gelijk staan hebben ze de ketting niet goed gespannen en dan staat het wiel scheef dus gaat hij gegarandeerd niet rechtuit.
In dat geval is de kans ook groot dat de ketting en de tandwielen niet meer goed zijn wat weer een reden is om €150,- af te dingen (als de rest wel goed is dan, anders laten staan)
 
94 model is wat lomper dan het 98 model. Ik heb er een paar weken geleden 1 van 98 gekocht voor 4500 bij een partikulier.

als de cylinders gevlakt zijn, kun je er rustig van uit gaan dat het iets met de cylinder bussen te maken had.

voor de rest een leuke fiets, maar ik vind het 98 model stiekem toch fijner.
 
bedankt voor jullie reacties had hem per ongeluk nog een keer erop gezet :N

ik hoop dat het wat wordt 98 model is ook zeer mooi maar buget is er niet naar



grt jelmer
 
men zegt van niet, maar dat is afhankelijk of de bussen al uitgezakt zijn. degene die het vlakken uitvoert kan hier uitsluitsel over geven, maar ik ga er in principe van uit dat dat wel goed zit.

hoeveel km heeft die motor al gelopen sinds de reparatie
als hij al 10000 heeft gelopen sindsdien, moet de eigenaar het weten als ze verder zijn gaan zakken.

overigens vind ik dat je in elk geval je eigen naam wel goed mag spellen. :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan