zx9r 98 voorvorkkeerring vervangen

maus73

MF'er
25 mrt 2011
76
0
Wijchen
Hallo, Nu wil ik graag mijn voorvorkkeering vervangen maar zie ik in het werkplaatshandboek dat ik specialistisch gereedschap nodig heb.
Nu is de vraag of het ook zonder dit gereedschap kan, althans op een andere manier?
Ik heb al gelezen dat oa. een stuk pvc pijp in 2 helften ook zou werken om de keerring aan te drukken. Heeft iemand tips / alternatief voor type voorpoten van een ZX9R '98

Het gaat om de volgende gereedschappen
full
 
Laatst bewerkt:
Ik zie dat je uit wijchen komt, als je de poten eruit haald heb ik het juiste gereedschap en materiaal...:)

thanks!
Maar ik vind het vooral ook leuk om het zelf te doen en uit te vogelen.
En als ik het goed begrijp is het losmaken van de inbusschroef de bottelnek.
Hiervoor kan dus een luchtsleutel / slagmoersleutel gebruikt worden en heb je die 'fork cylinder holder' niet nodig.
 
Laatst bewerkt:
Inmiddels zijn de keerringen vervangen. Toch was het al met al een stuk lastiger dan verwacht. Daarom nog even deze terugkopeling.

Waar ik nog tegenaan liep is het terug plaatsen van de 2e pasring. Die moet er met beleid worden ingetikt. Dit heb ik met een stuk pvc pijp gedaan. En de keerringen zitten behoorlijk strak en het was onmogelijk om die er met de hand (pvc pijp) erin te krijgen.

De inbusbout heb ik met een luchtsleutel los en vast gedraaid en dat werkt prima.
 
Gefeliciteerd! Probleem met passing is bij mij ook zo geweest. Heb je de glijlagers ook vervangen? Die krengen wilde bij mij niet 1, 2, 3 passen en de vork liep een beetje stroef na plaatsing. Dit zal wel normaal zijn aangezien het nu weg is.
 
Gefeliciteerd! Probleem met passing is bij mij ook zo geweest. Heb je de glijlagers ook vervangen? Die krengen wilde bij mij niet 1, 2, 3 passen en de vork liep een beetje stroef na plaatsing. Dit zal wel normaal zijn aangezien het nu weg is.

Thx! Nee, die heb ik niet vervangen. Heb geen stroefheid opgemerkt en alles is nog droog. :) Komt uiteindelijk nog een dun olielaagje tussen te zitten mi.
 
Terug
Bovenaan Onderaan