ZX9R bijna-aanrijding met vrachtwagen op A28

De Buikschuiver

MF veteraan
28 mei 2003
1.674
2
Napoli, Italia
Vanochtend reed ik op de A28 bij Zwolle, waar wegwerkzaamheden zijn ivm verbreding van de snelweg daar. Op de rechterbaan, want ik reed in een Mercedes Sprinter. Voor me een vrachtwagen die ook ongeveer 60 reed door de drukte. Ik word ingehaald door een zilveren Renault Espace, die schuin achter de vrachtwagen blijft plakken, want die maakte zich iets breder dan echt noodzakelijk was. Komt er (ook rustig) een ZX9R naast me rijden, met achterop een Stimorol-sporttas gebonden. Hij blijft een tijdje achter de Espace rijden, die gewoon niet aan de kant gaat. Ook na een aantal arm- en hoofdbewegingen van de Kawa-rijder geeft de Espace geen enkele ruimte en blijft stug de weg afsluiten. Ik laat me iets naar achteren zakken, de ZX9R ziet het gaatje en rijdt (nog steeds rustig) naar de rechterbaan om zich naast de Espace te posteren. Ook nu doet het ruimteblik net of de tweewieler niet bestaat en negeert hem volledig. De motorrijder probeert oogcontact te zoeken met de automobilist maar op hetzelfde moment remt ineens de vrachtwagen vóór hem! Ik ging direct behoorlijk in de ankers want ik zag een aanrijding aankomen! Op het laatste moment zag de ZX9R de achterkant van de vrachtwagen op zich afkomen, remde krachtig maar kon (volgens mij) niet voorkomen dat hij met zijn voorwiel de vrachtwagen onder zijn achterlicht raakte!! Hij bleef gelukkig in het zadel. Nu zag de Espace de Kawa ineens wel, remde ook iets en de Stimorol-sporttas verdween met motor en al uit zicht... Dat ging bijna mis!!! |(

Volgens de letter van de Wet was de ZX9R natuurlijk fout, want hij had niet rechts mogen inhalen en hield niet voldoende afstand tot zijn voorligger en lette tevens onvoldoende op het verkeer. Maar in de Wet staat ook dat speciale situaties met goed verkeersinzicht opgelost moeten worden en dát precies valt de bestuurder van die Espace te verwijten! Niet in de spiegels kijken, links blijven hangen en zwakkere verkeersdeelnemers negeren! |( |( Blijf altijd opletten en laat je niet opnaaien door het soort bestuurders als vanochtend!
 
Het is elke dag feest daar :(

Niet zoals jij nu omschrijft, maar wel van die dibielen die de auto ertussen door proberen te drukken.

Die vrachtwagens maken zich niet voor niks breed. En probeer je er dan ook niet als blikker tussen te persen.

Heb 1 keer gezien dat zo'n muts hem ertussen zette, maar er niet zonder schade uit kwam :} Het zal ze leren :+
 
beetje stom van die Kawa gozer om zich in een positie te manoevreren dat hij opgesloten zit achter een vrachtwagen en naast een auto :X

hopelijk leert hij er wat van :P
 
gisteren precies hetzelfde daar. l*l in een mercedes busje blijft maar links rijden achter een vrachtwagen, reageerde ook totaal niet op knipperlichten of m'n groot licht seinen.
is altijd hetzelfde, rot toch gewoon is naar rechts als er iemand aankomt die er wel tussendoor past!!! |(
 
gisteren precies hetzelfde daar. l*l in een mercedes busje blijft maar links rijden achter een vrachtwagen, reageerde ook totaal niet op knipperlichten of m'n groot licht seinen.
is altijd hetzelfde, rot toch gewoon is naar rechts als er iemand aankomt die er wel tussendoor past!!! |(

Waarom zou hij.

Is toch niet eerlijk...dat hij er niet voorbij kan en een motorrijder of SMARTJE wel. Lekker de boel blokkeren dus.
 
beetje stom van die Kawa gozer om zich in een positie te manoevreren dat hij opgesloten zit achter een vrachtwagen en naast een auto :X

hopelijk leert hij er wat van :P

:^ en om meer met die knuppel in die Espace bezig te zijn dan met het verkeer
 
Waarom zou hij.

Is toch niet eerlijk...dat hij er niet voorbij kan en een motorrijder of SMARTJE wel. Lekker de boel blokkeren dus.

:? waarom de boel blokeren als je er niet langs kan??? wat is dat nou weer voor een kut-instelling
 
haha, je kan niet stellen dat de topic starter verantwoordelijk is voor het rijgedrag van de motorrijder :P en die espace had zich netter kunnen gedragen, maar is uiteindelijk de motorrijder die een stomme inschattingsfout maakt O-)

(of pleeg ik nou heiligschennis door te stellen dat sommige motorrijders ook verkeersinzicht missen :X )
 
Op de A15 ook een hoop vann die klootzakken die niet durven in te halen en dan maar links blijven hangen. Opzouten!

Wat nou oogcontact: Claxon en grootlicht werken meestal prima. Meeste duiken dan wel ff naar rechts :)

En als dat niet lukt en er rechts geen plek is om ff in te halen... jammer dan.
 
haha, je kan niet stellen dat de topic starter verantwoordelijk is voor het rijgedrag van de motorrijder :P en die espace had zich netter kunnen gedragen, maar is uiteindelijk de motorrijder die een stomme inschattingsfout maakt O-)

(of pleeg ik nou heiligschennis door te stellen dat sommige motorrijders ook verkeersinzicht missen :X )


het lag aan TS

:(



:+
 
Stom van die espace om geen spiegels te gebruiken..

zelf houd ik ( als ik in m`n blikkie zit) de omgeving in de gaten
als er dan een motorrijder aankomt ga ik altijd zover opzij dat ze er langs kunnen.
Waarom een motor tegenhouden???
als ik met de motor op weg ben vind ik het ook heerlijk om rustig door te kunnen rijden in de file...
 
Stom van die espace om geen spiegels te gebruiken..

zelf houd ik ( als ik in m`n blikkie zit) de omgeving in de gaten
als er dan een motorrijder aankomt ga ik altijd zover opzij dat ze er langs kunnen.
Waarom een motor tegenhouden???
als ik met de motor op weg ben vind ik het ook heerlijk om rustig door te kunnen rijden in de file...
Er is een verschil tussen blikkers die ook motor rijden en blikers die alleen blikken.

Mentaliteit in Nederland is zoiezo niet iets om over naar huis te schrijven :(
 
Stom van die espace om geen spiegels te gebruiken..

zelf houd ik ( als ik in m`n blikkie zit) de omgeving in de gaten
als er dan een motorrijder aankomt ga ik altijd zover opzij dat ze er langs kunnen.
Waarom een motor tegenhouden???
als ik met de motor op weg ben vind ik het ook heerlijk om rustig door te kunnen rijden in de file...

Omdat het allemaal a-sociaal tuig is die motorrijders, volledig alle regels aan de laars lappend gespuis, daarom moet je ze tegenhouden :(




:+
 
Omdat het allemaal a-sociaal tuig is die motorrijders, volledig alle regels aan de laars lappend gespuis, daarom moet je ze tegenhouden :(
:+
juist goed gesproken Luigibernau allemaal tuig.

maarre kan het niet zo zijn dat die motorrijder heel goed kan rijden, maar dat hij nu net op dat moment een foutje maakte?
en kan het niet zo zijn dat die espace gewoon arrogant en egoistisch de weg blokeerde, en dacht fuck you, als ik er niet langs durf, mag niemand dat.
 
Omdat het allemaal a-sociaal tuig is die motorrijders, volledig alle regels aan de laars lappend gespuis, daarom moet je ze tegenhouden :(




:+

Wat is dat nou weer voor instelling! :P O-)

En idd, ik heb ook een schurfthekel aan mensen die onnodig links blijven hangen bij bijv. wegwerkzaamheden. En niet dat ik nou zo hard rijdt hoor, maar waarom nou links vlak achter een vrachtwagen blijven hangen als je er toch niet langs wilt, kunt of durft? :X Sommigen snappen het niet helemaal geloof ik.. :?

Nog een leuke: van die mensen (vaak vrouwen van middelbare leeftijd of bejaarden m/v) die op een 3-baans snelweg lekker op de middelste baan gaan rijden met 100 km/u.. Grrrrr!! |(
 
Laatst bewerkt:
Op maandag 13 september 2004 11:11 schreef De Buikschuiver het volgende: Ook na een aantal arm- en hoofdbewegingen van de Kawa-rijder geeft de Espace geen enkele ruimte en blijft stug de weg afsluiten.

Blijf altijd opletten en laat je niet opnaaien door het soort bestuurders als vanochtend!

Voor mij valt die kawarijder in de zelfde categorie als een "Dikke duitser die met zijn lichten knippert". :X Dus wie probeerde wie hier op te naaien.

Ik zie niet wat die Espace fout deed, buiten het feit dat hij niet er langs kon.
Want volgens mij kon hij ook niet naar rechts want dan moest hij zich tussen een vrachtwagen en sprinterbusje wringen.

Die kawarijder had gewoon het gedult moeten opbrengen en even wachten totdat de Espace de vrachtwagen passeren kon. Omdat die kawarijder op een snelle motor zit en makkelijk langs die vrachtwagen zou kunnen geeft hem nog niet het recht om de Espace met gebaren aan de kant te dwingen.

Als de Espace aan de kant was gegaan was dat een gunst geweest, maar echt geen plicht.
 
gister avond laat rond een uurtje of 22:15 kwam ik ook in de richting van meppel en voor me 2 auto's die precies midden op gaan rijden
dan ga ik links hangen om me duidelijk in hun spiegel te positioneren zodat ze dus normaal naar rechts kunnen dat ik fatsoenlijk kan passeren.

maar nee gewoon blijven hangen en dat 2 autot's direct achter elkaar.
ben uit eindelijk er maar langs geknald met de gedacht als mijn spiegels er langs passen , dan past de rest ook.

was redelijk krap maar had geen zin om de hele baan bij zwolle achter dat zooitje te blijven hangen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan