Zx9r : Hoe kan ik zien?

DeSeRT104

Die hard MF'er
11 dec 2005
986
0
Zaandam
Hey Luitjes,

Vraagje.

Er lekt koelvloeistof onderuit mijn motor. Er wordt mij verteld dat dan de koppaking stuk kan zijn of de cilinderbussen gezakt kunnen zijn.

Hoe kan ik zien of mijn koppakingen stuk zijn of dat mijn cilinderbus gezakt is aan mijn motor?

Waar moet ik opletten.

Gr
Erhan
 
Hey Luitjes,

Vraagje.

Er lekt koelvloeistof onderuit mijn motor. Er wordt mij verteld dat dan de koppaking stuk kan zijn of de cilinderbussen gezakt kunnen zijn.

Hoe kan ik zien of mijn koppakingen stuk zijn of dat mijn cilinderbus gezakt is aan mijn motor?

Waar moet ik opletten.

Gr
Erhan

dat kan je eigenlijk alleen maar zien als je het motorblok openmaakt.
 
Waar lekt hij? Als je koppakking lekt of je cylinderbussen zijn verzakt, dan verbrandt hij de koelvloeistof of hij gooit het bij de olie. (lekt hij naar binnen, dan borrelt je expansievat als je gas geeft. naar buiten dan zit er water bij je olie en is die grijs van kleur)
Misschien lekt er wel een slangklem of zoiets?
 
Ik hoor het borrelen , en als ik stil sta zie ik het druppelen.

Ik heb me radiator volgegooid en daarna matig het reservoir aangevuld. Na een rondje op de snelweg niks maar toen bij de stoplicht werd het warm en begon het te lekken.
 
Ik hoor het borrelen , en als ik stil sta zie ik het druppelen.

Ik heb me radiator volgegooid en daarna matig het reservoir aangevuld. Na een rondje op de snelweg niks maar toen bij de stoplicht werd het warm en begon het te lekken.

Bijna zeker koppakking...........spreek uit ervaring
:(
 
Hey Luitjes,

Vraagje.

Er lekt koelvloeistof onderuit mijn motor. Er wordt mij verteld dat dan de koppaking stuk kan zijn of de cilinderbussen gezakt kunnen zijn.

Hoe kan ik zien of mijn koppakingen stuk zijn of dat mijn cilinderbus gezakt is aan mijn motor?

Waar moet ik opletten.

Gr
Erhan



Erhan kijk even op de zx9 club Aqualungy heeft er een stukje over gepost
 
Hey Luitjes,

Vraagje.

Er lekt koelvloeistof onderuit mijn motor. Er wordt mij verteld dat dan de koppaking stuk kan zijn of de cilinderbussen gezakt kunnen zijn.

Hoe kan ik zien of mijn koppakingen stuk zijn of dat mijn cilinderbus gezakt is aan mijn motor?

Waar moet ik opletten.

Gr
Erhan
hee desert104;stork ,dutchsuper en met name jb37,hebben de antwoorden op jou probleem.
tip van mij erbij, check daarbij ook je cilinderij op waterschade,zoja heb je wat werk aan de winkel.
succes ermee ,ben zelfs op moment bezig,mijne te herstellen.
 
Maar WAAR begint de lekkage ?

Ergens nder de kap kon ik zo niet zien. Hoop er zondag meer over te weten.

Nog maar eens kijken op zx9r club

Maar heb vandaag weer gereden. Ging goed motor werd wel warm en daarna begon het te stijgen. Ben even gestopt laten afkoelen. Lekte niks gelukkig.

Maar ben even naar Safe motors gegaan voor info , het kan ook zijn dat de termostaat het niet doet.
De radiator die je gevuld hebt en matig het reservoir zat nog voldoende vloeistof in. Dus hij kon gister het laatste beetje eruit geflikkerd hebben.

maar toch word hij heet na een tijdje rijden.
 
hee desert104;stork ,dutchsuper en met name jb37,hebben de antwoorden op jou probleem.
tip van mij erbij, check daarbij ook je cilinderij op waterschade,zoja heb je wat werk aan de winkel.
succes ermee ,ben zelfs op moment bezig,mijne te herstellen.

Wat was ik lang aan het zoeken op zx9club
je bedoelde dat het in motor-forum staat en niet zx9rclub :9

Maar ga ook eens ff kijken of die termostaat aanspringt of niet.
 
thermostaat in pannetje koken ,moet opengaan tussen 08-84graden.
waterfilter wil ook verstopt raken (drapperij),DEZE ZONODIG VERVANGEN OM UIT TE SLUITEN (IS NIET DUUR 8EUROS.
waterpomp controleren op sluitage ,ook eens handig.
 
Ik ga misschien zondag met vr6 kijken. Dan weet ik iig hoe ik die kappen eraf moet halen. :)

Dan valt er ook wel wat meer te zien.

Maar me radiatordop was niet verrot.

ThX voor hulp maar moet nu ff wachten totdat ik onder de kap kan kijken.
Dan hoop ik meer te zien en te vertellen.
 
Vandaag een rondje gerden. Helemaal niks. (dat is als ik rustig rij)
Reed ik wat harder en langer zonder pauzes dan raakt dat ding overhit.

Bij de korte pauze's gaat de Termostaat wel aan. Maar als hij bij het overhit punt komt niet..

Gr
 
Jammer, maar ga er maar voor 98% zeker vanuit dat je cilinderbussen gezakt zijn.
(Praat ook uit ervaring ;( )

Kop vlakken, nieuwe koppakking en klaar is clara.
(Ga eens bij Teunissen motoren te Kerkdriel checken, Kawa dealer en gave dealer)
 
Jammer, maar ga er maar voor 98% zeker vanuit dat je cilinderbussen gezakt zijn.
(Praat ook uit ervaring ;( )

Kop vlakken, nieuwe koppakking en klaar is clara.
(Ga eens bij Teunissen motoren te Kerkdriel checken, Kawa dealer en gave dealer)


Als het gemaakt is komt het probleem dan niet meer terug?
 
klinkt idd als cilinderbus. ik heb het idd ook gehad... langzaam rijden niks aan het handje, zodra het wat harder gaat of stil gaat staan ben je het haasje.

bij mij hadden ze het toen ook gemaakt, 3 dagen later was ik weer de klos..

(ik was mn motor ook 6 weken kwijt ofzo) :(

SUC6
 
klinkt idd als cilinderbus. ik heb het idd ook gehad... langzaam rijden niks aan het handje, zodra het wat harder gaat of stil gaat staan ben je het haasje.

bij mij hadden ze het toen ook gemaakt, 3 dagen later was ik weer de klos..

(ik was mn motor ook 6 weken kwijt ofzo) :(

SUC6

6 weken

moet er niet aan denken.
Alles komt een beetje rot uit.

Eerst maar ff sparen. Dan rijd ik tot die tijd wel rustig.
:9

Gr
 
Ik hoor het borrelen , en als ik stil sta zie ik het druppelen.

Ik heb me radiator volgegooid en daarna matig het reservoir aangevuld. Na een rondje op de snelweg niks maar toen bij de stoplicht werd het warm en begon het te lekken.
ik hou het zeker op je koppakking. Een vriend van mij had precies hetzelfde symptoom met zijn kawa. Koppakking vervangen en alles in orde.
 
ik hoop het voor hem...

laat het wel spoedig nakijken voor je je hele bike verklooid



Vanmiddag dus even gekeken met Vr6piloot
We zagen dat bij de overhitting het koelvloeistof via het reservoir (dop kant) en gewoon de waar het eruit hoort te gaan, via de afvoer zeg maar eruit kookt. Vr6piloot zei dus dat de dop van het reservoir niet hoort doortedraaien en dat deed deze dus wel. Anders werkt het niet goed, omdat het de druk niet kan verwerken. Dus misschien (hopen) dat het daar aanligt. In de loop van de week ff een nieuwe reservoir halen en kijken of het daar aan ligt.
 
Dop van je reservoir is alleen maar afsluiting, hoeft verder geen druk aan te kunnen . Als je motor opwarmt zet je koelvloeistof uit en gaat naar dat reservoir(expansievat). Koelt je motor af dan zuigt ie het door het ontstaan van vacuum weer terug. Radiateurdop ken echter wel kapot zijn net als thermostaat, koppaking of cilinderbus(sen) gezakt.
 
Vanmiddag dus even gekeken met Vr6piloot
We zagen dat bij de overhitting het koelvloeistof via het reservoir (dop kant) en gewoon de waar het eruit hoort te gaan, via de afvoer zeg maar eruit kookt. Vr6piloot zei dus dat de dop van het reservoir niet hoort doortedraaien en dat deed deze dus wel. Anders werkt het niet goed, omdat het de druk niet kan verwerken. Dus misschien (hopen) dat het daar aanligt. In de loop van de week ff een nieuwe reservoir halen en kijken of het daar aan ligt.

Daar zal het niet aan liggen, op het reservoir staat niet zoveel druk.
De drukdop op je radiateur kan wel voor dat soort problemen zorgen als die kapot is. (als het systeem daardoor geen druk kan opbouwen dan kookt het bij 100 graden celsius).
Als ik jou was dan zou ik er toch even naar laten kijken, de meeste garagews hebben een mogelijkheid om een koelsysteem af te persen, of met een "snuffelaar" in je koelsysteem te meten of er co in de koelvloeistof komt. Met beide methodes weet je dan meteen of je een lekkage hebt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan