zx9r houd in bij hogere toeren?

focuspeppi

MF'er
17 okt 2010
191
0
raadsel!!

Beste mensen.
Heb een kawasaki zx9r van 99.
Na de winterstop en het jaarlijkse onderhoud (bougies vernieuwd, olie ververst en olie filter, K&N luchtfilter schoongemaakt met de k&n set en opnieuw geolied) houd de motor in bij hogere toeren.
Heb ook een nieuwe ketting+ tandwielen geplaatst maar dit lijkt me zeker het probleem niet.
Stationair loopt de motor gewoon perfect. En als ik rustig rijd ook, maar na de 4500 a 5000 toeren en ik schakel of gas los en weer gas geef dan smoord de motor effe.
En dan gaat die wel weer gewoon door tot het rode gebied.
schakellen doet die perfect voor de rest.
De motor knalt en geeft veel vlammen als ik gas los laat.
De bougies zijn ook steeds roet zwart. (zijn wel de goede bougies, zelfde als altijd).
verder heb ik wel nog een gaatje in mijn uitlaat gelast, en daarbij wel de kabels van mijn accu af gehaald.
Benzine pomp heb ik ook al gecontroleerd en deze doet het gewoon.

Wie weet wat het zou kunnen zijn?

alvast bedankt
 
In eerste instantie dacht ik dat hij in het midden gebied wat te arm liep maar als je bougies zwart zijn en je krijgt ploffen en vlammen uit de uitlaat zal hij wel te rijk lopen :p .

Uhmmm, van je luchtfilter schoon maken zou hij in principe wat meer lucht krijgen en armer gaan lopen (ik neem aan dat je carburateurs hebt)

Klinkt ook wel als een carburateur probleem, Misschien blijven je vlotternaalden hangen of lekken ze, of je O-ringen onder de vlotternaald zittingen zijn lek en anders misschien het chokecircuit dat open blijft staan?

Vele problemen zijn mogelijk.

Succes-
 
eerst carbu's kuisen (alles, helemaal, niet enkel buitenkant en bakje), daarna zien we wel weer.

Dat is zeker waar, Ik heb meerdere malen verschillende O-ringen vervangen maar dan kan je het beste alles in een keer meepakken, scheelt een hoop in- en uitbouwen!

Voor alleen O-ringen, kijk op DESTIL | Groothandel voor bouw en industrie sinds 1865 scheelt aanzienlijk in de prijs.
Standaard Nitrile rubber die ook benzinebestendig is ligt tussen de 0,17 en 0,28 € voor de kleine maten :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan