zx9r houdt in bij het wegrijden

Zydix

Rookie
30 mei 2004
6
0
Den Helder
Hallo allemaal,

Ik heb een technisch vraagje over mijn zx9r.
Als ik in de eerste versnelling weg wil rijden dan houdt de motor een beetje in. (Net of de motor even geen benzine krijgt)
Als je het gas wat verder open doet(Nog steeds bij het wegrijden in de eerste versnelling)dan pakt hij met een lichte schok het gas goed op.
Heeft dit met afstelling te maken?
Aangezien ik er niet zoveel verstand van heb hoop ik dat jullie misschien hier iets op weten.
Alvast bedankt!

Je doet toch hopelijk niet aan "koud wegjanken" òf aan lang stationair warmdraaien?

Voor alle machines geldt: meteen na starten RUSTIG wegrijden en MATIG maar wel juist GENOEG gas geven todat de overdreven koud-trekkracht-lage-toeren wegvalt, dan raken blok-delen en olie op 1 temperatuur en dan vóel je gewoon dat het beest meer dorst krijgt; vanaf dat moment "spelend" met gas maar niet overhaast naar de top voeren en dan pas "van Jetje" geven.

Als ik de motor uit de schuur haal en ik start de motor dan zet ik de choke op de helft (halve minuut) en dan weer helemaal uit.
Ik heb ook wel eens gehoord dat iemand op een halve choke constant rondreed??
Het lijkt mij dat de motor dan snel verzuipt..

ik wissel vaak tussen 1300 en 1500, ligt een beetje aan het weer. maar 2500 toeren is echt veel te veel. lijkt me dat iemand met gouden vingertje eens aan alle knoppen moet gaan friemelen. Ik zou beginnen om hem eens een grote beurt te laten geven bij een bedrijf die een beetje aandacht geeft aan je lieveling. ik krijg het idee dat hij net een verkeerde behandeling heeft gehad. ik heb het overigens wel eens gehad bij een zzr600. probleem is nooit opgelost, maar ik had er ook geen hinder van, was echt maar een kort moment, daarna full power. heb hem op de dyno gehad, en die kerel kwam gelijk aan met een nieuw setje dynokit toen ik daarnaar vroeg.

in elk geval veel plezier ermee.

Terug
Bovenaan Onderaan