zx9r inruilen TL1000S

Gsus

Rookie
27 mei 2005
28
0
Oostende
Hoi heb hier allerhande verhalen gelezen over die beruchte TL 1000S.
Mijn huidige motor heeft redelijk wat kilometers erop zitten (90.000 km) en ik ben dus op zoek achter iets jongers.
Ik weet een dealer zijn die een Suzuki TL1000S model 1997 verkoopt voor 3950 euro(35.000 km).http://www.blondeel.be/suzuki_tl_1000.htm (www.blondeel.be/suzuki_tl_1000.htm)
Ik heb al alle kwaaltjes van deze motor gelezen dus weet ook al een beetje waar op te letten.Ik vond de zx9 wel leuk maar miste toch die power onderin(fun met zx9 pas vanaf 8000 toeren).
Zou deze TL 1000 dit waarmaken? Meer power onderin en soepeler rijden?
En wat zou ik nog kunnen krijgen voor mijn zx9? Heb hier 2 kandidaten die interesse hebben voor 2500 euro....

Graag jullie reacties.

Fotos kawasaki:
1.JPG


3.JPG


5.JPG
 
Een TL1000S heeft super veel power onderin. Al bij 3500 toeren in de 1e versnelling krijg je de motor al op zijn achterwiel.
Ik vind een TLS niet erg veel bokkeriger dan een 4 cilinder, alleen als ik buiten zijn powerband (onder de 2500 toeren ongeveer) zit is ie lekker bokkerig en moet je voorzichtig zijn met het gas.
Het enigste nadeel van de TLS vind ik de vering. Het is erg lastig om deze een beetje goed afgesteld te krijgen.

Als je een TLS gaat kopen, let dan wel op dat alle modificaties zijn uitgevoerd!
 
Denk dat 2500 een leuk, reeel bedrag is, zeker niet duur! Deze motor wordt particulier veel aangeboden en dan zie je ze vooral staan met km-stand <50.000, de prijzen liggen dan tussen de 3-4000.
 
Ow enneh, heb je toevallig geluidsfile van jouw motor? Ken iemand die precies zelfde motor met precies zelfde demper heeft gehad en daar zat zo'n mega bruut, zwaar, lomp geluid in: geweldig! :9~

Helaas is er weinig te vinden van het merk Spes, alleen in de crosswereld kom ik wat dingetjes tegen.
 
He Gsus,

weet een TL1000R te staan die helemaal super is met enkele leuke opties 39000 km gelopen en van 2001. Staat in arendonk en is van een kennis van me. Altijd perfect onderhouden door suzuki dealer in Weelde. Heeft een kleine gekregen vandaar. Denk wel dat ie een "goedkope" fiets terug wil, vandaar misschien inruil??? Mijn nummer is oo31-651573189.

mazzl
 
He Gsus,

weet een TL1000R te staan die helemaal super is met enkele leuke opties 39000 km gelopen en van 2001. Staat in arendonk en is van een kennis van me. Altijd perfect onderhouden door suzuki dealer in Weelde. Heeft een kleine gekregen vandaar. Denk wel dat ie een "goedkope" fiets terug wil, vandaar misschien inruil??? Mijn nummer is oo31-651573189.

mazzl
Tl1000S is wel een andere motor dan een R natuurlijk. Volgens mij is ook vooral de R een 'linke' motor, en lag dit bij de S wat anders. Toch?

2500 is zeker een schappelijke prijs, als het 2 jaar later was had ik 'm zo van je gekocht, maar helaas is het nu.
 
De '97 S is de linkste van de TL1000 familie :Y De R heeft meer power maar is wat tammer, de S na '97 is ook wat tammer...
 
Okay :) thx for the info!

@ Gsus: Ik zou gewoon voor de tl gaan als ik jou was. Bevalt het niet, kan je hem altijd nog verkopen. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan