ZX9R Kopen? Waar op te letten?

Duke Nukem

MF veteraan
8 dec 2007
3.867
2.409
Is het verstandig om een ZX9R met 45000km op de teller van '94 te kopen? Het probleem van de "zakkende cylinderbussen" heeft deze motor al gehad en is verholpen dus zou niet meer voor kunnen komen.

En de prijs? Lijkt die redelijk?

http://link.marktplaats.nl/149138346
 
Ik vind €3000-, best pittig voor een motor uit 1994. Zelf zou ik denk ik niet verder gaan dan €2400-,
 
vraagprijs is 1000 te hoog......
mijn 95er mag voor 2500 weg is wel een metallic rode, ook 41000 gelopen, met full acra
 
Prijs is dus wat aan de hoge kant. Overigens ben ik vrij groot, zo'n 1.98m, is dat wat voor deze motor?

@ K@W@: heb je een link van een advertentie o.i.d. van je motor?
 
Prijs is dus wat aan de hoge kant. Overigens ben ik vrij groot, zo'n 1.98m, is dat wat voor deze motor?

@ K@W@: heb je een link van een advertentie o.i.d. van je motor?


Ik heb hem momenteel nog niet in een advertentie staan, zit nog te twijfelen, rijd nog ongeveer 2000-3000 km per jaar op dat ding, kheb nieuwe banden klaarliggen (qualifiers van dunlop) zit net een nieuwe ketting op, remblokken, en heb net een SB kroonplaat gekocht om te monteren, maar de jaartjes gaan een beetje tellen, en wil of een SB stuur erop, of naar een toerfiets, maar kan je wel een paar foto's sturen en alle verdere gegevens... ik heb geen haast, en hij hoeft niet weg, maar dit was de prijs die ik er voor in gedachte had ....
 
Nou vind t eerlijk gezegd nog niet eens een vreemde vraagprijs hoor, als de fiets in goede staat verkeerd en je er zo mee weg kan rijden zonder eerst nieuwe banden of wat ook te monteren. Sterke fiets ,al wat verouderd maar kan prima meekomen zoniet voorop rijden bij de nieuwere motoren( in zelfde klasse dan). Kijken kan nooit kwaad natuurlijk. Zou zeker wel in overweging nemen om ff op m-f te zoeken naar zelfde fiets van eigenaar die al wat langer lid is. Hier zitten toch wel de liefhebbers.
suk6
 
idd zakkende cilinderbussen krijg je het verschijnsel lekke koppakking, maar is wel simpel optelossen.
Bigendagers zijn zwak van die dingen en het frame wil wel eens scheuren op de lasnaad van het balhoofd als je er vol mee door de grind/zandbak gaat, en verder blijft het een zware kawasaki.
 
Ik vind het ook geen verkeerde prijs voor een mooie goeie 9.
Ze staan idd bekend om de zakkende cillinderbussen. Als dit verholpen is zal je er ook geen last meer van krijgen. Vind het zelf een fijne fiets.
Kijk anders een op www.zxr-club.nl/forum of hier in het zx9r topic. Daar zijn vast genoeg mensen die je nuttige info kunnen geven over dit type fiets.
 
Hee Sjaak!
Proefrit gemaakt? Hoe was ie?

~
Bigendagers zijn zwak van die dingen en het frame wil wel eens scheuren op de lasnaad van het balhoofd als je er vol mee door de grind/zandbak gaat, en verder blijft het een zware kawasaki.[/quote]

Belangrijk om inderdaad ff te checken (of gechecked te hebben...)
En zwaar materieel vind Sjakie fijn rijden, toch?
 
Haha, daar hebben we the dude! :P Ik ben je hier nog nooit tegengekomen, maar dat komt waarschijnlijk omdat je altijd in die stukgaatie topics zit te neuzen ofnie? :X :P

Maar hij is me wel bevallen, ik ben namelijk vanaf vandaag een kersverse kawa eigenaar ;)

Motor geïnspecteerd en ik heb geen schokkende dingen kunnen vinden. Proefrit ging ook goed. Flink doorgereden en een beetje gespeeld, gas geven, remmen etc. Even met handen los, trok niet weg. Niets aan het balhoofd kunnen vinden. Verder is het "zakkende cylinderbussen" syndroom al gerepareerd (wat een rekening zeg.. ) dus dat zou niet meer voor kunnen komen. Hij is inderdaad zwaar, maar ik moet zeggen dat dat me bevalt. Ik kan goed overweg met "zwaar materieel" inderdaad :P . Je hebt tenminste wat onder je kont. Ook heb ik genoeg ruimte op de motor. Als lang persoon kan ik die lange poten goed kwijt. Het beviel me meteen allemaal erg goed iniedergeval!
 
Van harte!!! Mooi man, eindelijk lekker toeren! Wanneer ga je hem halen? Of heb je hem al? Dan zie ik hem morgen dus wel voor de deur staan...
Nog wat van de prijs kunnen afhalen?
 
Als de cilinderbussen is gerepareerd dan komt het eigenlijk niet meer voor,blijft een zwaar ding maar ze zijn best goed en het inlaatgeluid is erg mooi.
 
Gefeliciteerd met je aankoop en weet zeker dat je er wel flink wat plezier aan zal beleven. Je kan jezelf erop kwijt en je kan in de kont ook nog een paar sportschoenen, zwembroek, handdoek en blikje frisdrank meenemen.
 
De negens t/m 97 hebben last van zakkende bussen. Dit gebeurt meestal rond de 30.000 km. Kan zijn dat de kop al gevlakt is, kun je navragen. Het gebeurt overigens niet altijd.

Wel een leuke motor, maar voor iets meer heb je 9 van 98 of jonger en heb je het probleem ook niet meer

succes
 
Bedankt, hij rijd heerlijk!! En er zit inderdaad flink wat ruimte in de buddy. Kan er iniedergeval wel wat in kwijt. Het cylinderbussen probleem heeft deze motor al gehad, is opgelost en kan dus in principe niet meer gebeuren (*knocks on wood..*).

Als ik iets meer gehad had dan had een ducati 848 gekocht :P. over een jaar of wat koop ik wel een nieuwer model. We zullen zien. Eerst maar eens fijn op mijn ZX9 toeren!
 
Laatst bewerkt:
Kop vlakker helpt niet als je een gezakte cilinderbus hebt, maar gewoon cilinderblok bewerken en vlakken, voetpakking van een zwitser monteren( anders wordt de compressie te hoog!) netjes afmonteren en knallen maar.
 
Ik heb eigenlijk geen '98-ers gezien voor dat geld. Zou wel erg mazzel zijn om iemand te vinden die voor dat geld een goede 98er de deur uit doet. Voor het geld wat ik voor mijn zx9 betaald heb koop je geen nieuw model denk ik. Ik blijf uiteraard wel gewoon uitkijken naar een leuke fiets. Je weet maaar nooit wat je allemaal tegen kan komen :P.
 
Ik heb zelf een zc9r gekocht uit 94 voor 2000 euro vorig jaaar Mei. moet zeggen dat ik heel erg geluk erbij heb gehad. Maar had data probleem dus ook met verzakte cilinderbussen. Wat in principe pas opvalt als je er echt hard op knalt. Wat ik dus doe ;)

Maar goed, heb de verzakte cilinderbussen dus laten verhelpen met een rekening van 1050 euro.

Dus ik vind als die man kan aantonen dat het gerepareerd is zeker geen slechte prijs 3000 euro.

Ik heb trouwens gruwelijk veel lol op deze monster.

mvg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan