zx9r of 900rr fireblade 2001-2002

achterkant
full
 
mjah, ben ook nog niet begonnen over spanningsregelaars :+
je kan indd veel aanpassen aan een fiets, maar je kan beter op beide gaan rijden en dan kiezen... tenzij je 1 van de 2 echt spuuglelijk vind natuurlijk :Pdas grappig, die was ook in mijn rijtje van proefritten toendertijd :+
vond toen de tank niet lekker zitten... nu ik 13 kilo kwijt ben en er dit weekend weer op ben gaan zitten, voelde het al een heel stuk beter aan!
wat ik me kan herinneren van de mille, is dat ik veels teveel op m'n snelheid zat te letten...
het gaat hard en heel snel heel hard, maar door het (in vergelijking met de blade en de 9) laagtoerige blok merkte ik niet zo snel dat het heel hard ging...
dat zal waarschijnlijk wel wennen zijn


Spanningsregelaar + NAKS zijn op de 929 en de 954 gewoon goed :Y
Wel een duidelijk hoorbaar motorblok door dunne wanden + luidruchtige injectie.
 
Spanningsregelaar + NAKS zijn op de 929 en de 954 gewoon goed :Y
Wel een duidelijk hoorbaar motorblok door dunne wanden + luidruchtige injectie.
weet ik, daarom net zo doelloos als de zakkende cilinderbussen :+
ben zelf kawa gewend, dus dat was me niet eens opgevallen tijdens de proefrit :X
 
vooral licht :Y

De 2003 blade weegt droog niet meer dan de cbr600rr van 2003
 
vooral licht :Y

De 2003 blade weegt droog niet meer dan de cbr600rr van 2003

Spuit 11 :P


ZX9r weegt 185kg droog
CBR929 weegt 171kg droog
CBR954 weegt slecht 167kg!

Dat gebrek aan gewicht merk je: een 954 stuurt als een 600tje.


Erg leuk als je beide (600RR3 + 954RR3) in de schuur hebt staan en zo nu en dan eens kan wisselen *D
Qua stuurgedrag geen verschil, alleen het vermogen en de vermogensopbouw (piekeriger bij de 600RR3)
 
kijk ff hoeveel blade's er (te koop) staan, en hoeveel ZX9's.....

Blade zie je op elke hoek van de straat, bij de melkboer, supermarkt, etc. etc.
Wil je iets specialers, pak dan de ZX9.

Heeft sowieso meer power, en stuurt ook nog eens beter....

(heb ik van een honda-rijder horen zeggen die ff op mijn ouwe 9 mocht rijden)

Dat is grappig, dan hebben we hier weinig hoeken in de straat zitten schijnbaar, want ik kom alleen maar R1's tegen en maar een heel enkele keer een 929 of 954..
 
De zx9 is al jaren niet veranderd, enkel de koplampen en kopkuip is anders, en op de laatste 2 bouwjaren het kontje, verder precies hetzelfde in 1998/99/00/01.

De Blade weegt veel minder, en inderdaad, je hebt 2000-2001 , dat is de 929, en de 02-03 is de 954. Je kunt wel zeggen dat een Blade minder rijsensatie geeft, maar dat is eigenlijk gewoon onzin. Ik heb ook op een 02 R1 proefgereden, en ja die was wat feller, maar die zat ook weer zo krap waardoor ik het idee had dat ik geen kant op kon bewegen en dat gaf ook weer niet echt vertrouwen. Een fiets waar je zo mee weg rijdt is niet meteen saai oid. , hij geeft je juist meer vertrouwen om de limiet te zoeken, en dan is de blade echt niet saaier dan welke 02 racer ook hoor ;)
 
Spanningsregelaar + NAKS zijn op de 929 en de 954 gewoon goed :Y
Wel een duidelijk hoorbaar motorblok door dunne wanden + luidruchtige injectie.

Mijn spanningsregelaar op de 929 heeft al eens de geest gegeven. Met als gevolg een nieuwe accu, en erger (want duurder) nog: een nieuwe tellerklok!

:) TNT :)
 
Blade :Y :Y
De mijne heeft nu 63000 probleemloze kilometers gereden(op de dynamo na) en is een zeer fijne fiets de aan/uit reactie is effe wennen en anders steek je er een pc3 in.
Effe een sfeer piccie *D
full
 
Ik zou ook voor de de Blade gaan. Ik heb nu zelf een Blade van 1992 en daar voel je nog echt de oldskool power mee. De nieuwere motoren zijn veel geleidelijker en heb je niet echt die belevenis.

Maar toch koop ik er een 954 bij dit jaar en dan heb ik 2 blades.
 
wat een hoop info allemaal,
maar wat bedoelen jullie met de aan uit reactie?

Omdat het 929RR model de eerste Blade was met injectie zou je dat merken met de gashendel. Gas aan-uit effect.

Ik heb de 929 zelf maar merk dr niet echt veel van moet ik zeggen. BLijft een mooie fiets... :Y

Afbeelding031.jpg


Afbeelding037-1.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan