ZX9R of een ZX6R(636) wat te doen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Op een Niner word je nog wel eens uitgedaagd nou laat ze maar komen die Bike staat echt z,n mannetje wel zowel in het optrekken als de snelheid,en wat al eerder geschreven werd zet de achterkant omhoog dan stuurt die als een scheermes,heb het zelf ook gedaan en is goed te merken.
De Niner word echt door veel mensen onderschat maar de beste manier blijft toch om op allebei een lekker stuk te rijden en zien welke het beste bij je past
 
ZX12R Tja wat vind jij Ray :?

Niet echt een fiets voor wheelies en kneedowns of wel O-)

Ik ben hier niet om de '12' te promoten, je moet vooral kopen wat je zelf mooi/leuk/lekker vindt. :] (wat een ander vindt boeit me echt geen... ;) )

Maar wat ik wel merk is dat (en dat geldt ook voor de Hayabusa) er vooral vanuit de bekende vooroordelen wordt beredeneerd. (compensatiedrang, alleen maar hard rechtdoor, log/zwaar, geen racer etc.)
Als je echt kunt rijden, krijg je ook bij een 12 een knietje aan de grond en als je het wilt komt het voorwiel met enkel gas geven zo van de grond (wel geheel controleerbaar en op afroep, minder abrupt en overwachts als een zx-10).

Als je alleen maar motor rijdt om als 1e weg te willen zijn bij het stoplicht, heb je het wat mij betreft niet helemaal begrepen. |( (waarom al dat geld alleen daarvoor uitgeven?)
Dat de 12 niet vergevingsgezind is, dat is waar, als je geen 'respect' voor de power hebt en je koppie niet gebruikt, is het zo gebeurd. (maar eerlijk gezegd, dat is ook met een 125cc).

Ik vind het wel een motor welke ondanks het vermogen heel veel vertrouwen geeft, je gaat er wel ongemerkt snel erg hard mee.
Ik was voor de aanschaf ook behoorlijk geintimideerd door alle verhalen. Best een overstap van 123pk naar +/-190pk's. Maar die verhalen hoorde ik ook toen ik net m'n rijbewijs had en een zxr750 wilde kopen.
Het was volgens de meeste 'verstandiger' om op een 600 te beginnen ipv op een 750. Gelukkig was ik niet verstandig ( O-) ) en heb ik gekocht wat ik al heel lang wilde hebben, de zxr... geen moment spijt van gehad... heerlijke motor. :}

De '12' kan ik vergelijken met mijn oude zxr750 (dus ook met een zx-7r); wel wat zwaarder (lees logger) dan een 600, een beetje een lobbes, maar wel eentje die vertrouwen geeft. (de grenzen van een 12 liggen zowiezo VEEL verder dan die van jezelf. of ben je ook zo'n 'Rossi'?)

Eigenlijk kan ik maar 1 nadeel noemen over de 12:
- het leukste van (sport)motor rijden is het doortrekken in de versnelling en lekker doorschakelen. Doe je dat op een 600, dan schakel je naar z'n 4 bij zeg 180km/u (?). Doe je dat bij de 12, dan schakel je bij 12.000 tpm naar z'n 3 en rij je al dik >200k/m uur en heb je nog 3 versnellingen over. (is je plezier is meestel zo voorbij). Wat ik bedoel te zeggen is dat je ALTIJD (veel) te hard rijdt.
Het blijft het grootste risico om je rijbewijs kwijt te raken, maar een grotere adrenaline rush is er volgens mij niet... })

Als power je ding is, is er geen ander keus! (behalve die Hayabusa, maar goed... :P )

Verrek... ben ik ook zo'n lang verhaal aan het houden. :+

Ik hoop dat je er wat mee kunt... :)
Groet, Dino
 
Laatst bewerkt:
het model zx9r uit 2002/2004 is echt een geweldige motor.
zelf heb ik er 4 seizoenen met heeeel veel plezier mee gereden.
en de zx9r doet helemaal niet onder voor andere merken.
nu heb ik een zx10r en ik heb heel erg moeten wennen,zelf ben ik eigelijk van mening dat de zx9r lekkerder rijd dan de zx10r.
nu na 3 maanden rijden op de zx10r begin ik aan de motor te wennen,en dit heb ik zeker niet gehad met de zx9r.
voor mijn zx9r had ik overgens ook een zx7r uit '99.
 
het model zx9r uit 2002/2004 is echt een geweldige motor.
zelf heb ik er 4 seizoenen met heeeel veel plezier mee gereden.
en de zx9r doet helemaal niet onder voor andere merken.
nu heb ik een zx10r en ik heb heel erg moeten wennen,zelf ben ik eigelijk van mening dat de zx9r lekkerder rijd dan de zx10r.
nu na 3 maanden rijden op de zx10r begin ik aan de motor te wennen,en dit heb ik zeker niet gehad met de zx9r.
voor mijn zx9r had ik overgens ook een zx7r uit '99.
Kawa zou eigenlijk weer een 750 cc moeten gaan maken(of 800 cc)
mooi tussen de 6 en de 10 in :)

De 10 moet zeker wennen ,hij gaat bijna bij elke versnelling de lucht in })

Als ik het geld had liggen ging ik zeker voor de 10 O-)
 
Ik ben hier niet om de '12' te promoten, je moet vooral kopen wat je zelf mooi/leuk/lekker vindt. :] (wat een ander vindt boeit me echt geen... ;) )

Maar wat ik wel merk is dat (en dat geldt ook voor de Hayabusa) er vooral vanuit de bekende vooroordelen wordt beredeneerd. (compensatiedrang, alleen maar hard rechtdoor, log/zwaar, geen racer etc.)
Als je echt kunt rijden, krijg je ook bij een 12 een knietje aan de grond en als je het wilt komt het voorwiel met enkel gas geven zo van de grond (wel geheel controleerbaar en op afroep, minder abrupt en overwachts als een zx-10).

Als je alleen maar motor rijdt om als 1e weg te willen zijn bij het stoplicht, heb je het wat mij betreft niet helemaal begrepen. |( (waarom al dat geld alleen daarvoor uitgeven?)
Dat de 12 niet vergevingsgezind is, dat is waar, als je geen 'respect' voor de power hebt en je koppie niet gebruikt, is het zo gebeurd. (maar eerlijk gezegd, dat is ook met een 125cc).

Ik vind het wel een motor welke ondanks het vermogen heel veel vertrouwen geeft, je gaat er wel ongemerkt snel erg hard mee.
Ik was voor de aanschaf ook behoorlijk geintimideerd door alle verhalen. Best een overstap van 123pk naar +/-190pk's. Maar die verhalen hoorde ik ook toen ik net m'n rijbewijs had en een zxr750 wilde kopen.
Het was volgens de meeste 'verstandiger' om op een 600 te beginnen ipv op een 750. Gelukkig was ik niet verstandig ( O-) ) en heb ik gekocht wat ik al heel lang wilde hebben, de zxr... geen moment spijt van gehad... heerlijke motor. :}

De '12' kan ik vergelijken met mijn oude zxr750 (dus ook met een zx-7r); wel wat zwaarder (lees logger) dan een 600, een beetje een lobbes, maar wel eentje die vertrouwen geeft. (de grenzen van een 12 liggen zowiezo VEEL verder dan die van jezelf. of ben je ook zo'n 'Rossi'?)

Eigenlijk kan ik maar 1 nadeel noemen over de 12:
- het leukste van (sport)motor rijden is het doortrekken in de versnelling en lekker doorschakelen. Doe je dat op een 600, dan schakel je naar z'n 4 bij zeg 180km/u (?). Doe je dat bij de 12, dan schakel je bij 12.000 tpm naar z'n 3 en rij je al dik >200k/m uur en heb je nog 3 versnellingen over. (is je plezier is meestel zo voorbij). Wat ik bedoel te zeggen is dat je ALTIJD (veel) te hard rijdt.
Het blijft het grootste risico om je rijbewijs kwijt te raken, maar een grotere adrenaline rush is er volgens mij niet... })

Als power je ding is, is er geen ander keus! (behalve die Hayabusa, maar goed... :P )

Verrek... ben ik ook zo'n lang verhaal aan het houden. :+

Ik hoop dat je er wat mee kunt... :)
Groet, Dino
Bedankt voor je verhaal :}

Ik houd hem zeker in mijn achterhoofd ;)

Maar 250 plus rijden word in Spee land wel gevaarlijk ,geld ook met de 10 natuurlijk.


Als ik een leuk bedragje bij elkaar heb, ga ik zeker op alle fietsen proef rijden *O*
 
Kawa zou eigenlijk weer een 750 cc moeten gaan maken(of 800 cc)
mooi tussen de 6 en de 10 in :)

De 10 moet zeker wennen ,hij gaat bijna bij elke versnelling de lucht in })

Als ik het geld had liggen ging ik zeker voor de 10 O-)


het is niet het de lucht in gaan van het voor wiel :N het is het stuurgedrag van de motor -O-
de zx9r stuurt veel betrouwbaarder/gecontroleerder dan de zx10r.
en daar moet ik aan wennen,dit is de eerste motor waar ik gewoon moeite mee had.
en ik heb er best wel wat gereden.
 
het is niet het de lucht in gaan van het voor wiel :N het is het stuurgedrag van de motor -O-
de zx9r stuurt veel betrouwbaarder/gecontroleerder dan de zx10r.
en daar moet ik aan wennen,dit is de eerste motor waar ik gewoon moeite mee had.
en ik heb er best wel wat gereden.
Maar ook wel weer een uitdaging natuurlijk })

Mijn ervaring met de 10 is dat je veel sneller vooruit moet denken en doen,
het is echt een beest :)
 
even een plaatje :9
full
 
Leuk, leuk. Al een keuze gemaakt? Zo te zien de 9R. Als je die van mij een keer wilt zien, kom maar langs.
 
Zien en proefrijden wat mij betreft. Maar natuurlijk alleen als je serieus geinteresseerd bent en je de ZX verkocht hebt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan