ZX9R Ratel bij het schakelen

Neejij

MF'er
30 jul 2011
123
0
Vandaag mijn zx9r uit 1995 voor het eerst wat hoger in de toeren gejaagd en toen kwam ik tot de ontdekking dat hij af en toe ratelt bij het schakelen. Vooral boven de 5.000 toeren van 1 naar 2.

Het gebeurd misschien 2 van de 10 keer maar het is wel irritant. Ik heb het volgende topic gevonden wat mijn probleem precies omschrijft:

Ratel bij schakelen van 1 naar 2

Ligt dit aan mijn geweldige schakelkwaliteit? Ik heb namelijk net een paar dagen mijn rijbewijs en ik heb weinig zin om mijn eerste motor kapot te schakelen.

Edit: ik heb de "oplossingen" uit de bovenstaande topic al geprobeerd.
 
Laatst bewerkt:
Plakkende koppelingsplaten?
Wanneer is de olie voor t laatst ververst?

Ik heb de olie 2 dagen terug ververst en de ketting laten stellen dus dat kan het niet zijn. Het is echt alleen in de 1e 2e en 3e versnelling bij hoge toeren. Ik schakel nu maar zo snel mogelijk naar zn 3 om het te voorkomen.

Edit: Plakkende koppelingsplaten heb ik geen verstand van, hij gaat wel gewoon makkelijk in zn neutraal bij een warme motor.
 
Laatst bewerkt:
Kawasaki staat bekend om problemen met de versnellingsbakken. De slijtage van lagers en schakelvorken is vaak oorzaak van dit euvel.

Ik sleutel veel aan motoren en heb dit soort problemen vaak verholpen. Enigste remedie van het probleem wat je beschrijft is de versnellingsbak reviseren...

Ik kan je tzt wel een aanbieding doen.

gr o
 
Terug
Bovenaan Onderaan