ZX9R streetfighter krijgt geen lucht..

Africatwin

Die hard MF'er
5 jul 2003
292
1
Gouda
Een collega van me is een ZX9R aan het verbouwen tot streetfighter, maar heeft problemen om een beetje lucht in die airbox te krijgen omdat de luchthappers voorin de kuip (samen met de kuip) verdwenen zijn. Zijn er mensen die zoiets al gedaan hebben, en zo ja hoe? Nu heeft hij diverse toeters gemaakt om op de luchtinlaten te zetten, maar een mooie oplossing is dit niet. Hoe hebben jullie dit opgelost? Of weet iemand waar ik er meer info over kan vonden voor hem? Alvast bedankt!
 
Is het bij die dingen dan niet zo dat er een soort van geforceerde inlaat op moet zitten om bij hogere toerentallen voldoende lucht te krijgen? Hij heeft namelijk het idee dat bij de hogere snelheden/toerentallen er vermogen te kort is door het ontbreken van die in de rijrichting gemonteerde luchthappers???
 
Het kan handig zijn om uit te zoeken welke informatie de injectie krijgt (als die erop zit). Aangezien sommige motoren allerlei sensoren hebben oa om de luchtdruk in de luchtbak te meten ivm ram-air > mengsel bijstellen.
 
tot en met 99 is het in elk geval met carburateurs.

je hebt nu ram air nodig, omdat het hele systeem daarop ingericht is.
als je het echt niet wil hebben, dan koop je open luchtfilters. Echter als je andere luchtfilters monteert, moet je hem opnieuw laten afstellen op een dynobank, maar ik verwacht dat je met ram air altijd meer vermogen hebt.
 
Dit probleem heb ik ook

Ik merkte dit vooral tijdens het optrekken. Als ik dan met 1 hand 1 inlaat dicht hield, dan trok ie weer gewoon door. Waarom, pff nog steeds een vraag.

Ik heb toen een tijdje rondgereden met half afgeplakte inlaten. Werkte redelijk maar niet over het volledige toerenbereik.

Ben nu (ivm streetfighterproject ZX9R 1999) zeer geinteresseerd om dit definitief op te lossen....
 
Dit probleem heb ik ook

Ik merkte dit vooral tijdens het optrekken. Als ik dan met 1 hand 1 inlaat dicht hield, dan trok ie weer gewoon door. Waarom, pff nog steeds een vraag.

Ik heb toen een tijdje rondgereden met half afgeplakte inlaten. Werkte redelijk maar niet over het volledige toerenbereik.

Ben nu (ivm streetfighterproject ZX9R 1999) zeer geinteresseerd om dit definitief op te lossen....
Op dat ding van Beku (zzr 1100 meen ik) hebben ze toen een of andere rare inlaat constructie gebouwd..
 
Heb je nu ook een drukcompensatie omdat de RAMair is weggevallen? Als je de inlaat met de hand moet afknijpen dan moet je niet huilen maar juichen, dan kan er meer benzine bij :Y

De oplossing is dan bijgevolg ook logisch :) Naar een dynobank ermee en dat ding laten afstellen op die extra lucht :Y
 
Laatst bewerkt:
Is al eens eerder een topic over geweest hier op MF. BIj Fighterama in Duitsland zag je ook Kawa streetfighters, naked, met de luchthappers er nog op, raar gezicht maar zal wel werken denk ik. Je moet in ieder geval zorgen dat de airbox gevuld wordt, iets kortere kokers tot het voorste punt van de motor (waar de luchtstroom nog 'onverstoord' is zal ook helpen denk ik. Of je maakt een andere airbox en bijpassende afstellingen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan