ZXR 400 35kw?

Even off-topic, hoe rijdt de zxr400 (acceleratie, comfort, max snelheid, etc.)? Ik heb de zxr400 ook in gedachten voor mijn A2, maar weet het nog niet zeker.
 
Je praat hier meer over beleving en ervaring van de rijder. Ik kon kwa budget ook een cbr500r kopen bijvoorbeeld, maar een 2pitter/bromsnor is gewoon niet wat ik zocht in een motor. De zxr400 is kwa beleving voor mij gewoon ideaal met wat ik mag (35kw max). De motor draait soepel en gaat na de 8000 toeren echt af naar de 13500 toeren. Ook het geluid is prachtig, vooral als de motor flink door zijn toeren jankt (zie filmpje 1).

Hij is natuurlijk wel een stukje kleiner dan een standaard 600cc motor, maar als je ze vergelijkt met een duke of een cbr500r valt dat reuze mee, kwestie van wennen.

Comfort: het is een supersport, dus je kan je vering instellen mocht dat nodig zijn, en de zitpositie is ook supersport, dus verwacht geen tourcomfort, maar wel strak bochtenwerk.

Max snelheid is niet echt van belang, tenzij je op de snelweg rijdt. Ik kom erg goed mee in de bochten als ik met mijn maten rijd (600cc sport motoren), maar voor een idee (zie filmpje 2). En dat is zelfs nog 25kw, dus je krijgt er nog een extra 10 bij. Persoonlijk ben ik zelf nog nooit zoek gereden, maar dan moet ik wel echt werken in de bochten, maar dat houdt het leuk.


 
Die uitlaat van Miika klinkt echt zalig! :Y
Waarschijnlijk de belangrijkste reden dat ik voor een zxr400 ben gegaan, klinkt velen malen mooier dan zo'n I-2 blok uit bv cbr500r. (IMO)
 
Die van mij klinkt ook bijna zo, heb ook een open uitlaat... en oordopjes :P, ik kan echt niet meer zonder rijden tegenwoordig ^^.
 
Hartelijk bedankt! Klinkt als een zeer goede motor de ZXR400. Ik had namelijk mijn twijfels, omdat mijn eindmotor een 600cc zal zijn (zoals zx6r, cbr600rr, r6), maar daar zitten voor mij risico's aan. Vandaar mijn vraag over de zxr400 of het wel een leuke motor was.
Voor de rest is een leuke supersport voor een redelijke prijs moeilijk te vinden (meeste zijn boven 70kw origineel)
 
Eindmotor? Weet je dat nu al?
Ik zou ook voorbij de looks kijken, supersport zit verre van comfortabel. Liever een minder mooie motor die heerlijk zit en stuurt, dan een mooie supersport.
 
Het is maar net wat je gewend bent, ik had namelijk les op een honda cbf 500 en deze was kwa zitpositie en sturen heerlijk, ook het schakelen was super, maar dat was gewoon niet wat ik in een motor zocht, ik rijdt geen lange afstanden en heb mijn motor ook niet voor dagelijks gebruik. Wel heb ik de motor voor plezier en beleving, en dat gaf mij die cbf 500 simpelweg niet, het is een fijne motor, maar geeft geen beleving :). Dus ik weet al zeker dat ik na mijn zxr400 een 600 supersport neem, puur voor de beleving en niet voor rijcomfort.
 
Ik ben nu eenmaal gek op supersports. Ik les ook op een cbf500 en na een uur krijg ik last van mijn schouders/ nek. Misschien mag ik deze vergelijking niet maken, maar als ik dan op de cbf500 iets meer naar voren leun vind ik het persoonlijk wat fijner kwa positie.
Zelf zoek ik ook een motor voor plezier en beleving, en dat ligt bij de supersports voor mij
 
Het is idd wat je gewend bent, maar ik heb veel motoren gereden en ss is wat mij betreft het minst fijn. Maar voor korte stukken, maakt het idd weinig uit. Beleving is voor ieder anders. Eigenlijk moet je voor je een motor koopt op alle soorten hebben gereden, om een keus te maken. Maar ook motortypes etc. teveel werk. :)
 
Ja idd :)! Je hebt gelijk. Gelukkig valt er voor mij nog genoeg te leren, en met de aanschaf van mijn tweede motor, ga ik zeker alle opties overwegen, maar mijn voorkeur ligt wel weer bij een supersport waarschijnlijk, alleen dan misschien wel iets compleet anders dan een vierpitter bijvoorbeeld :).
 
Hij staat er inmiddels! *O*
Alleen nu moet die nog 10 maandjes in de schuur staan. -O-
Genoeg tijd om een paar dingetjes te veranderen en haar helemaal op te knappen!
In ieder geval SUPER motivatie om mijn rijbewijs enorm snel te halen zodat ik zo snel mogelijk kan gaan scheuren rijden! :] .
 
Ik heb eventueel nog een 25kw frame liggen.

Is een recht frame met Duitse brief.

Frame is €150 en dacht dat het omzetten van Duits naar Nederlands kenteken iets van €40 kost.
Kost dus minder geld dan een vol vermogen zxr400 terugzetten. Je bent alleen even aan het sleutelen om alles om te zetten.

Mocht iemand uit dit topic nog op zoek zijn.

Mvg Dave
full
 
Een frame overzetten naar nederlands kenteken, ik neem toch aan dat de procedure daarvoor hetzelfde is als bij een complete motor? dat is eigenlijk ook alleen papierwerk controleren. Dit kostte mij 107,33 ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan