ZXR 400 35kw?

Solis560

Die hard MF'er
3 jul 2014
464
29
Breda
Hallo mede-forumleden,

Ik ben van plan om een ZXR 400 aan te schaffen voor mijn A2-rijbewijs. Nu zie ik dat de ZXR 159 kg leeg weegt, dus te laag om op 35 kW te zetten (0,22 kW/kg wat 0,2 mag zijn). [Hoe wordt dit eigenlijk gemeten, droog of nat gewicht] :?
Hoe kan ik dit anders doen? Ik zag dat Monomuis een keer had gepost dat je het op 32,5 kW moet zetten. Hoe doe je dit? Ik kan namelijk nergens een begrenzer vinden van minder dan 35 kW.

Ik hoop snel van jullie te horen! :W
 
Ik heb net het kenteken opgezocht op OVI van de RDW en hieruit volgt 185kg ledig gewicht. Ik neem aan dat ik dan wel goed zit als ik er een 35 kW begrenzer op schroef. (35/185 = 0,19) *O*
En nog 2 snelle vraagjes;
- Als je een motor een nieuwe body geeft moet je dit dan doorgeven?
- Als je je motor van een nieuw kleurtje voorziet moet je dit dan doorgeven?
Thanks! :W
 
RDW gaat uit van rijklaargewicht, dus dat zit idd dan wel goed.
Wat noem jij een nieuwe body? Kleur hoef je niet door te geven, staat niet op je kentekenpapieren. Bij een auto wel. Wat je wel moet doen is een IKS-keuring, om de motor als 35kW op kenteken te krijgen, heb je dit niet, dan kan je van de politie een boete krijgen van 340 eur.
 
Nieuwe body = een nieuw ontworpen uiterlijk, zelf gemaakte onderdelen. Het is namelijk een project fiets.
En van de IKS-keuring was ik op de hoogte.
Thanks voor je reactie!
 
Denk dat het er echt aan ligt wat je er allemaal mee gaat doen, anders bel je de RDW op en zeg je wat je wilt doen. Als het wat kuipwerk etc. is, verwacht ik van niet. Maar als je er echt wat anders van gaat maken...
 
RDW gaat uit van rijklaargewicht, dus dat zit idd dan wel goed.
Wat noem jij een nieuwe body? Kleur hoef je niet door te geven, staat niet op je kentekenpapieren. Bij een auto wel. Wat je wel moet doen is een IKS-keuring, om de motor als 35kW op kenteken te krijgen, heb je dit niet, dan kan je van de politie een boete krijgen van 340 eur.
340 euro?
Dacht 450 gelezen te hebben
 
Denk dat het er echt aan ligt wat je er allemaal mee gaat doen, anders bel je de RDW op en zeg je wat je wilt doen. Als het wat kuipwerk etc. is, verwacht ik van niet. Maar als je er echt wat anders van gaat maken...

Yup is alleen kuipwerk en het uiterlijk, verder niks mechanisch.
 
Ik heb een 25 kw zxr400 aangeschaft op kenteken, later gewoon bij de dealer een 35kw kit op framenummer besteld en laten monteren. Werkt super, en kan ook zo worden verzekerd (en wordt uitgekeerd).
 
Ik heb een 25 kw zxr400 aangeschaft op kenteken, later gewoon bij de dealer een 35kw kit op framenummer besteld en laten monteren. Werkt super, en kan ook zo worden verzekerd (en wordt uitgekeerd).
Op die manier hoef je dus niet te keuren (omdat hij al onder de 35kw op kenteken staat) en ben je legaal verzekerd.. oke, maar klopt de gewicht/pk verhouding ook?
 
Dat weet niemand. Die van mij is ingevoerd met 188kg Rijklaar gewicht... Maar toen ik hem laatst woog kwam hij aan de 165kg.
 
Dat weet niemand. Die van mij is ingevoerd met 188kg Rijklaar gewicht... Maar toen ik hem laatst woog kwam hij aan de 165kg.

Ja raar he?
Als ik het gewicht van de ZXR400 opzoek zit het bijna altijd rond de 160kg. En dan staat op de RDW site +/- 190kg. :/
 
Ja raar he?
Als ik het gewicht van de ZXR400 opzoek zit het bijna altijd rond de 160kg. En dan staat op de RDW site +/- 190kg. :/


Ik verwacht niet dat je er problemen mee gaat krijgen.
vermoed dat de wetgever eerder bang is voor de jongens die een liter fiets op 35kw willen rijden.

Maar 'projectje', heb je foto's nieuwsgierigheid is nu wel geprikkeld.
 
Ik verwacht niet dat je er problemen mee gaat krijgen.
vermoed dat de wetgever eerder bang is voor de jongens die een liter fiets op 35kw willen rijden.

Maar 'projectje', heb je foto's nieuwsgierigheid is nu wel geprikkeld.

Zo ver ben ik nog niet 8-)
Ga waarschijnlijk zaterdag de fiets ophalen.
 
Ik krijg net een e-mail van de verkoper en die zegt dat de motor is 25 kW op het kenteken is terwijl hij 35 kW is. Verzekeringstechnisch heeft hij hier nog nooit problemen mee gehad. Ook zegt hij dat de dealer zei dat het niet 100% legaal was maar dat het gewoon gedoogd wordt door de politie.
Klopt dit na jullie weten?
 
tsja, als dat ding 25kw op kenteken is (omgekeurd dus) dan zit je wbt politie en verzekering sowieso goed. Als je een keer om dat voor reden dan ook op een vermogensbank moet en daar komt uit dattie 35kw is.. dan zit je alsnog wel veilig denk ik :+

Heb trouwens nog nooit gehoord van iemand die op een vermogensbank moest van de plisie.

effe tussendoor, 35kw is die fiets standaard ofzo?
 
Ja idd, zo heb ik het dus ook. Nooit problemen gehad en krijg met ongeval uitgekeerd, wel de busjes er in laten natuurlijk.

Standaard hebben ze 48kw :)! Dus gelukkig merk je niet veel van je vermogensverlies, alleen boven de 120 dan.
 
Dus het is eigenlijk niet helemaal legit, maar het wordt door de vingers gezien door zowel de politie en de verzekering mits je opgeeft dat je 35kW hebt?
En zoals fiddle zegt ze zijn van origine 48kW. :)
 
Het is niet honderd procent legit nee, maar je rijdt voor de politie een 25kw fiets, en ik heb zelf een sticker op het frame waar hij aangeeft dat de motor over 35kw beschikt (op framenummer). De fiets verzekerd als 35kw fiets en aangegeven dat op het kenteken 25kw staat en natuurlijk de busjes van 35kw laten zitten. Maar voor beide partijen krijg je er geen problemen mee, zelfs niet na een zwaar ongeval, omdat je binnen de wettelijke eisen blijft en normaal verzekerd bent. (tenminste naar wat ik ervan weet).

Gooi er een open pijp op of sportievere uitlaat, en je hebt er echt heel veel plezier van, je merkt het alleen op de rechte stukken dat je wat vermogen mist ten opzichte van vol vermogen fiets. (tenminste als je goed overweg kan met een motor).
 
Het is niet honderd procent legit nee, maar je rijdt voor de politie een 25kw fiets, en ik heb zelf een sticker op het frame waar hij aangeeft dat de motor over 35kw beschikt (op framenummer). De fiets verzekerd als 35kw fiets en aangegeven dat op het kenteken 25kw staat en natuurlijk de busjes van 35kw laten zitten. Maar voor beide partijen krijg je er geen problemen mee, zelfs niet na een zwaar ongeval, omdat je binnen de wettelijke eisen blijft en normaal verzekerd bent. (tenminste naar wat ik ervan weet).

Gooi er een open pijp op of sportievere uitlaat, en je hebt er echt heel veel plezier van, je merkt het alleen op de rechte stukken dat je wat vermogen mist ten opzichte van vol vermogen fiets. (tenminste als je goed overweg kan met een motor).

Hoe kom je aan die sticker?
 
Nee, je ziet niet aan mijn motor dat het een 35kw model is of een 25kw als de sticker er niet op zat, aangezien het kenteken 25kw aangeeft :).
 
Terug
Bovenaan Onderaan