Dutch.ZXR

ZXR400
25 jan 2020
82
85
Alkmaar
Instagram
Hi Alen,
Ik heb een vraag betreffende het laten keuren van mijn ZXR400 uit 92.
Ik heb deze ongeveer een half jaar geleden op 35KW laten zetten en verzekerd met de uitdraai echter niet op kenteken gezet want die prijzen die het RDW hanteert zijn zeer hoog en heb hier en daar gelezen dat als je een uitdraai op zak hebt het door de vingers kan worden gezien. Nou, mooi niet dus bleek 2 weken geleden toen ik werd staande gehouden, niet meer mocht doorrijden en ergens komende weken nog een prent op de mat kan verwachten.

Nu wil ik toch maar de motor ook op kenteken als A2 laten zetten alleen heb ik hier wat vragen over:
1. Als ik de motor met een 35KW kit met TUV certificaat (A) laat terug schroeven, hoeveel is er dan nog van het RDW nodig om deze motor te keuren. Zullen de kosten hier lager voor uitvallen dan een volledige keuring (met vol en 35kw vermogens keuring) a 650,- of zal dit bedrag lager uitvallen?

2. Ik zie op een site (B) waar ik zo'n kit kan kopen dat de motor niet harden mag lopen dan 155km/h, is dit nog steeds een ding? De motor nu met 35kw op gashendel loopt minstens 190 en kan harder alleen nooit zo snel gereden.

3. Zo'n 35KW kit (A) staat in de beschrijving dat de manier van begrenzen gaat via gasweg of inlaattraject. Word er in zo'n kit beide manier geleverd of is dit een voorbeeld van tegenstaande manier van begrenzen. Er zit nu al een gasweg begrenzing op dus zou dat dan niet meer hoeven gebeuren?

Ik hoop dat dit duidelijk genoeg is.
Alvast bedankt

A: 35kW kit voor de Kawasaki ZXR400/ ZX400L met TÃœV certificaat.
B: 35KW Kit informatie | Motorcorner.nl

P.S.

Ondertussen heb ik een Pt.2 op dit hele verhaal.
ZXR400 naar 35kw pt.2
 
Laatst bewerkt:
Zelf geen informatie hierover, maar heb je de RDW al gebeld? Als iemand het weet hoeveel ze ervoor vragen mag ik het hopen dat het de instantie zelf is.
 
Zelf geen informatie hierover, maar heb je de RDW al gebeld? Als iemand het weet hoeveel ze ervoor vragen mag ik het hopen dat het de instantie zelf is.
Yes, Heb ik al contact mee gehad. Echter kunnen zij mij niet vertellen wat het prijskaartje hiervan is.
Dan komen ze met een uurtarief kaart aan en dan mag ik zelf gaan uitvogelen bij welke diensten de motor langs moet.
RDW kom ik niet verder mee
 
Zo'n kitje werkt alleen, op het moment dat de motor ook een typegoedkeuring heeft voor 35kW. Gezien jouw fiets uit '92 komt, hadden ze daar nog geen baat bij en bestaat dat dus ook niet. Vandaar dat verhaal van individuele keuring bij het keurstation in Lelystad.
Zoals je het nu hebt, neem ik aan dat je 35kW op het achterwiel hebt (vermogensuitdraai). Hoe ze dat meten bij de RDW weet ik niet, maar met zo'n kitje zou je theoretisch besparen op een vermogensmeting. Als het verhaal klopt, rijden ze er ook nog een rondje mee over het testcircuit (kombaan). Al met al denk ik dat je eerder zal moeten rekenen op die 400 dan 200 bijvoorbeeld. Kost je wel weer een dag.
Als het er is, is eigenlijk een 25kW kitje in laten bouwen de makkelijkste en goedkoopste oplossing in dit geval. Dan zal je die 10kW minder voor lief moeten nemen, maar je houdt waarschijnlijk wel een paar honderd euro over...
 
Terug
Bovenaan Onderaan