ZXR 400 '92 Cam Chain Tensioner

Yannickw

Rookie
22 okt 2018
3
0
Goedemiddag mede rijders,

Ik ben opzoek naar een alternatief voor de nokas ketting spanner van de ZXR 400 '92.
Part no. 12048-1096 (MSP) is nergens meer te verkrijgen (voor zover ik weet). Wel is de spanner van het L3 model (12048-1125) nog leverbaar maar ben ik niet zeker of deze past, kan iemand mij hier verduidelijking over geven?

Groet,

-Yannick
 
koop gewoon 1 van een L model, dat past. er zit bitter weinig verschil tussen de blokken van een L en een H.
 
koop gewoon 1 van een L model, dat past. er zit bitter weinig verschil tussen de blokken van een L en een H.
De ZXR '92 is L2, '93 is L3, de CCT voor L3 kan ik wel vinden maar verschillende sites laten zien dat deze niet op model L2 past, ik heb er 2 nodig en vind het aardig zonde om €200 weg te gooien.
 
heb gisteren ook even gezocht, en op het ZXR400 forum in de UK zeiden ze dat het past in 1 van de eerste posts. niet heel het topic gelezen. nu wel en dan wordt er toch gesproken over een verschil, maar niet of het past of niet.

Cam Chain Tensioner? - www.zxrworld.co.uk

nu : die dingen gaan nauwelijks kapot, dus waarom vervangen ? wat wel veel kapot gaat, is de geleider die breekt en die is blijkbaar ook versterkt vanaf de 93er. Ik zou uitzoeken of die past.
Om die te vervangen moet het blok wel bijna helemaal los : moet vooraan zakken.
 
Bedankt voor de link, zeer duidelijk, had zelf beter moeten zoeken.

Ik heb sowieso 1 nieuwe CCT nodig, even kijken wie het beste aanbod heeft en aanschaffen.
De nieuwe geleider past ook op L2, blok loshalen zal geen probleem zijn, al meerdere keren gedaan.

Bedankt voor de info!
 
Terug
Bovenaan Onderaan